Strona 2 z 2
Re: Problem ze znakami na kole - Reg. Zaworów
: 01 wrz 2013, 21:28
autor: MarcinXT
Bardzo łatwo czuć kiedy to jest "ten" dobry obrót, bo wtedy (jeśli oczywiście mamy wkręconą świecę) znacznie czuć sprężanie. Ja ustawiałem zawory właśnie na zakręconej, nie wiem jaki sens ją wykręcać.
MAĆKO pisze:Napisz czemu tak jest? bo ja tego nie rozumiem.
W tym drugim "złym" GMP moment kiedy wszystkie zawory są zamknięte jest tak minimalny, że praktycznie nie da się w niego trafić, a wiadomo liczą się tu setne części milimetra. Stąd błędne pomiary.
Re: Problem ze znakami na kole - Reg. Zaworów
: 02 wrz 2013, 20:27
autor: gruby33
Zawory wyregulowane. Wczoraj nie wiedziałem, że co drugi obrót wałem i tylko straciłem chyba z 1,5h na to
Bawiłem się też z patykiem i sprawdzaniem czy tłok jest w GMP. Ale po tylu zabawach zauważyłem, że jeśli jest w okienku znak do regulacji zaworów to tłok zawsze jest w GMP.
Warto by zrobić jakiś temat o regulacji zaworów bo ten na forum, który jest to post w jakimś temacie o XT gdzie jest kilkanaście stron i nikt nie może się wypowiedzieć na ten temat bo jest tam wszystko.
Do tego w tamtym temacie napisane jest o 3 znakach na kole, a jak widać na załączonych zdjęciach u mnie są tylko 2 znaki. I przez to też straciłem trochę czasu

Re: Problem ze znakami na kole - Reg. Zaworów
: 03 lut 2016, 23:05
autor: Filip77
U mnie na kole również są tylko dwa znaki. Piszę bo też długo szukałem tego trzeciego, którego nie mam

.
Po 10 tys km tylko skontrolowałem, nie było potrzeby zmiany luzu co mnie bardzo cieszy.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Re: Problem ze znakami na kole - Reg. Zaworów
: 07 lut 2016, 22:12
autor: moskit122
Najprościej wyjaśnić to tak, że zawory ustawia się w GMP w suwie sprężania bo właśnie wtedy komora spalania ma być szczelna. Kręcisz wałem, widzisz jak krzywki naciskają zawory ssące, tłok idzie w dół, zawory ssące się zamykają, tłok w górę i teraz w GMP ustawiasz.