
CO TO JEST ???
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: CO TO JEST ???
Ja obstawiam
że jest to element rodzaj mambrany powodujący dostosowanie do mniejszej emisji szkodliwych spalin .

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CO TO JEST ???
Jest to Compensator assy.
Jak widać podłączone jest do gaźnika i służy zapewne do tego o czym pisali wcześniej.
http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/vi ... 86#g178689

Jak widać podłączone jest do gaźnika i służy zapewne do tego o czym pisali wcześniej.
http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/vi ... 86#g178689

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 254
- Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
- Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
- Lokalizacja: Rzrszów
Re: CO TO JEST ???
Powoli do sedna się Towarzystwo zbliżyło 
Compensator Assy to dokładnie kompensator (regulator) barometryczny montowany jak Koledzy słusznie sugerowali, w XTkach przeznaczonych na rynki krajów górzystych jak Szwajcaria, Włochy czy Austria. Miał tak gospodarować składem mieszanki aby silnik pracował optymalnie niezależnie od wysokości n.p.m., a co za tym idzie niezależnie od ciśnienia atmosferycznego. Jest takim jakby automatem, który dostosowuje skład mieszanki by był stały niezależnie od gęstości powietrza. Skutkiem tego była poprawa warunków spalania mieszanki, mniej szkodliwych spalin, co np. w Szwajcarii jest krytyczne.
Na ten kraj zresztą były dopuszczane tylko pewne specjalne wersje XT, np. z innymi dyszami, krótszą fajką wydechu, innym zestrojeniem gaźnika na jałowych itp. Tam dbanie o środowisko jest obłędne i Yamaha musiała chcąc nie chcąc się do tego dostosować,,,
Kompensator ten współpracować może tylko z gaźnikiem do tego celu zaprojektowanym, chodzi o dodatkowe króćce do podłączenia urządzenia. Zwykły gaźnik ich po prostu nie ma. Z tego co wiem, kompensator to dość zawodna konstrukcja,
wrażliwy jest na zabrudzenia, wstrząsy. Ma blaszaną membranę o sporej średnicy, wąskie kanaliki, marny gąbkowy filtr, to wszystko nie nadaje się do moto klasy enduro, ale musiało być - wymóg prawa. Wywalić w prosty sposób się nie da. Zamknięcie zwolnionych króćców w takim gaźniku spowoduje zupełne rozjechanie się składu mieszanki, a regulacja będzie bardzo trudna, trzeba dobrać dysze i ustawienie iglicy głównej (main jet)

Compensator Assy to dokładnie kompensator (regulator) barometryczny montowany jak Koledzy słusznie sugerowali, w XTkach przeznaczonych na rynki krajów górzystych jak Szwajcaria, Włochy czy Austria. Miał tak gospodarować składem mieszanki aby silnik pracował optymalnie niezależnie od wysokości n.p.m., a co za tym idzie niezależnie od ciśnienia atmosferycznego. Jest takim jakby automatem, który dostosowuje skład mieszanki by był stały niezależnie od gęstości powietrza. Skutkiem tego była poprawa warunków spalania mieszanki, mniej szkodliwych spalin, co np. w Szwajcarii jest krytyczne.
Na ten kraj zresztą były dopuszczane tylko pewne specjalne wersje XT, np. z innymi dyszami, krótszą fajką wydechu, innym zestrojeniem gaźnika na jałowych itp. Tam dbanie o środowisko jest obłędne i Yamaha musiała chcąc nie chcąc się do tego dostosować,,,
Kompensator ten współpracować może tylko z gaźnikiem do tego celu zaprojektowanym, chodzi o dodatkowe króćce do podłączenia urządzenia. Zwykły gaźnik ich po prostu nie ma. Z tego co wiem, kompensator to dość zawodna konstrukcja,
wrażliwy jest na zabrudzenia, wstrząsy. Ma blaszaną membranę o sporej średnicy, wąskie kanaliki, marny gąbkowy filtr, to wszystko nie nadaje się do moto klasy enduro, ale musiało być - wymóg prawa. Wywalić w prosty sposób się nie da. Zamknięcie zwolnionych króćców w takim gaźniku spowoduje zupełne rozjechanie się składu mieszanki, a regulacja będzie bardzo trudna, trzeba dobrać dysze i ustawienie iglicy głównej (main jet)
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CO TO JEST ???
Wiec na tym etapie można powiedzieć, ze jest to kolejne ekologiczne dziadostwo, sprawiające kłopoty, mieszające w silniku i generujące zbędne koszty.
Najlepszym wyjściem jest trzymanie się od tego z daleka.
Btw, jakie konsekwencje miała krótsza fajka wydechu?
Najlepszym wyjściem jest trzymanie się od tego z daleka.
Btw, jakie konsekwencje miała krótsza fajka wydechu?
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: CO TO JEST ???
Dziękować za wyjaśnienie
Krzsiek, długość tej "fajki" zmienia trochę dźwięk. Przyłóż sobie do końcówki kawałek rurki takiej samej średnicy to zobaczysz

Krzsiek, długość tej "fajki" zmienia trochę dźwięk. Przyłóż sobie do końcówki kawałek rurki takiej samej średnicy to zobaczysz

-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CO TO JEST ???
Mam wydłużoną fajkę kawałkiem rurki miedzianej coby ocalić kierunkowskaz po zmianie miejsca mocowania po założeniu stelaża. Nie stwierdziłem znaczącej zmiany jak to zakładałem.
Czyli skoro w Szwajcarii są krótsze to wypadkowy efekt jest pewnie taki, że jest ciszej.
Czyli skoro w Szwajcarii są krótsze to wypadkowy efekt jest pewnie taki, że jest ciszej.
- yadam
- Po kostki w błocie
- Posty: 219
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12
Re: CO TO JEST ???
dzieki za odpowiedz. mam XTeka z austri ale na szczescie tego niema.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: CO TO JEST ???
- bo wpływ na odgłos ma odcinek który wchodzi w tłumik a nie to co wystaje na zewnątrz .W wersjach tłumików z odkręcaną końcówką bardzo łatwo przeprowadzić taki test głośności wsuwając i wysuwając kawałek rórki.Krzsiek pisze:Mam wydłużoną fajkę kawałkiem rurki miedzianej coby ocalić kierunkowskaz po zmianie miejsca mocowania po założeniu stelaża. Nie stwierdziłem znaczącej zmiany jak to zakładałem.
.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Re: CO TO JEST ???
Ja mam to barometryczne coś w swojej 3AJ... Póki co działa, ale już mi polecano abym to zdemontował i zaślepił przewody... Jak się sypnie, to będzie amputacja. 
