Brak iskry 3AJ /zapłon /stator / moduł
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 kwie 2020, 18:57
- Motocykl: Yamaha XT600Z
Brak iskry 3AJ /zapłon /stator / moduł
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Tenery 3AJ i jej usterki. Pewnego dnia holowałem motocykl kolegi, kiedy zajechaliśmy na miejsce zgasiłem motocykl i po jakimś czasie chciałem go odpalić, ale stracił iskrę. Mechanik powiedział że moduł jest zepsuty więc oddaliśmy go do regeneracji. Po miesiącu dostałem wiadomość z serwisu że nie da się naprawić modułu. Zakupiłem więc używany moduł podłączyłem już u mnie na podwórku, ale iskry dalej nie ma. Oddałem motocykl do innego mechanika i powiedział że w najgorszym wypadku usterka spowodowała spalenie tego drugiego modułu. Rozebrał pokrywę statora i powiedział że nie widać gołym okiem uszkodzeń (sprawdzi to dokładniej jak będzie miał czas). Pomierzył cewki, ale nie wie dokładnie jakie są napięcia więc pytanie 1. Jakie są wartości napięć na cewkach? Jeśli ma ktoś taką wiedzę proszę o pomoc. Pytanie 2. Czy stator z innych modeli będzie pasował czy trzeba założyć go z modułem od danego modelu? Pytanie 3. Czy można ewentualnie przełożyć cewki z innego statora?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Brak iskry 3AJ /zapłon /stator / moduł
Mechanicy :facepalm:
https://www.google.com/search?client=fi ... ezystancja -> http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=17&t=2747 temat m.in. mojej tenery, ze wszystkimi pomiarami. Te statory niestety mają to do siebie, że ta cewka lubi się przepalić. Ale są dwie (tylko w XT600Z, XT600 3TB z fabryczną kopajką i TT600S), można jedną pominąć przelutowując przewód i latasz dalej póki nie znajdziesz innego - tak zrobiłem kiedyś w Rumunii, jak się iskra skończyła.
Są jeszcze inne możliwości - można "ukraść" prąd z dwóch faz cewek ładowania akumulatora i zwiększyć napięcie poprzez mały transformator (np. taki ze starego radia, które miało zasilanie bateryjne lub sieciowe) lub zrobić mały miszmasz z modułem stałozasilanym - w Maroko znajomemu lokales tak zrobił na module z skutera, a u siebie miałem TT600S (ten sam układ zasilania) na module programowalnym ProgCDI
https://www.google.com/search?client=fi ... ezystancja -> http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=17&t=2747 temat m.in. mojej tenery, ze wszystkimi pomiarami. Te statory niestety mają to do siebie, że ta cewka lubi się przepalić. Ale są dwie (tylko w XT600Z, XT600 3TB z fabryczną kopajką i TT600S), można jedną pominąć przelutowując przewód i latasz dalej póki nie znajdziesz innego - tak zrobiłem kiedyś w Rumunii, jak się iskra skończyła.
Są jeszcze inne możliwości - można "ukraść" prąd z dwóch faz cewek ładowania akumulatora i zwiększyć napięcie poprzez mały transformator (np. taki ze starego radia, które miało zasilanie bateryjne lub sieciowe) lub zrobić mały miszmasz z modułem stałozasilanym - w Maroko znajomemu lokales tak zrobił na module z skutera, a u siebie miałem TT600S (ten sam układ zasilania) na module programowalnym ProgCDI
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 kwie 2020, 18:57
- Motocykl: Yamaha XT600Z
Re: Brak iskry 3AJ /zapłon /stator / moduł
Dziękuję za poradę. Motocykl trafił dopiero teraz we właściwe ręce mechanik go już odpalił. Przyczyna zwarcie kabli na statorze. Powiedział że mógłby go złożyć, ale długo to nie będzie działać bo cewki statora się przypaliły. Podobno nie łatwo dostać takie cewki a przewinięcie jest czasochłonne i drogie. Ma ktoś może takie cewki albo wie gdzie szukać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Brak iskry 3AJ /zapłon /stator / moduł
Cześć dawaj stator do przewijania - ja po rekomendacji kol z forum który też przewijał cewki w statorze dałem swój stator ( honda xr 600) do zakładu Gywer w Gogolowej kolo Rybnika koleś zrobił super i w rozsądnych pieniądzach (za dwie cewki zapłaciłem tyle co za jedną w Warszawce). I daje gwarancję -wiec szkoda czasu na szukanie używek które i tak nie wiadomo ile pochodzą.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Brak iskry 3AJ /zapłon /stator / moduł
XR600 ma, zdaje się, tylko cewki z grubym drutem nawojowym. W 3AJ występują dodatkowo dwie cewki z drutem cienkim jak włos i z tym jest największy problem - nie znam nikogo, kto po ich przewinięciu przejeździłby chociaż kilka tys.km
Chociaż patrząc na tą aukcje też widzę takie dwie cewki https://allegro.pl/oferta/uzwojenie-alt ... KIQAvD_BwE
Patrzę Znalazłem coś takiego - uzwojenie 115X54X17mm (rozmiarami pasuje pod 3AJ), zastosowanie - u dystrybutora brak roczników, w niektórych sklepach online natomiast jest tak:
Honda GB500 Clubman
Kawasaki KLR250 KL600 KLR600 KLR650 TENGAI KLX650R
Suzuki DR650 DR750 DR850
Yamaha XT600 (84-90)
Trochę się to kłóci z opisem producenta https://www.electrexworld.co.uk/acatalo ... XT600.html
SRX600 (1987-1991)
XT600 Electric start model only (1990-1994)
Co jest w ogóle jakieś poplątane, bo SRX jest kopajkowy i ma "skastrowany" stator (dwie fazy, dwa układy cewek), natomiast XT600 3TB 90-94 "Electric start model only" ma stator o mniejszej średnicy :niewiem:
Patrząc po używkach na wygląd:
KAWA KLR 650 https://allegro.pl/oferta/stator-stojan ... 7kQAvD_BwE
KAWA KLE 250 https://allegro.pl/oferta/alternator-uz ... 7919754733
SUZA DR 650 https://allegro.pl/oferta/suzuki-dr-650 ... 9735051524
widać odseparowana dwa układy cewek jak w 3AJ. Nówka sztuka takie uzwojenie kosztuje 420zł, co przy cenach używek (300zł) jest całkiem ok. Tylko żeby mieć jakąkolwiek pewność, to bym musiał jechać 80km do dystrybutora, a mi nie po drodze w najbliższych dniach :niewiem:
Chociaż patrząc na tą aukcje też widzę takie dwie cewki https://allegro.pl/oferta/uzwojenie-alt ... KIQAvD_BwE
Patrzę Znalazłem coś takiego - uzwojenie 115X54X17mm (rozmiarami pasuje pod 3AJ), zastosowanie - u dystrybutora brak roczników, w niektórych sklepach online natomiast jest tak:
Honda GB500 Clubman
Kawasaki KLR250 KL600 KLR600 KLR650 TENGAI KLX650R
Suzuki DR650 DR750 DR850
Yamaha XT600 (84-90)
Trochę się to kłóci z opisem producenta https://www.electrexworld.co.uk/acatalo ... XT600.html
SRX600 (1987-1991)
XT600 Electric start model only (1990-1994)
Co jest w ogóle jakieś poplątane, bo SRX jest kopajkowy i ma "skastrowany" stator (dwie fazy, dwa układy cewek), natomiast XT600 3TB 90-94 "Electric start model only" ma stator o mniejszej średnicy :niewiem:
Patrząc po używkach na wygląd:
KAWA KLR 650 https://allegro.pl/oferta/stator-stojan ... 7kQAvD_BwE
KAWA KLE 250 https://allegro.pl/oferta/alternator-uz ... 7919754733
SUZA DR 650 https://allegro.pl/oferta/suzuki-dr-650 ... 9735051524
widać odseparowana dwa układy cewek jak w 3AJ. Nówka sztuka takie uzwojenie kosztuje 420zł, co przy cenach używek (300zł) jest całkiem ok. Tylko żeby mieć jakąkolwiek pewność, to bym musiał jechać 80km do dystrybutora, a mi nie po drodze w najbliższych dniach :niewiem:
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 kwie 2020, 18:57
- Motocykl: Yamaha XT600Z
Re: Brak iskry 3AJ /zapłon /stator / moduł
Znalazłem takie coś na olx facet mówi że to jest ze sprowadzonej 3aj z Francji. Mechanik mówi że kostki są inne może przelutowac i na 99% będzie działać ale jest jakieś ryzyko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Brak iskry 3AJ /zapłon /stator / moduł
To jest z TT600S. Będzie pasować.
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 kwie 2020, 18:57
- Motocykl: Yamaha XT600Z
Re: Brak iskry 3AJ /zapłon /stator / moduł
No to git już zamówione 
