Xt 600Z 34L kilka pytań

Wszystko o tym motocyklu.
ODPOWIEDZ
Vidon
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2014, 17:05
Motocykl: Suzuki Bandit 600S
Lokalizacja: Wolbrom

Xt 600Z 34L kilka pytań

Post autor: Vidon »

Witam

Mam na oku Xt-ka 600Z 34L 84r. :tenere: i mam kilka pytań odnośnie takiego motocykla, nie ukrywam że zależy mi na odpowiedziach i to w miarę krótkim czasie :browar:

Motocykl ciężko pali na zimnym, podobno jest nowy tłok wossner i cylinder jest po trzecim szlifie ( to dużo jeśli chodzi o szlify ?), jak sprawa wygląda z dekompresatorem w tym motocyklu, jest ? jak z niego prawidłowo korzystać ?

Motocykl jak już odpali i jest na ssaniu, to jeszcze dłuższą chwilę trzeba gazować lekko rolgazem aby nie zgasł, po dłuższym czasie około dajmy 3 minutach można zaprzestać dodawania gazu rolgazem, i tu moje pytanie czy to normalne ? nie powinien sobie sam pracować na ssaniu ?

Czy w wziązku z taką pracą silnika powinienem zaopatrzyć sie w manometr do zmierzenia kompresji ? czy po prostu te motocykle tak już ciężko palą na zimno ? a może jest to spowodowane czymś innym aniżeli za małą kompresją ? moje gdybanie na ten temat wywodzi się z braku wiedzy co do tego typu motocykli z silnikami jednocylindrowymi o tak dużej pojemności.

W motocyklu jest mokre magneto ? dekiel jest uszczelniony siliconem i silnik lekko poci się od tej strony silnika, może być to coś poważnego?

Zauważyłem że skapuje lekko coś na układ wydechowy tak jakby spod airboxa czy tam miejsca gdzie znajduje sie filtr powietrza, skąd tam jakiś olej może sie wydostawać ? może być to coś poważnego ?

Oryginalnie te wersje Xt-ka nie powinny mieć czasem osłony silnika od dołu ?

Jak sprawa wygląda z lusterkami, powinny być ? jeśli nie, nie będzie problemów z przeglądem?

Jakieś uwagi na co powinienem zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin ?

Silniki z młodszych modeli będą pasować w ramę takiego motocykla ? załóżmy od 3TB będzie pasować bez problemu ?

jak duże są różnice między takim 34L a zwykłym Xt-kiem 43F ?

wielkie dzięki za odpowiedz, z chęcią bym postawił piwo jeśli jest taka możliwość :browar:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Xt 600Z 34L kilka pytań

Post autor: Pawlo »

Pierwszy problem rozwiąże regulacja gaźnika. Te silniki palą dobrze nawet z lichą kompresją, ale wtedy przy okazji zostawiają chmurę dymu. 3 szlif to jeszcze nie ma tragedii. TKRJ robi chyba tłoki na 5 szlifów, a Wossner na jeszcze więcej. Dekompresator jest automatyczny - po prostu kopiesz. Można sobie pomóc ustawiając tłok na suwie sprężania, kwestia wprawy.
Vidon pisze:W motocyklu jest mokre magneto ? dekiel jest uszczelniony siliconem i silnik lekko poci się od tej strony silnika, może być to coś poważnego?
Powinna być uszczelka, silikon w nadmiarze to zło :twisted: Możliwe, że kwestia wymiany uszczelki, chyba, że wali z okolic zębatki to może być trudniej. Ciężko wróżyć.
Vidon pisze:Zauważyłem że skapuje lekko coś na układ wydechowy tak jakby spod airboxa czy tam miejsca gdzie znajduje sie filtr powietrza, skąd tam jakiś olej może sie wydostawać ? może być to coś poważnego ?
Jeśli jest obrotomierz to może cieknąć z napędu obrotomierza - element ciężki do uszczelnienia. A może być też coś innego.
Vidon pisze:Oryginalnie te wersje Xt-ka nie powinny mieć czasem osłony silnika od dołu ?
Powinny.
Vidon pisze:Jak sprawa wygląda z lusterkami, powinny być ? jeśli nie, nie będzie problemów z przeglądem?
Na przeglądzie obowiązują warunki z dnia pierwszej rejestracji, czyli jeśli moto wyszło z fabryki z lusterkami to musi je mieć. A prawnie jest wymagane przynajmniej lewe? Poszukaj w necie lub zapytaj swojego diagnosty ;)
Obrazek
Vidon
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2014, 17:05
Motocykl: Suzuki Bandit 600S
Lokalizacja: Wolbrom

Re: Xt 600Z 34L kilka pytań

Post autor: Vidon »

Właśnie po odpaleniu dymiło na biało, zapewne to para, po chwili przestało, ogólnie mówisz że po regulacji będzie lepiej palić na zimnym i nie trzeba będzie po odpaleniu bawić się rolgazem by motocykl nie zgasł ? samo ssanie powinno wystarczyć? motocykl będzie zostawiał nadal chmurę dymu kiedy już nawet będzie bardzo rozgrzany ?

Kolega mechanik polecił mi kiedyś reinzisol zamiast uszczelki w DT80, do dekla od strony kosza sprzęgłowego, nic nie ciekło to może i tu by dał radę? musi być koniecznie uszczelka ?

Ogólnie obrotomierz jest, ale nie działa, właściciel nie wie dlaczego nie działa (nie sprawdzał) i ja również nie sprawdzałem dlaczego (brak czasu), czy obrotomierz to bolączka tych modeli 34L?




Yamaha XT 600 43F i Yamaha xt 600 2kf mają regulacje zawieszenia ? duże są różnice między tymi modelami prócz zapłonu ? bo z tego co wyczytałem 2kf ma już elektryczny.
ODPOWIEDZ