Strona 2 z 3
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 30 gru 2015, 20:51
autor: Gacek
bendzamin pisze:Witam. Problem bym można powiedzieć zawsze od kiedy posiadam XT 600. Zawsze jak motor postal z tydzień w garażu to zęby go zapalic musiał kręcić i kręcić i kręcić a świeca sucha zawsze strzykawka lałem trochę paliwa do wężyka i dmuchnąłem wtedy zapalił. No ale ile można

Ale teraz zimno wiec troche bo przygotowuje do sezonu i wyjąłem gaźnik wyczyściłem umyłem. Pływak był ustawiony tak jak ksiażka pisze wiec nie ruszałem. Wymieniłem filtr powietrza krucce ssące. Zapalem i znowu kreci i nie moze zapalić ale w końcu pali i gdy raptownie odkręcę manetkę gazu to sie dusi trzeba dodawać powoli bo inaczej zgaśnie czy to na zimnym czy na ciepłym a podczas gdy bo trochę przegoniłem to strzela strasznie. Jestem prawie w 100% przekonany ze gaźnik do regulacji co wy o tym sadzicie? I teraz pare pytań. Jest sposób na rozpoznanie czy mieszanka jest za uboga czy za bogata? Mieszankę reguluje się ta śrubka pod gaźnikiem na plaski śrubokręt ? I jeszcze jedno jak sie nazywa taki klucz co mozna go wygiąć i nałożyć np nasadkę na plaski śrubokręt i kręcić ta śubka bo tak to bardzo w ręke ciepło

Jeżeli można zaproponować jakiś sposób spróbuj takiego manewru -po jeździe zakręć dopływ paliwa na pracującym silniku aby komora pływaka delikatnie opróżniła i w taki stanie pozostaw moto do dłuższego spania

.
Jak ci przyjdzie ochota znowu pobrykać odkręć krany przelej gaźnik pochylając kładąc moto odczekaj chwile ssanie i pal .
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 30 gru 2015, 21:27
autor: bendzamin
Tylko ze to bez różnicy czy kranik zakrecony czy odkrecony bo paliwo w komorze pływakowej jest. Ale nie moze zassać do cylindra dopiero jak sie dmuchnie to pojdzie. Tak jak by sie pływak zawieszał ?
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 30 gru 2015, 21:42
autor: Archi
Miałem podobne przygody z w TT (ten sam gaźnik). Pisałem nawet tu na forum całkiem niedawno. Po wyczyszczeniu kręcił i kręcił i nie mógł zapalić. Nawet wtryskiwanie mgiełki paliwa bezpośrednio przez gaźnik przy otwartej przepustnicy nie pomagało (świeca była dobra i dawała iskrę). Rozwiązanie przyszło trochę przypadkowo. Przysłoniłem ręką wlot powietrza do tego głównego gaźnika (nie podciśnieniowego), zwiększyło się podciśnienie, mocniej zassało i moto zapaliło. Pochodziło minutę i zgasło, przy czym strzelało trochę z wydechu. Powtórzyłem zabieg kilka razy i działa do teraz i pali na zimnym bez problemu. Nie wiem czy to był przypadek, czy przysłonięcie wlotu gaźnika rzeczywiście pomogło, możesz spróbować, nic to nie kosztuje

Tylko u mnie jest taki problem, że teraz bez filtra powietrza nie chce zapalić nawet. Nie wiem po co miałbym bez niego jeździć, ale jak go czyściłem ostatnio i chciałem podjechać kawałek, to moto nie odpaliło. Kręciłem, aż aku siadło. Założyłem filtr, naładowałem aku i bez problemu Yamaszka zapaliła.
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 30 gru 2015, 21:59
autor: Gacek
bendzamin pisze:Tylko ze to bez różnicy czy kranik zakrecony czy odkrecony bo paliwo w komorze pływakowej jest. Ale nie moze zassać do cylindra dopiero jak sie dmuchnie to pojdzie. Tak jak by sie pływak zawieszał ?
To nie pozostaje ci innego jak powtórny raz przeczytać to co ci zapodałem

.
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 31 gru 2015, 07:37
autor: bendzamin
Dobrze Gacek i przechyliłem ten motor przelało sie nadmiarem no i co z tego jak dalej nie chce zapalić ? I na stojąco i na leżąco. Pozatym co to za rozwiązanie zeby za każdym razem kłaść go na bok przed odpaleniem..
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 31 gru 2015, 09:59
autor: michcio1985
a to nie twój motocykl stoji na ogłoszeniu z war-maz.? bo tam też napisane że ma kłopoty z paliwem?
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 31 gru 2015, 10:54
autor: Gacek
bendzamin pisze:Dobrze Gacek i przechyliłem ten motor przelało sie nadmiarem no i co z tego jak dalej nie chce zapalić ? I na stojąco i na leżąco. Pozatym co to za rozwiązanie zeby za każdym razem kłaść go na bok przed odpaleniem..
Idea polega na tym aby przed dłuższym postojem w miarę opróżnić gaźnik z paliwa

aby po takim postoju w gaźnik wpłynęło świeże paliwo .A tak na marginesie moze warto bylo by abyś sprawdził stopień sprężania pod cylindrem skoro masz takie problemy

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 31 gru 2015, 11:12
autor: bendzamin
NIe to nie mój. Co z tego jak świeżę paliwo jak nie chce pod tłoka zassać.
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 31 gru 2015, 11:51
autor: michcio1985
wogóle zmierz sprężanie,powinien ssać jeśli wszystko jest ok, może masz podwieszone zawory. słusznie Gacek zwrócił uwage
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 31 gru 2015, 12:08
autor: bendzamin
NIe mam manometru do sprawdzania dopiero kupie. Ale kompresja jest raczej ok. A teraz pływak ustawiłem na 28mm i wyczyściłem kranik przeod paliwa zmieniłem i na zimnym od strzałą zapalił a jeszcze tak mu sie nie zdarzyło

Teraz aby ustawić gaźnik