Sprawdzenie modułu TTR 600

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: Gacek »

Czy w ttr gaźnik nie posiada śruby regulującej max położenie - rozwarcie ? po co dłubać się z elektroniczną odcinką skoro można to zrobić reg .ustawieniem gaźnika :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
rafalski
Lubiący błoto
Posty: 64
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:59
Motocykl: tt600r

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: rafalski »

jeżeli masz takowy w xt to pokaż na rysunku który to może być? to jest gaźnik od ttr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: qpa »

nr 18
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: glina »

Tak jak piszę qpa, to jest na zewnątrz przy elemencie, w którym montuje się linki gazu.
rafalski
Lubiący błoto
Posty: 64
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:59
Motocykl: tt600r

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: rafalski »

ok sprawa wyjaśniona dzięki Panowie :tt600:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: Pawlo »

To nie zmienia faktu, że kręcąc tą śrubką nie uzyskasz tego co chcesz osiągnąć :facepalm: Chyba, że zamienisz ori śrubkę na przynajmniej 2x dłuższą i pogodzisz się z mniejszą mocą :lol:
Obrazek
rafalski
Lubiący błoto
Posty: 64
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:59
Motocykl: tt600r

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: rafalski »

Pawlo pisze:To nie zmienia faktu, że kręcąc tą śrubką nie uzyskasz tego co chcesz osiągnąć :facepalm: Chyba, że zamienisz ori śrubkę na przynajmniej 2x dłuższą i pogodzisz się z mniejszą mocą :lol:
masz rację
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: Gacek »

rafalski pisze:
Pawlo pisze:To nie zmienia faktu, że kręcąc tą śrubką nie uzyskasz tego co chcesz osiągnąć :facepalm: Chyba, że zamienisz ori śrubkę na przynajmniej 2x dłuższą i pogodzisz się z mniejszą mocą :lol:
masz rację
ciekawe w którym miejscu :P
moc silnika to siła (moment obr) x obroty przeliczone w jednostce czasu .
Niestety moment obrotowy nie przebiega liniowo w stosunku do obrotów wiec jak masz obawy ze ci tłok wyskoczy przez cylinder
to redukcja nie powinna wpłynąć na straty mocy bo i tak piec nie osiąga ich na marginalnie wysokich obrotach tylko sporo niżej :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: Pawlo »

Gacek, nie kumam twojego toku myślenia i chyba nie zrozumiałeś do czego nawiązuję, co ma piernik do wiatraka? :) Chcesz ograniczyć max. obroty ogranicznikiem przepustnicy? Odkręć manetkę do połowy na biegu jałowym i dla porównania do połowy w czasie jazdy na np. 4 biegu, zdaj relację z osiąganych obrotów :roll: Żeby silnik nie wkręcił się w okolicę odcinki na biegu jałowym lub np. w momencie uślizgu koła trzeba by mocno ograniczyć otwarcie przepustnicy, a to będzie strzał w kolano, bo sami wykastrujemy sobie sprzęt i w momencie pełnej przyczepności nie będzie czym jechać.
Dla mnie to i tak temat bez sensu, ten silnik na wyższych biegach nie ma siły ciągnąć do odcinki, pomijając fakt, że trzeba być głuchym, żeby nie słyszeć jak silnik prosi o zmianę biegu :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Sprawdzenie modułu TTR 600

Post autor: Gacek »

Ja też nie czuję do końca tego problemu :roll:
rafalski pisze:I mnie chyba dotknął problem modułu, a więc moto to tt600r z 2002 roku, a mój problem z nim to taki, że nie ma odcięcia zapłonu, tzn nie odcina przy maksymalnych obrotach. mogę go wkręcać do oporu i nie ma tego charakterystycznego przerywania. ktoś się spotkał z takim problemem? :panika:
moze faktycznie kolegę dotknął problem modułu (a raczej powinien dotyczyć jego ttr ) :P .
Może uściślę (nie zawsze ujmuję sprawy prawidłowymi słowami )
Gacek pisze: moc silnika to siła (moment obr) x obroty przeliczone w jednostce czasu .
Niestety moment obrotowy .
od tego miejsca : bardziej chciałem wskazać że moc nie przebiega liniowo miedzy momentem a obrotami silnika i kręcący się wysoko silnik nie koniecznie chodzi pełną mocą - to miałem na myśli wiec jak ktoś ma obawy o zbyt wysokie obroty to spokojnie można wyregulować uciąć na gaxniku i bedzie to bez wpływu na ogólną moc (tyle ze nie na poziomie jakiegoś chorego skręcenia ).
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ