XT600Z 1989r brak iskry

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: ArturS »

W tym konkretnym przypadku stawiam, że przywaliłem statorem o koło magnesowe, bo inaczej jakby się ułamała izolazja? :niewiem: Ale dlaczego to się odezwało po 5tys.km to już zagadka. Zagadką pozostanie również poprzednia usterka. Wtedy wszystko wisiało sobie nie dotykane, wiec w ogóle czarna magia. :evil:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: Gacek »

Moze podczas działania palnikiem na koło magnesowe owe się odkształciło i powiedzmy ze przy pewnej temp odkształca się :roll:
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: ArturS »

Byłyby wówczas inne otarcia, a tu nic :niewiem:
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

nowy nie jest , wszystkiego mieć nie musi :lol:
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: terenowiecc »

Odkopię temat.
Pacjent tym razem to 1VJ.
Objaw - brak iskry.

Czasami pojawi się iskra na krótką chwilę ale zaraz znika. Wykluczam powód leżący po stronie kabelkologii ponieważ podłączyłem cewkę WN na krótko do modułu (pomarańczowy przewód z modułu do cewki, cewka dodatkowo do masy i moduł również do masy, przewód czarno-biały od stacyjki odłączyłem całkowicie) za radą Dzeksona i w ten sposób iskra powinna pojawić się ale póki co jej nie ma :lol:

Jedna z cewek zasilających moduł ma oporność 120Ohmów, druga zaś wykazuje oporność rzędu 240Ohmów. Rezystancja mierzona pomiędzy przewodem czerwonym i brązowym wynosi 135Ohmów. Wg manuala powinno być około 100Ohmów więcej.
Natomiast napięcie mierzone na tych dwóch przewodach (czerwonym i brązowym) podczas kopania to (w zależności od dynamiki kopnięcia) 60-70V, do nawet 90V. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest to napięcie rzędu 40V.
Więc wygląda na to, że jest ok.
Mierzyłem też rezystancje pomiędzy przewodami z impulsatora i są książkowe (około 120Ohmów).

Ale iskry nie ma. Moduł raczej wykluczam bo podpinałem drugi :)

Może ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Jutro jeszcze przerzucę stator, choć po wstępnych oględzinach bardzo wątpię, żeby on był winowajcą.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: qpa »

sprawdz moduł w sprawnym motocylku :) a nie wpinasz dobry moduł
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: XT600Z 1989r brak iskry

Post autor: mazi »

qpa pisze:sprawdz moduł w sprawnym motocylku :) a nie wpinasz dobry moduł
Do tego trzeba mieć sprawne 1VJ... a takiego ze świecą w okolicy szukać.
Poza tym motocykl jeździł do końca, nikt w instalacji nie grzebał - sama instalacja jest oryginalna w całkiem fajnym stanie.
Jeśli coś może powodować uszkodzenie CDI to co?
---
Pozdrawiam
mazi
ODPOWIEDZ