Prosze o porady

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
art
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 05 mar 2011, 17:00
Motocykl: xt 600 3tb 1998r
Lokalizacja: Gdynia

Prosze o porady

Post autor: art »

Witam,
sytuacja wyglada nstpujaco: podczas gdy moto jest zimny , odpalam , jade i po okolo 10-15 min jazdy , moto zaczyna pracowac inaczej ,ma znaczacy przyplyw mocy, czyli otwiera sie przepustnica w gazniku z podcisnieniem. Oczywiscie wnioskuje ze poczatkowo moto pracuje za pomoca jedynie gaznika mechanicznego. i pytanie , co powoduje taki stan ?
z tego co mi wiadomo przepustnica w gazniku cisnieniowym powinna otwierac sie w polowie naciagu linki manetki gazu kiedy przepustnica w gazniku mechanicznym unosi sie na 7 mm .
Mysle ze mozliwe jest to ,ze gaznik cisnieniowy dostaje gdzies lewego powietrza albo ze poprsostu nie podaje paliwa no i ewentualnie zanieczyszczenia. ale jezeli problem znika kiedy moto jest rozgrzane mozliwe ze chodzi tu wlasnie lewe powietrze. Co wy na to?
pzdr.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Prosze o porady

Post autor: Magic »

mam to samo. Jak masz zimny silnik powietrze wciąga przez krucce. Jak rozgrzejesz guma robi się plastyczna i problem znika.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Prosze o porady

Post autor: Gacek »

Witaj art
mam pytanie ? czy jak przychodzisz np do domu swojej nowej dziewczyny to starych od razu pytasz co mają do szamania ? :P czy najpierw się im przedstawiasz ? :lol:.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Prosze o porady

Post autor: Magic »

wiesz gacek, jakbym był naprawdę głodny no to chyba bym prosto do lodówki walił:d a potem cześć jestem Staszek i od dzisiaj posuwam waszego skarba:d
art
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 05 mar 2011, 17:00
Motocykl: xt 600 3tb 1998r
Lokalizacja: Gdynia

Re: Prosze o porady

Post autor: art »

Gacek pisze:Witaj art
mam pytanie ? czy jak przychodzisz np do domu swojej nowej dziewczyny to starych od razu pytasz co mają do szamania ? :P czy najpierw się im przedstawiasz ? :lol:.
Witam , odnosnie Twojkego pytania to pierwszy post jaki wczorajnapisalem bnyl post wlasnie w przywitalni. Wlasnie zauwazylem ze nei zostal dodany. Po napisaniu posta i wcisnieciu submit otrzymalem komunikat ze post bedzie upublikowany po wczesniejszym zatwierdzeniu przez moderatora. Nie moja wina :) pozdrawiam i probuje raz jeszcze ;]
art
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 05 mar 2011, 17:00
Motocykl: xt 600 3tb 1998r
Lokalizacja: Gdynia

Re: Prosze o porady

Post autor: art »

Magic pisze:wiesz gacek, jakbym był naprawdę głodny no to chyba bym prosto do lodówki walił:d a potem cześć jestem Staszek i od dzisiaj posuwam waszego skarba:d
tak , wlasnie tak hehe :)
art
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 05 mar 2011, 17:00
Motocykl: xt 600 3tb 1998r
Lokalizacja: Gdynia

Re: Prosze o porady

Post autor: art »

[quote="Magic"]mam to samo. Jak masz zimny silnik powietrze wciąga przez krucce. Jak rozgrzejesz guma robi się plastyczna i problem znika.[/u mnie nie przez krućce , są całe.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Prosze o porady

Post autor: Gacek »

Po rozgrzaniu masz większa moc bo mieszanka dostająca sie do rozgrzanego silnika ulega rozprężeniu wywołanemu wyższa (prawidłową dla normalnej pracy ) temperatura otoczenia (jak w każdym tego typu rozgrzanym silniku) .Sekcja gaźnika podciśnieniowa nie ma na to wpływu działa na innej zasadzie .
Skoro jesteś na tyle samodzielny ze sięgasz do lodówki bez pozwolenia właściciela i jeszcze bzykasz jego dziecię to z resztą powinienes dac sobie radę w podobny sposób bez pytania :P .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
art
Po kostki w błocie
Posty: 100
Rejestracja: 05 mar 2011, 17:00
Motocykl: xt 600 3tb 1998r
Lokalizacja: Gdynia

Re: Prosze o porady

Post autor: art »

Gacek pisze:Po rozgrzaniu masz większa moc bo mieszanka dostająca sie do rozgrzanego silnika ulega rozprężeniu wywołanemu wyższa (prawidłową dla normalnej pracy ) temperatura otoczenia (jak w każdym tego typu rozgrzanym silniku) .Sekcja gaźnika podciśnieniowa nie ma na to wpływu działa na innej zasadzie .
Skoro jesteś na tyle samodzielny ze sięgasz do lodówki bez pozwolenia właściciela i jeszcze bzykasz jego dziecię to z resztą powinienes dac sobie radę w podobny sposób bez pytania :P .
Czyli to normalne zjawisko w tej konstrukcji?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Prosze o porady

Post autor: Pawlo »

art pisze:Czyli to normalne zjawisko w tej konstrukcji?
Normalne dla każdego silnika, właśnie dlatego montuje się np. termostaty w silnikach chłodzonych cieczą, żeby utrzymywać odpowiednią temperaturę. Aczkolwiek spadek mocy nie może być za duży. Ja takiego nie odczuwam wcale, ale na zimnym staram się nie odkręcać za mocno i może dlatego nic nie czuję ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ