Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2499
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
W moim przypadku ta uszczelka pod cylindrem poszła stara z dodatkiem silikonu. Dużo ważniejszy jest ten oring na tuleję, bo pewnie w tym zestawie jest ze zwykłej gumy, bo widzę po zdjęciu, że jest czarny (do 100*C). Taki oring odpadł u mnie w kilkudziesięciu częściach Lepiej zapłacić 5 złotych w pobliskich uszczelnieniach technicznych za np. oring fluorowy i jest spokój
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 115
- Rejestracja: 22 maja 2012, 19:38
- Motocykl: TT600R 2000r
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
Czy orientujesz się gdzie można dostać taki oring?Pawlo pisze: Dużo ważniejszy jest ten oring na tuleję, bo pewnie w tym zestawie jest ze zwykłej gumy, bo widzę po zdjęciu, że jest czarny (do 100*C).
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2499
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
Szukaj sklepu pod nazwą uszczelnienia techniczne. Jak masz stary oring w całości to bierzesz, żeby dopasowali, a jak nie to trzeba zasuwać z cylindrem.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
W hurtowniach z łożyskami też będą mieli.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
Zupełnie jeton nie rozumiem po co chcesz pod cylindrem wymieniać oring skoro padła ci uszczelka pod głowica - jak odkręcisz cylinder wszystko ci się inaczej ułoży " niestety " .Jak ci puszcza głowica (tyle ze co oznacza ten termin "wywaliło uszczelkę" ?) traci kompreche czy pluję oliwą ? .
Co do ceny uszczelek - nawet najlepsza uszczelka nie zagwarantuje szczelności przy wadliwym montażu - zupełnie nie rozumiem tych częstych planowań głowicy dla mnie to ewenement - normalne przeszlifowanie doszlifowani nierówności na prostej płaszczyźnie drobnym papierem pokazuje wszelkie odkształcenia moim zdaniem takie działania to wyrzucanie pieniędzy w nie będę nazywał co ? .
Zasada działania uszczelki jest prosta dwie płaszczyzny uszczelki się kleją środkowa pracuje moment dociągniecia powoduje ze siła powstałej kompresji jest mniejsza od siły dociągnięcia i wszystko na temat .
Co do ceny uszczelek - nawet najlepsza uszczelka nie zagwarantuje szczelności przy wadliwym montażu - zupełnie nie rozumiem tych częstych planowań głowicy dla mnie to ewenement - normalne przeszlifowanie doszlifowani nierówności na prostej płaszczyźnie drobnym papierem pokazuje wszelkie odkształcenia moim zdaniem takie działania to wyrzucanie pieniędzy w nie będę nazywał co ? .
Zasada działania uszczelki jest prosta dwie płaszczyzny uszczelki się kleją środkowa pracuje moment dociągniecia powoduje ze siła powstałej kompresji jest mniejsza od siły dociągnięcia i wszystko na temat .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 115
- Rejestracja: 22 maja 2012, 19:38
- Motocykl: TT600R 2000r
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
Pluje oliwą z jednej strony. Tak jakby kompresja była za duża.Gacek pisze:Jak ci puszcza głowica (tyle ze co oznacza ten termin "wywaliło uszczelkę" ?) traci kompreche czy pluję oliwą ?
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
W kanale olejowym istnieją uszczelnienia - już dokładnie nie pamiętam co gdzie się stosuje ale na stalowych pinach jest stosowana tulejka gumowa i oring jak uszczelka głowicy przytnie uszczelnienie to raczej nie utrzyma szczelności dla oliwy i będzie puszczać czesto rozpłaszczenie kołnierza powoduje nieprzewidziane rozgięcie materiału uszczelki jej delikatne przestawienie i w efekcie jej nieszczelność .Jest mi trudno to opisać ale ze wzg l na częste defekty skrzynki i bebechów często miałem możliwość zaobserwowania podobnych dylematów i chodzi tu głownie o jaką tam jakość wykonania uszczelki a raczej dokładność pozycji otworów .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
U mnie ta tania uszczelka właśnie opierała się o gumkę uszczelnienia kanału olejowego i zapewne ją ścięła. Athena siedziała już idealnie spasowana. Kilka fotek z mojego remontu tutaj: https://picasaweb.google.com/1034218078 ... redirect=1#
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 115
- Rejestracja: 22 maja 2012, 19:38
- Motocykl: TT600R 2000r
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
OK żeby zakończyć sensownie temat opisze rozwiązanie w paru prostych krokach:
1. ZMIANA MECHANIKA (partacz)
2. Po zmianie mechanika:
Zerwane gwinty praktycznie były wszędzie (nawet rozrząd latał sobie jak chciał.). Po naprawie gwintów moto lata aż miło.
Niestety ten sprzęt trzeba znać i wiedzieć jak je robić. Mam z polecenia mechanika który zrobił tych ttr sporo.
Poprawił mi (nie musiałem nawet o tym mówić) ok 40 elementów w motorze :)
Pali i zamiata błoto :)
1. ZMIANA MECHANIKA (partacz)
2. Po zmianie mechanika:
Zerwane gwinty praktycznie były wszędzie (nawet rozrząd latał sobie jak chciał.). Po naprawie gwintów moto lata aż miło.
Niestety ten sprzęt trzeba znać i wiedzieć jak je robić. Mam z polecenia mechanika który zrobił tych ttr sporo.
Poprawił mi (nie musiałem nawet o tym mówić) ok 40 elementów w motorze :)
Pali i zamiata błoto :)
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 526
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!
Jak masz takiego od tt z polecenia i polecasz, to poleć też innym tu. Na pewno się nie pogniewa z nowych klientów.
A propo ArturS, jak działa ta nakładka dynamometryczna na klucz? Piszczy przy osiągniętym momencie?
Robiłeś porównanie do tradycyjnego klucza który robi klik jak to się zachowuje?
A propo ArturS, jak działa ta nakładka dynamometryczna na klucz? Piszczy przy osiągniętym momencie?
Robiłeś porównanie do tradycyjnego klucza który robi klik jak to się zachowuje?