Oglądałem kartery od różnych roczników i modeli XT i TT: w manualach, na zdjęciach z internetu i kartery od TTR na żywo w warsztacie. Każde z tych karterów wyposażone są w kanał z rzędem dysz natryskujących zewnętrzne powierzchnie zebatek skrzyni. Z tym że w starszych modelach olej do tego kanału był doprowadzony przez lewy karter, był to olej pompowany z dna silnika. Potem yamaha zmieniła smarowanie zębatek, na smarowanie olejem po filtrowaniu. Zrobili to poprzez zatkanie dna kanału w lewym karterze i zrobienie wejścia do kanału w prawym karterze. Wejście to nagwintowany otwór, w który sie montuje rurkę olejową łączącą z okolicą filtra oleju w prawym deklu. Widać tą rurkę na zdjęciach w tym wątku.
Ponieważ ja mam lewy karter oryginalny od TTR, a więc bez wejścia do kanału, a prawy karter od starszego modelu XT, a więc też bez wejścia do kanału


dlatego planuję zakupić kartery od TTRy

Niestety ze zdjęciami może być problem, bo nie mam jeszcze aparatu cyfrowego... Ale jak Kolegom mocno zależy to moge go porzyczyć i obfotografować silnik, kiedy go rozłożę.