Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
sadek
Po kostki w błocie
Posty: 113
Rejestracja: 24 lut 2010, 08:23
Motocykl: TT 600S
Lokalizacja: lks

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: sadek »

Gacek pisze:Przydał by się polski manual mozna by wszystko z zrozumieniem robić a nie domyslac sie :roll: .
Mam manuala którego przetłumaczyłem poprzez google :) tłumaczenie może nie jest najlepsze, często bezsensowne, ale można wychwycić to co najistotniejsze. Jak chcesz to mogę ci podesłać.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: Gacek »

Cały problem w tym aby nie skupiać uwagi na sensie tekstu a na istocie sprawy .W ten sposób mogę w translatorze przetłumaczyć na to samo wychodzi .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: terenowiecc »

terenowiecc pisze:Dzisiaj potestowałem moto trochę dłużej. Problem z dławieniem zniknął
Przechwaliłem...nadal zamula mi go na wyższych biegach i wysokich obrotach jak odkręcam manetę. Przyczyna - gaźnik, innej opcji nie widzę. Jutro będę walczył z tym.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: Gacek »

Może już zestaw tłok - cylinder nie pierwszej młodości ? .I przydało by się dla ew weryfikacji pomiar sprężania zrobić (tylko manometrem ) a nie nogą ;) .Sam się zastanawiam czy nie zakupić dodatkowego zestawu cylinder głowica i trzymać w zrobiony w odwodzie aby w razie potrzeby nie mieć ciśnień z kasą .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: terenowiecc »

Możliwe, nie zrzucałem głowicy więc nie wiem w jakim stanie są poszczególne podzespoły, na pewno nie są w idealnym stanie aczkolwiek uważam, że przyczyną jest gaźnik. Wcześniej tego nie było a po przejechaniu 500km raczej pieca nie dokatowałem choć lekko nie ma.
Poza tym jakby tłok-cylinder były zużyte w dużym stopniu to i sprężania by nie było takiego jak jest, z ciekawości sprawdzę ile manometr pokaże ale czuć, że jest co kopnąć.
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: Tomiacho »

A jaki masz kolor świecy? też obstawiam gaźnik bo zapłonu nie przestawisz w xt. Zrób prosty eksperyment. odpal moto i rozgrzej. Zakręć kranik i ruszaj. Rozpędź się na prostej motor powinien dobrze ciągnąć do puki jak mu się nie skończy paliwo w komorze pływakowej. Jak nie będzie muliło przy końcu to znaczy że dostaje za dużo paliwa bo na zakręconym jest ok. Jak na moje to jakby dostałą za dużo palia to by strzelał w wydech i by wypadał zapłon ale warto sprawdzić. Może odwrotnie dostaje za mało paliwa i go przy większych obciążeniach muli. Na samym powietrzu nie pojedzie ;) A kąprechą się nie przejmuj. Widziałem silniki tak wyruchane co miały po 6-5 atm. sprężania i chodziły w miare dobrze. Tylko kopcił a oleju palił więcej niż benzyny.
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: terenowiecc »

Świeca biaława. Oleju nie ubywa, dyma nie puszcza, w wydech strzela sporadycznie. Na 1 i 2 kręcę do końca i nawet nie sapnie a na 3 i w górę nie idzie przyspieszyć bo go dusi. Sprawdzę później jak moto jedzie na zakręconym kraniku tak jak piszesz.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: qpa »

to i jak u mnie moto chodzi idelanie do polwy obrotów potem sie zastanawia i jedzie dalej, ale po powiedzmy godzinie jazdy juz nie jedzie dalej a wali marchewy w wydech
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: mazi »

Gacek pisze:Może już zestaw tłok - cylinder nie pierwszej młodości ? .I przydało by się dla ew weryfikacji pomiar sprężania zrobić (tylko manometrem ) a nie nogą ;) .Sam się zastanawiam czy nie zakupić dodatkowego zestawu cylinder głowica i trzymać w zrobiony w odwodzie aby w razie potrzeby nie mieć ciśnień z kasą .
Pierwszej młodości na pewno nie jest, ale wigoru u niego jeszcze dużo.

Rozbieranie sprawnego silnika tylko dla pomiarów jest bez sensu.

Problem opisywany przez terenowcca to albo wina gaźnika, albo kranika paliwa.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Jazda przy wiekszych prędkościach i brak paliwa

Post autor: Gacek »

endumazi pisze:
Gacek pisze:Może już zestaw tłok - cylinder nie pierwszej młodości ? .I przydało by się dla ew weryfikacji pomiar sprężania zrobić (tylko manometrem ) a nie nogą ;) .Sam się zastanawiam czy nie zakupić dodatkowego zestawu cylinder głowica i trzymać w zrobiony w odwodzie aby w razie potrzeby nie mieć ciśnień z kasą .
Pierwszej młodości na pewno nie jest, ale wigoru u niego jeszcze dużo.

Rozbieranie sprawnego silnika tylko dla pomiarów jest bez sensu.

Problem opisywany przez terenowcca to albo wina gaźnika, albo kranika paliwa.

- kwestia podejścia do tematu nikt nie " rzeka "o rozbieraniu a przemierzeniu komprechy (można próbę olejową zrobić dla ew weryfikacji ) jest to jakiś wykładnik chociaż nie do końca miarodajny jezeli chodzi o odczucia z jazdy - ten piec ma 600 cm pojemności wiec będzie sobie długo nawet w złym stanie radził co może być łudząco mylące dla nie obeznanych z tematem ludzi.
Jakby nie podważam tutaj racji ze gaźnik ma wiele wpływu na poprawna pracę tego silnika i nie ulega wątpliwości ze należy temat pod tym kątem przebadać .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ