Strona 2 z 2
Re: zatarcie się sworznia tłoka .xt 600
: 19 kwie 2014, 21:56
autor: Gacek
Wiesz albo i nie

ale twoja historia mi nie pasuje do tego co widzę
Wał korba jest w kolorze nagaru z wewnątrz sworznia - coś mi nie pasuje wizualnie do treści twojej historii

.
Druga sprawa co ty chcesz frezować lub frezowałeś

główki korbowodu się z reguły nie rusza , obróbka frezem to przegięcie jak nowy sworzeń zakupiony z tłokiem ma luzy robi się wymianę korby mimo tego ze na dole może być igła

.
W moim odczuciu masz korbę do wymiany i zrób to zanim stracisz kolejny tłok a co wsadzisz to nie moja Brocha

.
Re: zatarcie się sworznia tłoka .xt 600
: 19 kwie 2014, 23:07
autor: szpadyzor45
Też mnie dziwi ten nagar na sworzniu(wewnątrz i pasek na zewnątrz). Jeżdzisz na fryturze?

Re: zatarcie się sworznia tłoka .xt 600
: 20 kwie 2014, 05:00
autor: grzegorz 6
nie znam historii tej maszyny przede mną kto miał piszę jak było .Korba to sporo kasy i jeszcze śilnik rozbierać w mak zobaczę czasu mało najwyżej postoj .
Możliwe że już tak miała wcześniej we Włoszech bo jak robiłem to korba była w praktycznie takim stanie gdyż mam zdjęcia .Frez był włożony o podanym wymiarze w celu sprawdzenia czy nie zrobiło jajco z główki nic nie zebrał a środek wyczyszczony .Podiadę do jakiegoś lepszego Mechola i pokaże mu fotę korby co mi powie .
Re: zatarcie się sworznia tłoka .xt 600
: 20 kwie 2014, 06:21
autor: ArturS
Taki nagar na sworzniu to i u mnie był. Poprzednik jeździł do bólu, bo "dolewka litra na sezon to niewiele", inna sprawa, że ten sezon dla niego mógł nie przekraczać tysiąca km

W ogóle cały silnik w 3AJ mam okopcony od nagaru, bo pierścienie więcej puszczały niż zatrzymywały. Gdyby puszczało głowicą, to nie byłoby takiego problemu (w 3TB mam wszędzie czyściutko)

Ale nie bardzo rozumiem jak można zebrać cokolwiek materiału z główki korbowodu, żeby nie powstały dodatkowo luzy

Podjedź z całym silnikiem do szlifierni, niech rzucą okiem.
Re: zatarcie się sworznia tłoka .xt 600
: 20 kwie 2014, 06:36
autor: Gacek
Ja nie rozumiem tez do końca takiego podejścia od strony finansowej tłok, korba to porównywalnie koszt dwóch dobrej marki nowych opon - wiec na czym tu oszczędzać

. Nie prosciej wstawic sprawdzonej marki tłok i korbę zrobić raz do porządku a nie co sezon kopać w piecu

Re: zatarcie się sworznia tłoka .xt 600
: 21 kwie 2014, 10:48
autor: homeraczos
te tłoki OMP w mojej opini to kicha kolega kupił motor od znajomego który robił remont i zastosował taki tłok OMP po jednym sezonie pierścienie sie zatopiły w tłoku sam osobiście mu robiłem remont i zdziwiałem sie jak ten tłok jest zajechany
kumpel nie miał kasy na wosnera i założyłem TKRJ było to 2 sezony temu teraz już zaczyna sie trzeci i olej od wymiany do wymiany dodam że też jest zawodnik i już po tygodniu od remątu na kole to bacił do oddcinki i szczały na 2 biegu i wszystko gra docieranie mu zrobił pierwsza klasa naj ważniejsze jest pilnować temperature
co do korby to widzę ze nosi slady przytarcia i z doswiadczenia wiem że długo nie wytrzyma można jeszcze spróbować dać do tokarza i dorobić tulejkę mosiężną i na gorąco włorzyć w główkę korby
Re: zatarcie się sworznia tłoka .xt 600
: 26 kwie 2014, 20:35
autor: maciej82
ścianka główki korby jest zbyt cieńka na
tulejowanie . choćby sie udało to może dojść do zerwania korby , a co potem sie stanie to już nie muszę opisywać . Spasować nowy sworzeń na korbę i sprawdzić czy ma luzy ,bez oleju, a na oleju nie powinien mieć nic luzu i powinien mieć lekki opór przy wkładaniu , , kołysanie na boki sworznia dyskwalifikuje korbę do jazdy