
Podstawowe modyfikacje w XT
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Podstawowe modyfikacje w XT
To jest wartość, której nie odczujesz. Tym bardziej, że olej "chowa" ten luz. Generalnie siedzą tam łożyska z powiększonym luzem, co jest potrzebne, bo się wraz z temperaturą zacieśniają (tak to rozumiem
)

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 145
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:02
- Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520
Re: Podstawowe modyfikacje w XT
koles ma dwa gazniki od RGV 250 mechaniczne ale nie podejda bo... sa pod skosem
za 3 stówki!

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 145
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:02
- Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Podstawowe modyfikacje w XT
Jak ktoś lubi pokonywać długie dystansowe trasy to zalecił bym umiar w tego typu modyfikacjach - na takim piecu nie da się spokojnie jednostajnie pokonywać długich dystansów .Podobny efekt jak np wr 450 jak ktoś posmakował to wie o czym piszę.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 87
- Rejestracja: 23 lut 2013, 12:55
Re: Podstawowe modyfikacje w XT
Tak sobie o tym wszystkim od wczoraj mysle i wydaje mi sie ze to wszystko jest do ogarniecia.
Nawet jesl chodzi o wersje podrasowaną długodystansową, oczywiście rozbijemy sie o spore koszty ale zakładamy że to nie jest istotne:D
Ja bym wsadził jeden gaznik FCR 41 do tego dorobił króćće ssące (tylko nie wiem jak rozwiązać sprawe pompki przyspieszającej... do której gardzieli miala by sikac:D) zawsze jest to jedna rzecz mniej do zepsucia sie. +/-1000zł
Wałek rozrządu Stage1 z niemieciej stronki którą podałem 700zł
Wieksze zawory o 1mm (na 100% nie zaszkodzą:D) 900zł
Twardsze sprezyny zaworowe 700zł
Układ wydechowy przelotowy +/-1000zł
Tłok wossnera zwiekszajacy kompresję cały czas trzymamy sie pojemnosci 600cc +/- 500zł
Korba Carrillo z tymi turbo łożyskiem srebrzonym(mega lekka i wytrzymała) +/-1500
Chłodnica oleju +/-100
Cała skrzynia oddana do azotowania żeby utwardzić tryby +/- 500zł
Twardsze sprężyny sprzęgłowe i ew. kevlarowe przekladki 70zł i 200zł
Wszystkie łożyska nowe (Ciezko powiedziec załużmy że koło 300zł)
Szlif i honowanie, planowanie głowicy i porting pod nowe zaworki +/-500zł
Komplet nowych uszczelek 200zł
SUMA tylko 8170zł
Doliczyć trzeba jeszcze z 2000... bo tak to bywa przy takich przeróbkach:D
To tak wstepnie bo pewnie zajebista część tego pieknego snu wyjdzie dopiero w trakcie pracy:) Bo już doszedł mi pomysł na zabawe z zapłonem
Teraz trzeba odpowiedzieć sobie na zajebiście ważne pytanie...co sie chce w życiu robić...i robić to:D
Pozdrawiam i przypominam bez cisnienia chlopaki to tylko gdybanie nie do zrealizowania na taka skale:D
Nawet jesl chodzi o wersje podrasowaną długodystansową, oczywiście rozbijemy sie o spore koszty ale zakładamy że to nie jest istotne:D
Ja bym wsadził jeden gaznik FCR 41 do tego dorobił króćće ssące (tylko nie wiem jak rozwiązać sprawe pompki przyspieszającej... do której gardzieli miala by sikac:D) zawsze jest to jedna rzecz mniej do zepsucia sie. +/-1000zł
Wałek rozrządu Stage1 z niemieciej stronki którą podałem 700zł
Wieksze zawory o 1mm (na 100% nie zaszkodzą:D) 900zł
Twardsze sprezyny zaworowe 700zł
Układ wydechowy przelotowy +/-1000zł
Tłok wossnera zwiekszajacy kompresję cały czas trzymamy sie pojemnosci 600cc +/- 500zł
Korba Carrillo z tymi turbo łożyskiem srebrzonym(mega lekka i wytrzymała) +/-1500
Chłodnica oleju +/-100
Cała skrzynia oddana do azotowania żeby utwardzić tryby +/- 500zł
Twardsze sprężyny sprzęgłowe i ew. kevlarowe przekladki 70zł i 200zł
Wszystkie łożyska nowe (Ciezko powiedziec załużmy że koło 300zł)
Szlif i honowanie, planowanie głowicy i porting pod nowe zaworki +/-500zł
Komplet nowych uszczelek 200zł
SUMA tylko 8170zł


Doliczyć trzeba jeszcze z 2000... bo tak to bywa przy takich przeróbkach:D

To tak wstepnie bo pewnie zajebista część tego pieknego snu wyjdzie dopiero w trakcie pracy:) Bo już doszedł mi pomysł na zabawe z zapłonem
Teraz trzeba odpowiedzieć sobie na zajebiście ważne pytanie...co sie chce w życiu robić...i robić to:D
Pozdrawiam i przypominam bez cisnienia chlopaki to tylko gdybanie nie do zrealizowania na taka skale:D

- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Podstawowe modyfikacje w XT
O matko bosko kochanoMAĆKO pisze:SUMA tylko 8170zł![]()
![]()
Doliczyć trzeba jeszcze z 2000...


Ale niestety taka prawda. Najlepiej sprzedać XT i dołożyć te 8k - za tę kasę można już naprawdę dopasować coś do siebie

- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: Podstawowe modyfikacje w XT
Albo kupić dajmy na to Hądę XR650R co jest jeszcze nie do końca wyczynem a ma sporo powera w piecu.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Podstawowe modyfikacje w XT
XR650R nawet podrajcowana uchodzi za bardzo bezawaryjną, ponoć do tego stopnia, że Pan Honda się wnerwił, bo nie było kasy za serwis
Jest wiele przeróbek na długi dystans, gdzie po zmianie na spokojniejsze gaźniki, oczywiście kosztem mocy, motocykl zaczyna zużywać ilości paliwo podobne, jak nasze XTki. Znajomy sporo bawił się na XRce, w końcu jednak stwierdził, że za ciężkie to do uganiania się za 250-tkami, wrócił więc z nim do SM i dokupił hard enduro.

- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: Podstawowe modyfikacje w XT
Uśredniając to co piszą po necie to wychodzi ze oliwa co 1000~5000km i zawory kontrola co 5k km.
Za dwa, sezony może moje kolejne moto :] Jak to piszą in 'murica: "Big red pig"
Za dwa, sezony może moje kolejne moto :] Jak to piszą in 'murica: "Big red pig"

-
- Lubiący błoto
- Posty: 87
- Rejestracja: 23 lut 2013, 12:55
Re: Podstawowe modyfikacje w XT
Ale cenią sie te XRy strasznie... troche mi sie to kojarzy z africą... nie taka dobra i młoda a kosztuje jak nowe moto...