Króćce

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Króćce

Post autor: szpadyzor45 »

Ja też mam o różnych średnicach(prawy króciek grubszy pasuje od 2KF)
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 528
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: krućce

Post autor: Krzsiek »

ralf pisze:a ja kupiłem chinskie tanie gówno i gazniki sa tak krzywo,ze nie idzie ich wyregulowac!! ostatni raz taki zakup! malo tego,tak krzywo,ze rolka od gaznika jak odkrecam do oporu haczy o kranik!!!! jak mozna tak skopac dwie gumy?!?!?!? :panika:

Co do tej krzywości to już nie wiem.
Króćce kupowałem w larssonie, robi to tourmax http://www.larsson.pl/krocce-gaznikowe,500,news.html.
Wymiarami i wyglądam nie różnią się od tego co było a był oryginał. W zasadzie poza aso nie znam innej firmy która to robi.

To ze gaźniki nie są prosto zauważyłem tylko dlatego, ze miałem wyjęty silnik z ramy.
Później przyjrzałem się jak jest w innych modelach xt podobnych i tez jedna strona jest wyżej niż druga. Tylko ze tego nie widać jak się nie wpatrzysz. I pewnie nie maja fabrycznych króćców.

Na tym foto są jeszcze oryginalne króćce. Kreski idą równolegle względem żeberek cylindra. W stosunku do gaźnika, tj metalowego łącznika czy krawędzi pokrywy pływaka cześć z pływakiem jest niżej niż ta z membrana. Czyli mozna powiedziec ze gaźnik jest w poziomie z tendencja minimalnego pochylania.
cyl.jpg
Tu króćce z larssona.
Tendencja jest taka, ze nawet nie trzeba robić kresek.
cyl2.jpg
Żeby było sprawiedliwie, trzeba dodać, ze króćce sa opisane jako do XT. Do takiego wynalazku jak TTR nie bylo.
Wiec może mieć na to wpływ owa większa średnica wylotu gaźnika o której już było pisane wcześniej. Wejść wejdzie, bo to guma, tylko poziomu już nie trzyma.

Działać też działa, bo moto rzadko kiedy jedzie idealnie w pionie, wiec za bardzo to raczej nie wpływa na funkcjonowanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Króćce

Post autor: Pawlo »

Teraz nie pamiętam dokładnie, ale czy nie jest przypadkiem tak, że jak się obróci któryś króciec do góry nogami to się wyrównują gaźniki? Bo coś mi świta, że tak miałem kiedyś. Chyba, że to nie u mnie w moto było... :?
Obrazek
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 528
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Króćce

Post autor: Krzsiek »

Jeden króciec ma króciec, wiec min. przez to się nie da. A drugi pasował tez tylko w jednej pozycji. Oba idą skosem i rozszerzają odległość miedzy osiami otworów pomiędzy cylindrem a gaźnikiem.

W tym po lewej widać skos. Drugi tez nie idzie osiowo.
Wiec da się to skręcić tylko w jednej pozycji.
333.jpg
pzdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ