Strona 2 z 2
Re: Zmiana Oleju Mineralnego na Półsyntetyczny
: 30 kwie 2012, 18:41
autor: Aruś
Dodam ze simson i mz to dwusuw. Smarowanie jest mieszanka. Olej tylko do przekladni

A tam chyba 80W90
Z tym przebiegiem to powiem szczerze zawsze dziwna sprawa
Tak na rozum. W ciagu roku zrobie na moto ok 10 tys. km. Zalozmy wiek XT 22lata.
Wychodzi 220 tys. km !!!

A w XT pisze mi 65 tys

? Zastanawia mnie ile razy sie obkrecil licznik

:D
I ile razy robiono remont ;>
Moze macie sposob na wstepne sprawdzenie?

Re: Zmiana Oleju Mineralnego na Półsyntetyczny
: 01 sie 2013, 19:52
autor: fryzjer
No właśnie dobre pytanie.Czy jest w ogóle możliwość sprawdzenia realnego przebiegu kilometrów.Też,mi się to wydało dziwne.Moto z "89 roku,a ma ok.50 tyś.przebiegu.
Re: Zmiana Oleju Mineralnego na Półsyntetyczny
: 01 sie 2013, 20:58
autor: mazi
Ja się pytam po jakiego uja chcesz przechodzić na 10W?
Jeździj na 20W, a jak chcesz dobrze to wymieniaj go nie co 5kkm, a co 2.5kkm. Będziesz miał dobrze.
Ogólnie przy przejściu z 20W na 10W ryzyko jest jedno: 10W może wypłukać silnik na tyle, że będzie pocił się. Moim zdaniem w XT ryzyko to jest minimalne, bo jeżeli będzie pocił się na 10W to i pociłby się na 20W.
Mniej zwracaj uwagę na klasę oleju, więcej na ilość nawiniętych kkm. Będziesz bardziej szczęśliwy.

Re: Zmiana Oleju Mineralnego na Półsyntetyczny
: 02 sie 2013, 05:29
autor: ArturS
fryzjer pisze:Tak na rozum. W ciagu roku zrobie na moto ok 10 tys. km. Zalozmy wiek XT 22lata.
Wychodzi 220 tys. km !!!

A w XT pisze mi 65 tys

? Zastanawia mnie ile razy sie obkrecil licznik

:D
I ile razy robiono remont ;>
Może macie sposób na wstępne sprawdzenie?

No właśnie dobre pytanie.Czy jest w ogóle możliwość sprawdzenia realnego przebiegu kilometrów.Też,mi się to wydało dziwne.Moto z "89 roku,a ma ok.50 tyś.przebiegu.
Wychodzi przy pierwszym remoncie. U mnie licznik wskazywał 57tys.km, rocznik '90. Przy remoncie wyszło, że jest jeszcze oryginalny tłok nominalny, z prawdopodobnie zmienionymi pierścieniami, bo coś było grzebane. Biorąc pod uwagę stan motka (zewnętrzny), słabą jakość olejów w pierwszych latach życia silnika i to, że filtr powietrza nie był nasączony (ani przez tego, od którego kupiłem, ani poprzedniego właściciela), to mogę uznać przebieg za realny. Więcej taki powietrzak bez remontu góry nie pociągnie.
Re: Zmiana Oleju Mineralnego na Półsyntetyczny
: 07 sie 2013, 20:23
autor: fryzjer
Hej.Co prawda temat z zamianą oleju zakładałem w kwietniu zeszłego roku,ale dopiero jutro zakupię olej i będę wymieniał.Mam pytanie.Jeżeli motocyklem jeździłem bardzo rzadko,praktycznie przepalałem sprzęta raz na miesiąc.To jeśli, chciałbym zalać silnik półsyntetykiem(po mineralnym),to mogę zalać bezpośrednio po spuszczeniu starego oleju?Czy może,są jakieś procedury o których nie mam pojęcia?Tak,na przykład,przepłukanie silnika jakimś olejem,lub innym specyfikiem,po spuszczeniu starego oleju,a przed zalaniem nowego?
Aha,jeszcze jedno pytanko.Na stronie internetowej("chudzik repubika motocykle") w temacie "Olej silnikowy motocykli skuterów i quadów" znalazłem taką informację:
"Olej mineralny jest wręcz niezastąpiony w silnikach z panewkami wykonanymi z metali kolorowych (syntetyki nie są w tym przypadku zalecane)."
Więc,czy tak jest na prawdę?.Oraz,czy XT-ek posiada panewki z metali kolorowych?Bardzo proszę o pomoc.
Re: Zmiana Oleju Mineralnego na Półsyntetyczny
: 08 sie 2013, 08:26
autor: ArturS
Pierdoły ktoś wypisuje

Co do samej zmiany, to po prostu lej połówkę i tyle w temacie.
Re: Zmiana Oleju Mineralnego na Półsyntetyczny
: 08 sie 2013, 21:41
autor: Gacek
Moim zdaniem dobrze ktoś napisał - na panewki nie stosuj full syntetyka po mineralnym pół syntetyk nie powinien zrobić spustoszenia to nadal mineralna baza tyle ze ilość domieszek robi z niego robi pół

. Ile oleju jest w oleju ? I całe zagadnienie składu ,działania na parametry oraz ilości użytych przy blendowaniu składników przy tworzeniu oliwy - dodatków powoduje spore zamieszanie na rynku handlu i zbytu i norm

.