2. Ściągnij gumowy przewód z górnej części zbiornika oleju, ten cienki, który idzie z okolic rozrusznika, wepchnij tam jakąś końcówkę z kompresora, wtłocz powietrze i od razu naciśnij starter żeby silnik zakręcił.
Po chwili olej ukaże się w odpowietrzniku komory filtra oleju.
Powodem sytuacji jest po prostu wysuszony układ magistrali olejowej. Pompa zębata o zazębieniu wewnętrznym, szczególnie już trochę zużyta, nie tłoczy powietrza, a tego jest trochę pomiędzy pompą, a zbiornikiem oleju. Miałem u siebie kilka silników, które świeżo po remoncie zostały po prostu uruchomione, bez sprawdzenia czy obieg oleju "ruszył" - po chwili chwyciło tłok i powtórka z rozrywki...
Co ciekawe, jeśli wlejemy przed takim suchym startem litr oleju do silnika, np. przez inspekcję regulacji luzów zaworowych, to praktycznie cały litr zostanie wtłoczony do zewnętrznego zbiornika oleju, a sekcja zasysająca nadal nie załapie
