xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Fihu

xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: Fihu »

Hej ;)
Robię motocykl jakim jest xt 600 2kf i mam pewnien dylemat. Otóż:
Motocykl posiada tylko kopniak. Odchudzony, bez liczników, kontrolek itp. Są wszystkie światła + kierunki i zdrowy akumulator (raczej). Regulator 2 fazowy (bo taki alternator) BORG (ok 160zł więc nie jakiś tani). Ostatnio zauważyłem, że jak odpale go bez świateł to się regler bardzo grzeje. Więc zacząłem miezyć prądy, i tu ciekawostka (jutro zgłaszam sie po nobla :mrgreen: ).
Na wolnych obrotach, bez żadnych świateł mam 6V na wyjściu z alternatora (czyli przed regulatorem). Za regulatorem mam jakieś 12 - 13V, na aku też w porządku.
Na wolnych obrotach, ze światłami pozycyjnymi, na wyjściu z alternatora mam jakieś 7V, na światłach "krótkich" na wyjśiu z alternatora jakieś 12V, na światłach "długich" na wyjściu z alternatora ok 13 - 14V. To są pomiary ciągle przed regulatorem - na każdych światłach i obrotach, za regulatorem mam te 13 - 14V.
Po dodaniu gazu, bez względu na napięcie na wyjściu z alternatora napięcie spada o jakieś 0,7 V.

WTF? Jak to możliwe? Dodam, że jak silnik pracuje na światłach drogowych lub mijania, czyli jak się jeździ, wtedy regulator nie grzeje się jakoś nadmiernie.
Coś mi tu trochę nie pasuje. Żadnych objawów nie zaobserwowałem. Na razie jeżdżę trampkiem, bo się trochę wystraszyłem, ale może poprzedni właściciel coś przerobił w alternatorze aby nie dawał za dużego prądu? Już sam nie wiem.
Mierzyłem oporność na dwóch białych kabelkach (fazowych) wychodzących z alternatora - 0,7 "Omów" (na zimno i ciepło).
Masz jakieś propozycje? Sugestie?
W sumie mogę śmigać ciągle na światłach, i tak cięgle się tak jeździ, ale ... hm. W niczym to nie grozi? Gdyby ładowanie aku mi padło, płakał nie będę, bo jest mi on potrzebny tylko na kierunki (których i tak w terenie nie używam).

Jakie powinno być napięcie prądu wychodzącego z alternatora?
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: helmec »

mierzyłeś oczywiscie miedzyfazowo mam rozumieć ?
Fihu

Re: xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: Fihu »

Cóż, z prądem nie jestem zbyt dobrze zakumplowany, więc jeśli możecie to piszcie "łopatologicznie", chętnie się czegoś naucze ;)
Międzyfazowo, tzn? Na dwóch białych kabelkach ... ? Tak właśnie mierzyłem ;)
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: qpa »

a tam nie ma przypadkiem 70V? może źle patrzysz, oczywiście napięcie przemienne.
Fihu

Re: xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: Fihu »

Tak jest, prąd zmienny.
Ile tam powinno być? Pomiary raczej przeprowadziłem dobrze, parokrotnie - dopiero w sobote snów coś będe mógł podłubać.
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: helmec »

coś zle mierzysz bo fizyki nie oszukasz i z 7 nie zrobi ci 13 :D masz albo namieszane w kolorach albo jakies czary posprawdzaj wszystko dokładnie, a ile jest miedzy jednym kablem białym a masą ?
podaj na jakim zakresie mierzysz może pomieszałeś zakresy i wychodzi 7 zamiast 70
ale jeżeli za regulatorem jest cały czas pow 13 to jest git niby powinno być cały czas miedzy 13.8 a 14.4 ale jak wiadomo w praktyce jest różnie
a regulator bedize sie grzał jak głupi zawsze nie nadarmo jest przykrecony do ramy tak duża pow
Fihu

Re: xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: Fihu »

Fizyki nie oszukasz ... no właśnie, dlatego wspomniałem o tym noblu dla mnie, bo ciekawa sprawa :D
W sobote pomierze dokładniej wszystko raz jeszcze. Co do grzania reglera, to nie do końca się zgodzę, że zawsze się grzeje. Ale, kupłem na zapas kiedyś jeszcze najtańszy za 27zł - podmienie i zobacze.
Może mi ktoś powiedzieć jakie napięcie powinno być na wyjściu? I mierzymy je na tych dwóch białych kablelkach fazowych? Jest jakaś możliwość sprawdzenia iskrownika? Mierznie oporności?
Chyba że faktycznie szukam dziury w całym zamiast śmigać singlem :gleba:
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: maciej82 »

ja ostatnio kupiłem regulator do quada http://allegro.pl/regulator-napiecia-12 ... 98993.html . u mnie nie było ładowania na wyższych obrotach , na wolnych zaledwie 12,3v . po załozeniu tego regulatora wszystko wróciło do normy 14,5 na wolnych i wysokich teraz jest
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: helmec »

14,5 to za duzo bedzie psuło akumulator :P
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: xt 600 2kf - napięcie wychodzące z alternatora

Post autor: maciej82 »

u mnie bez świateł , jak jest w pełni naładowany aku - napięcie 2,4V na ogniwo jest to napiecie gazowania akumulatorów po osiągnięciu tego napięcia akumulator powinien być jeszcze ładowany od 4 do 5 godzin prądem nie przekraczającym max 0,1 razy pojemność
czyli 14,4V jest napięciem do którego powinien być ładowany akumulator.
ODPOWIEDZ