dziwnie chuczy silnik pomocy

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
homeraczos
Lubiący błoto
Posty: 63
Rejestracja: 11 sty 2012, 21:34
Motocykl: yamaha tt 600
Lokalizacja: starachowice

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

Post autor: homeraczos »

witam moja skazówka jest taka:
jak macie stukoty łudząco podobne do wyrobionej korby łomot bardzo niepokojący to zacznijcie oględziny od zębatki
zdawczej na kosz sprzęgłowy ja w mojej tt600 rozebrałem silnik spodziewając się że wał korbowy nadaje się do regeneracji okazało się że jest wszystko ok a hałas powodował luźny klin na zębatce zdawczej !!!

pare dni temu kupiłem okazyjnie xt600 z bardzo hałasującym silnikiem mówię nie tutaj to zaraz wyjdzie korba bokiem
masakra takie dźwięki się wydobywały dzisiaj rozebrałem silnik i co to samo zębatka zdawcza wał ok

więc zanim zdejmiecie górę zacznijcie od zdjęcia dekla sprzęgła

pozdrawiam ;) ;)
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

Post autor: dzekson »

Porażka, nic z tego nie rozumiem, Piszesz tak jak gadasz, a tu przydałyby się przecinki bo jeden wielki bełkot z tego wyszedł.

I jaki "klin na zębatce zdawczej" ?

Poza tym - dobry obyczaj - przywitaj się
Awatar użytkownika
homeraczos
Lubiący błoto
Posty: 63
Rejestracja: 11 sty 2012, 21:34
Motocykl: yamaha tt 600
Lokalizacja: starachowice

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

Post autor: homeraczos »

Przepraszam nie przedstawiłem się na imię mam Karol i jestem ze Starachowic woj świętokrzyskie i jestem mechanikiem.

Z polskiego zawsze miałem 2 ale za to matematyka fizyka była moją mocną stroną i proszę wybaczyć mi moją gramatykę.

a wracając do tematu to może rzeczywiście chaotycznie opisałem tą sprawę na pewno ktoś z odrobiną pojęcie o mechanice silnikowej mnie zrozumiał

klin to takie małe coś metalowego wyglądające jak przecięta moneta
służy on klinowaniu koła zębatego
Awatar użytkownika
homeraczos
Lubiący błoto
Posty: 63
Rejestracja: 11 sty 2012, 21:34
Motocykl: yamaha tt 600
Lokalizacja: starachowice

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

Post autor: homeraczos »

próbowałem dodać załącznik ale nie udał mi się

to w takim razie muszę opisać to słowami :
-ten klin w przypadku xt/tt jest prostokącikiem który się mieści między zębatką a ośką wału korbowego
-zębatka ta zdaje moc obrotową na kosz sprzęgłowy
-ten w/w klin zapobiega uślizgowi zębatki
-on często się wyrabia powodując głośny stukot silnika
-po zdjęciu dekla od strony sprzęgła poznamy usterkę ruszając koszem sprzęgłowym i przyglądając się na zębatkę z wału korbowego pomiędzy nią a ośką wału korbowego pojawi się luz i będzie słychać stukot
-zazwyczaj wystarczy mocno dokręcić zębatkę na wale i to wszystko stukot znika

jeżeli nadal ktoś tego nie ogarnie to znak że nie zna się w ogóle i niech lepiej odda motor do naprawy mechanikom

pozdrawiam
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

Post autor: qpa »

a czym że jest ta magiczna moc obrotowa?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwnie chuczy silnik pomocy

Post autor: Pawlo »

homeraczos pisze:próbowałem dodać załącznik ale nie udał mi się
to w takim razie muszę opisać to słowami :
-ten klin w przypadku xt/tt jest prostokącikiem który się mieści między zębatką a ośką wału korbowego
-zębatka ta zdaje moc obrotową na kosz sprzęgłowy
-ten w/w klin zapobiega uślizgowi zębatki
-on często się wyrabia powodując głośny stukot silnika
-po zdjęciu dekla od strony sprzęgła poznamy usterkę ruszając koszem sprzęgłowym i przyglądając się na zębatkę z wału korbowego pomiędzy nią a ośką wału korbowego pojawi się luz i będzie słychać stukot
-zazwyczaj wystarczy mocno dokręcić zębatkę na wale i to wszystko stukot znika
jeżeli nadal ktoś tego nie ogarnie to znak że nie zna się w ogóle i niech lepiej odda motor do naprawy mechanikom
pozdrawiam
Chodzi o nakrętki wału i wałka balansowego, hameryki nie odkryłeś. Rzadko się to odkręca, zazwyczaj wtedy jak nie jest dociągnięte odpowiednim momentem (120Nm i 90Nm wałek), ale jak zaczyna stukać to może zerwać klin i pozamiatane, po silniku ;) A poza tym stukać może jeszcze wiele rzeczy.
Obrazek
ODPOWIEDZ