Brak iskry XT 600 43 F

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak iskry XT 600 43 F

Post autor: Pawlo »

Nadal nie napisałeś czy próbowałeś na różnych świecach, a to jest podstawa. Chyba, że coś przeoczyłem?
Obrazek
damianno75
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2012, 20:31
Motocykl: Yamaha XT 600 43F

Re: Brak iskry XT 600 43 F

Post autor: damianno75 »

Świeca była sprawdzona i jest dobra. Poza tym sprawdzam iskrę bez fajki , na samym przewodzie od cewki wysokiego napięcia. Powinna być duża widoczna iskra. Nie czuć nic nawet jeśli trzymam za przewód. Nie ma nawet najmniejszej iskry.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Brak iskry XT 600 43 F

Post autor: dzekson »

Możesz sprawdzić sam moduł w bardzo prymitywny sposób, ale zawsze to coś.
Mianowicie zmierz rezystancję na kablach modułu, pomiędzy:
- zielonym a biało/zielonym
- zielonym a biało/czerwonym
- zielonym a czarnym
- brązowym a czarnym
- brązowym a zielonym
- czerwonym a czarnym
- pomarańczowym a czarnym
- czarno/białym a czarnym

Same wyniki niewiele nam powiedzą, ale gdy to samo zrobisz z dwoma modułami to będziemy mieć porównanie
do tego pierwszego - uszkodzonego.

A masz dostęp do generatora akustycznego z regulowanymi częstotliwością i napięciem wyjściowym?
Bo zrobilibyśmy kompletny test modułu, całkowicie pomijając motocykl.

Idealnie byłoby też, abyś pomierzył i przedstawił dokładne wartości napięć jakie dają wyjścia cewek "spod dekla"
Zmierz je bez dołączonego modułu, aby nie było obciążenia ewentualnie niesprawnym układem.

Mam nadzieję, że wiesz o tym, że dla cewki zapłonowej nie jest obojętne w jakiej kolejności podłączysz jej wejście?

Masz na 100% ciągłość masy między modułem, silnikiem i ramą?
Zrób kilka zdjęć, może będzie coś do wychwycenia więcej niż z opisów.
damianno75 pisze:Świeca była sprawdzona i jest dobra. Poza tym sprawdzam iskrę bez fajki , na samym przewodzie od cewki wysokiego napięcia. Powinna być duża widoczna iskra. Nie czuć nic nawet jeśli trzymam za przewód. Nie ma nawet najmniejszej iskry.
A co do fajki, to możesz mieć taką z rezystorem przeciwzakłóceniowym. Jaki masz model świecy, jej oznaczenie?
damianno75
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2012, 20:31
Motocykl: Yamaha XT 600 43F

Re: Brak iskry XT 600 43 F

Post autor: damianno75 »

Nie mam dostępu do urządzeń żeby dokładne pomiary zrobić. Sprawdzę jeszcze czy jest dobra masa. Przy okazji zrobię może kilka zdjęć. Gość od którego kupiłem drugi moduł zapewnia w 1000% że jest on sprawny, więc już sam nie wiem.
Przypomnę ,że kontrolka na 12volt zaświeca się podczas kopania przy kablu czarnym i czarno białym, które wychodzą z modułu.
Nie mam już pojęcia w czym tkwi problem.
damianno75
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2012, 20:31
Motocykl: Yamaha XT 600 43F

Re: Brak iskry XT 600 43 F

Post autor: damianno75 »

Zrobiłem kilka zdjęć tych sideł:
Po kliknięciu na to zdjęcie otworzy się więcej.
Obrazek
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Brak iskry XT 600 43 F

Post autor: dzekson »

Ze zdjęć widać, że o ciągłość masy trzeba szczególnie zadbać. Motocykl dość leciwy i zabrudzony/podkorodowany,
a to dla elektryki nic dobrego.
Poza tym te "sidła" - policzyłem, że od statora do modułu kable mają do przejścia aż 6 styków i lutowań !!!
Jesteś na 100% pewien czy gdzieś na jednym z łączeń ciągłość się nie traci (zimny lut, zaśniedziały konektor)?
Słaby ten pomiar tylko kontrolką 12V. Nawet nie wiem czy to napięcie AC czy DC
Kup w markecie najtańszy multimetr (20 zł), a spełni swoje zadanie o niebo lepiej niż ta tajemnicza kontrolka 12V.
Aby zacząć coś sensownie wnioskować, musisz jednak zacząć od źródła - czy i jakie napięcia dostarcza stator (te 5 kabli)
Następnie testerem ciągłości (funkcja nawet prostego multimetru) sprawdz czy kable i te połączenia są poprawne.
Masę zweryfikuj szczególnie dokładnie.
Testy samego modułu odpuszczamy z braku specjalnych narzędzi.
damianno75 pisze: Zwykła kontrolka 12volt zaświeca się w momencie kopania tylko przy czerwonym kablu...
damianno75 pisze:...
Przypomnę ,że kontrolka na 12volt zaświeca się podczas kopania przy kablu czarnym i czarno białym, które wychodzą z modułu...
Sory, ale ja się już powoli gubię,,,
damianno75
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2012, 20:31
Motocykl: Yamaha XT 600 43F

Re: Brak iskry XT 600 43 F

Post autor: damianno75 »

"Zwykła kontrolka 12volt zaświeca się w momencie kopania tylko przy czerwonym kablu..." - Wychodzącym z alternatora


"Przypomnę ,że kontrolka na 12volt zaświeca się podczas kopania przy kablu czarnym i czarno białym, które wychodzą z modułu..."
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Brak iskry XT 600 43 F

Post autor: dzekson »

Doczytałem ostatnio, że moduły CDI w XT600 mimo, że są kompatybilne funkcjonalnie to mogą być różnie okablowane,
tzn. mogą mieć inne konektory, kolory kabli, a nawet dodatkowe przewody.
Tworzy się na forum odpowiedni wątek w temacie:
Kompatybilność modułów
damianno75 pisze: "Przypomnę ,że kontrolka na 12volt zaświeca się podczas kopania przy kablu czarnym i czarno białym, które wychodzą z modułu..."
No tak, rozumiem różnicę, ale dlaczego użyłeś słowa "przypomnę" tego to już nie pojmuję,
przecież wcześniej nie wspominałeś o tym fakcie
damianno75
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 28 cze 2012, 20:31
Motocykl: Yamaha XT 600 43F

Re: Brak iskry XT 600 43 F

Post autor: damianno75 »

Problem już rozwiązany , spalona była cewka alternatora.
ODPOWIEDZ