Czołem Panwie,
Być może temat już był na forum, ale niestety nie znalazłem takiego samego problemu jaki mam ja.
Generalnie niepokoi mnie wysoka temp. silnika. Przejadę 10 km i silnik wg mnie jest juz za gorący. Tak samo wszystkie inne podzespoły: Kapa sprzęgła, kapa skrzyni biegów no i rama (o wydechu już nie wspomnę) mają taką temperaturę że nie da się dotknąć, a wcześniej mogłem to zrobić.
po godzinie podchodze do moto dotykam kapy sprzegła i skrzyni a one nadal tak rozgrzane ze dotknac nie można. Oczywiście stan oleju sie zgadza.
Zaczeło sie od tego jak strzelił mi dekopresator i zaprowadziłem moto do mechaniora. Zrobił dekompresator, zsynchronizował gaźniki i ustawił zawory, tzn podniósł jeden wydechowy. Wyjechałem z warsztatu przejechałem 15 km i nagle strzały i marchewy z rury. Pojechałem jeszcze raz zeby ustawić dawke paliwa, wg mnie była za uboga bo jest wysoka temp spalin. Ustawili mi katalogowo jak powinno być. Zaraz po tym wymieniłem olej na nowy. Przez jakiś czas było wszystko spoko, a teraz znowu wszystko się grzeje.
Czy to pompa oleju?
czy ja ją przegrzałem i dlatego tak teraz jest?
Jaka powinna być maksymalna temp oleju (moze uda mi sie to zmierzyć pirometrem jak załatwię)
Panowie pomóżcie. co może być przyczyną bo ja już nie mam pomysłów.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
ZAwysoka temperatura sinika
-
- Czyścioch
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 sie 2014, 19:10
- Motocykl: YAMAHA XT600
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 paź 2015, 19:49
- Motocykl: XT 600
- Lokalizacja: Suwałki
Re: ZAwysoka temperatura sinika
ręka to nie termometr, wsadź ją do wody 70st. i też będzie gorąco że aż strach, a dla silnika to dopiero początkowa temperatura przy której jako tako można dać w pizde,
i nie inwestuj w pirometry i inne allegrowe shity, tylko kup zwykły termometr np. do C.O. lub nawet ten kuchenny do piekarników za kilkanaście zyli i amatorsko powie Ci prawde, nawet jak kilka stopni przeklamie,choć nie powinien bo są dokładne.
temperatura w upał i wolna jazda w mieście lub upalanie w zdrowym moto nie powinna przekroczyć 110-120 st. nawet jak dobija do tej temperatury a zrobisz dłuższy przelot na wiaterku i spadnie Ci do 80-90 to jest dobrze.
dobry olej i jego odpowiednia ilość może uratować piec jeżeli rzeczywiście jakiś feler powoduje jego przegrzewanie,choć jeśli to już stwierdzisz to lepiej nie jeździj tylko znajdź przyczyne.
a zacznij od zmierzenia realnej temperatury
i nie inwestuj w pirometry i inne allegrowe shity, tylko kup zwykły termometr np. do C.O. lub nawet ten kuchenny do piekarników za kilkanaście zyli i amatorsko powie Ci prawde, nawet jak kilka stopni przeklamie,choć nie powinien bo są dokładne.
temperatura w upał i wolna jazda w mieście lub upalanie w zdrowym moto nie powinna przekroczyć 110-120 st. nawet jak dobija do tej temperatury a zrobisz dłuższy przelot na wiaterku i spadnie Ci do 80-90 to jest dobrze.
dobry olej i jego odpowiednia ilość może uratować piec jeżeli rzeczywiście jakiś feler powoduje jego przegrzewanie,choć jeśli to już stwierdzisz to lepiej nie jeździj tylko znajdź przyczyne.
a zacznij od zmierzenia realnej temperatury