Gdzie szukać iskry / masy?

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
bylek
Czyścioch
Posty: 19
Rejestracja: 14 cze 2010, 06:45
Lokalizacja: Skoczów

Gdzie szukać iskry / masy?

Post autor: bylek »

Czółko
Xt600 43f z silnikiem 3UW posiadam. Ale to mniej ważne. Ważne jest pytanie które kieruję do tych którzy na prawdę mają elektrykę dobrze przećwiczoną: Moto na jesień działało. Zapadło w sen zimowy (w nie ogrzewanym garażu, ale co zimę tam spało więc było przyzwyczajone) i teraz ładna pogoda - moto nie chce gadać - strasznie słaba iskra (jest regularnie, nie losowo, ale strasznie marna. Doszedłem do tego że: Alternator CAŁY przewinięty, łącznie z cewką wysokiego napięcia zasilającą CDI wysokim napięciem jak i trzema fazami rzuconymi na regler. Czyli altek z głowy. Cewka zapłonowa również sprawna - testowana na stanowisku pomiarowym u Pana Elektryka - zasilana napięciem stałym od 24 do 150V dawała piękną iskrę w całym zakresie - czyli w warunkach zbliżonych do normalnej jej pracy. Czyli cewka z głowy. Został moduł zapłonowy - na moje oko działa, choć mogę się mylić: Moduł daje napięcie na cewkę zapłonową dokładnie wtedy co powinien, czyli czujniki położenia wału 12 i 36 stopni również są sprawne. Moduł pomiędzy przewodem ORANGE a masą ma strasznie małe napięcie przy kopaniu motorka - około 3V (a powinien przy tak niskich obrotach te 30-40V przynajmniej zrobić), natomiast co jest najdziwniejsze: napięcie mierzone pomiędzy przewodem ORANGE a BLACK/WHITE (czyli tym którzy idzie do włącznika na kierownicy, który jest zwierany do masy w momencie kiedy chcę zgasić moto) przy kopaniu wykazuje 40V i więcej. Powiedzcie mi proszę fachowcy moi mili, czy może ktoś podejść do swojej Maszyny i pomierzyć jakie napięcia ma pomiędzy ORANGE i masą, oraz pomiędzy ORANGE i BLACK/WHITE?? Chyba że ktoś przerabiał ten temat i wie, czy po drodze mi się gdzieś masa traci, czy o co kaman?
Za pomoc z góry dzięki

Pozdro666
Bylek
ODPOWIEDZ