Zużucie pierścieni

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Wacha
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2011, 07:35
Motocykl: xt 600 3tb

Zużucie pierścieni

Post autor: Wacha »

Witam.
Z racji, że przejrzałem już parę serwisówek i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi zwracam się z pytaniem to szanownych kolegów.
Otóż, rozebrałem moją xt 600 3tb z powodu uszkodzonej pokrywy głowicy.
A, ze moja yamaszka lubiła wypić nieco oleju postanowiłem zrobić też głowice.
Dowiedziałem się również od pewnej osoby która, przy takich sprzętach dosyć czasu spędziła, że jak xt bierze olej, to wypadało by pierścienie zmienić, ale co do kwestii wymiany samych pierścieni jestem nieco sceptycznie nastawiony. Znowu tłok to już dla mnie dość duży wydatek.
Do rzeczy. Zdemontowałem cylinderek, po czym stwierdziłem jego praktycznie brak oznak zużycia (nie czuć żadnego progu)
Włożyłem pierścień (narazie tylko uszczelniający) do cylindra i na składaniu miałem około 1mm szczeliny, a z racji, że dotychczas bawiłem się z dużo mniejszymi sprzętami, nie jestem w stanie stwierdzić czy na tyle, zużyte pierścienie mogą powodować "branie oleju"
Dodam, że tłok nie był okopcony
Postaram się jeszcze dziś sprawdzić pierścień zgarniający, bo to on tu jest chyba istotniejszy.
Liczę na jakieś sugestie i informacje z Waszej strony.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zużucie pierścieni

Post autor: Pawlo »

Od razu cię uprzedzę, żebyś się przywitał w powitalni, bo zostaniesz "zjedzony" i nikt ci nie odpowie :lol:
Olej może jeszcze lecieć przez uszczelniacze zaworowe, ale jak piszesz, że na pierścionkach 1 mm luzu to jak na moje baardzo dużo ;) Tu w grę wchodzą setne i dziesiętne milimetra.
Obrazek
Wacha
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2011, 07:35
Motocykl: xt 600 3tb

Re: Zużucie pierścieni

Post autor: Wacha »

Uszczelniacze, to wiadomo, mam już nawet zamówione.
Chodziło mi głownie o to czy tak zużyte pierścienie będą powodowały te słynne "branie oleju"
Nie wiem do jakiego stopnia materiał na powierzchni cylinder- pierścienie się uszczelni po nagrzaniu silnika.
Ale chyba zdecyduje się wymienić same pierścienie.

Dziękuje bardzo za odpowiedź. (oczywiście dalsze sugestie są nadal mile widziane)
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Zużucie pierścieni

Post autor: qpa »

tłok oryginał?
Wacha
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2011, 07:35
Motocykl: xt 600 3tb

Re: Zużucie pierścieni

Post autor: Wacha »

Na pewno jest nominalny. I raczej też oryginalny. Nie wiem dokładnie jak to rozpoznać. Bynajmniej nie było widać na nim żadnych znaków.

W sumie to pierścienie już zamówiłem. Tłok i cylinder wyglądają bardzo dobrze, więc powinno się to zgrać.
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: Zużucie pierścieni

Post autor: lisek666 »

cześć hmmm nie możliwe że w manulau nie ma jak ja znalazłem wystarczy poszperać 15 min i wszystko jest napisane.w załączniku masz podane minimalne i maksymalne luz na zamku pierścieni.http://zapodaj.net/cd920497e7c2.bmp.html
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
ODPOWIEDZ