Strona 2 z 2
Re: Modul zaplonowy
: 29 mar 2012, 06:22
autor: bylek
Od Poldka moduły też montowano i jeździło, choć wiadomo - XT był mułowaty i sie przegrzewał... Co do usterki oryginalnego modułu: na 90% padł triak (tzw tranzystor mocy). Jak oddłubiesz elektronikę spod tej gumy czy żywicy (około 2cm od strony przewodów wystarczy) to Ci to wymienię za flaszkę

albo pokieruję jaki triac kupić żebyś sobie sam mógł przelutować. Osobiście mam 3 niedziałające CDI na stanie, i jedyne co udało mi się w nich odsłonić to ścieżki i punkty lutownicze - druga strona modułu jest zbyt skomplikowana do oddłubania jak dla mnie

Re: Modul zaplonowy
: 29 mar 2012, 14:01
autor: Gacek
Widzę ze coś kojarzysz w temacie modułu - mam pytanie ? czy orientujesz się czy oryginalnie obydwa zastosowane tyrystory są o takich samych parametrach ?
Re: Modul zaplonowy
: 30 mar 2012, 05:04
autor: bylek
Kurcze nie do końca rozumiem o co dokładnie Ci chodzi (może temu że za wcześnie dziś wstałem

) Mógłbyś rozbudować swoje pytanie?
Re: Modul zaplonowy
: 30 mar 2012, 15:33
autor: Gacek
W moim module od strony gniazd we /wy znajdują się dwa tyrystory ? tranzystory.Chciałem się zapytać czy orientujesz się czy są one jednego typu oznaczeniach czy o różnych ? bo u mnie moduł wygląda jak by w nim ktoś kopał

Re: Modul zaplonowy
: 30 mar 2012, 15:34
autor: korny
bylek pisze:Jak oddłubiesz elektronikę spod tej gumy czy żywicy (około 2cm od strony przewodów wystarczy) to Ci to wymienię za flaszkę

albo pokieruję jaki triac kupić żebyś sobie sam mógł przelutować.
ha!

w zasadzie i tak nie dziala to zaraz zaczne wydziabywac zalewajke ;] a jak uda sie go ozywic to flache przesle poczta albo sam przywioze

Re: Modul zaplonowy
: 02 kwie 2012, 04:45
autor: bylek
Gacek pisze:W moim module od strony gniazd we /wy znajdują się dwa tyrystory ? tranzystory.Chciałem się zapytać czy orientujesz się czy są one jednego typu oznaczeniach czy o różnych ? bo u mnie moduł wygląda jak by w nim ktoś kopał

Nie chcę być uważany za fachowca od modułów CDI bo takim nie jestem, jedynie trochę się orientuję w temacie. Na Twoje pytanie niestety odpowiedzi nie znam, bo z tego co pamietam to tylko jeden tyrystor ;/ Wiedzę na temat CDI możesz zaczęrpnąć ze znanej już na tym forum stronki
http://www.transmic.net Po lewej w menu masz "Yamaha" - wchodząc tam masz odtworzony schemat CDI, natomiast w pozostałych opcjach menu pokazane "przepisy" na swój własny CDI

Ja osobiście zmontowałem sobie CDI na 16f84 v 5.4 I o dziwo moto zapalił od razu po montażu, odpalił z dużo większą łatwością w porównaniu do oryginalnego modułu, a podczas jazdy różnice pomiędzy robionym a oryginalnym CDI były praktycznie nieodczuwalne a trwałość solidna - rok czasu tak jeździłem i żadnej usterki. Koszt wykonania - ok 35zł za części i 4h roboty

Więc inwestycja warta rozważenia
Pozdro666
bylek