Stukanie w silniku

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Stukanie w silniku

Post autor: mazi »

ArturS pisze:Ona niema być dokręcona solidnie, a kure..nie solidnie - patrz na Nm w manualu ;)
Samo dokręcenie, nawet momentem z serwisówki, niewiele da. Klin przy takich dźwiękach na 90% jest rozkalibrowany i to będzie się luzować. Także pacjent nie został wyleczony tylko tymczasowo zaleczony.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Stukanie w silniku

Post autor: Gacek »

mazi pisze:
ArturS pisze:Ona niema być dokręcona solidnie, a kure..nie solidnie - patrz na Nm w manualu ;)
Samo dokręcenie, nawet momentem z serwisówki, niewiele da. Klin przy takich dźwiękach na 90% jest rozkalibrowany i to będzie się luzować. Także pacjent nie został wyleczony tylko tymczasowo zaleczony.
Moim zdaniem nie do końca tak jest , klin to element który ustala prawidłowe położenie - a istotniejszy w całej procedurze jest moment jakim dociągany jest element oraz mały szczegół w postaci adekwatnego stanu przylegania powierzchni skręcanych elementów w tym przypadku również stan podkładki .
Taka formuła jakby tyczy się też innych podzespołów chociażby uszczelek pod głowicę itp itd .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Stukanie w silniku

Post autor: mazi »

Gacek pisze:
mazi pisze:
ArturS pisze:Ona niema być dokręcona solidnie, a kure..nie solidnie - patrz na Nm w manualu ;)
Samo dokręcenie, nawet momentem z serwisówki, niewiele da. Klin przy takich dźwiękach na 90% jest rozkalibrowany i to będzie się luzować. Także pacjent nie został wyleczony tylko tymczasowo zaleczony.
Moim zdaniem nie do końca tak jest , klin to element który ustala prawidłowe położenie - a istotniejszy w całej procedurze jest moment jakim dociągany jest element oraz mały szczegół w postaci adekwatnego stanu przylegania powierzchni skręcanych elementów w tym przypadku również stan podkładki .
Taka formuła jakby tyczy się też innych podzespołów chociażby uszczelek pod głowicę itp itd .
Sprawdzone w praktyce - wytłucze. Jak klin jest rozbity to wcześniej lub później wytłucze.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Stukanie w silniku

Post autor: Gacek »

Mazi - wybacz ale jestem delikatnie zmęczony wszelkiego rodzaju przepychankami .
Skoro tak twierdzisz - to tak masz :?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Stukanie w silniku

Post autor: mazi »

Gacek pisze:Mazi - wybacz ale jestem delikatnie zmęczony wszelkiego rodzaju przepychankami .
Skoro tak twierdzisz - to tak masz :?
Sam się w nie wdajesz. Ja tylko piszę jak było u mnie. :browar:
---
Pozdrawiam
mazi
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Stukanie w silniku

Post autor: qpa »

U mnie to samo! :D
NOKIA4514
Lubiący błoto
Posty: 29
Rejestracja: 10 lut 2016, 19:53

Re: Stukanie w silniku

Post autor: NOKIA4514 »

Mniej więcej tak to wyglądało :) Przyda się innym w przyszłości z tym problemem.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5XNBICW ... e=youtu.be[/youtube]
Archi
Lubiący błoto
Posty: 66
Rejestracja: 25 lis 2014, 07:53
Motocykl: Yamaha TT 600 E 4GV
Lokalizacja: Trestno

Re: Stukanie w silniku

Post autor: Archi »

Bezwzględnie wymień klin i sprawdź kanałek w kole czy nie jest luźny, rozbity i czy nie jest luźny kanałek na wałku. Jeżeli jest wybity kanałek w kole to wymień koło jeżeli masz możliwość. Jeżeli masz wybity kanałek na kole i dasz nowy klin to może znowu zacząć rozbijać klin.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Stukanie w silniku

Post autor: terenowiecc »

Jeżeli jeszcze nie tłucze, to niedługo zacznie. Cudów nie ma.
Jak już rozebrałeś, to należałoby klina obejrzeć i tak jak Archi napisał gniazdo (rowek) na czopie wału w którym jest osadzony ten klin + gniazda (rowki) w kołach zębatych.
Tak jak Ty zrobiłeś - tylko dokręcając, to zrobił poprzedni właściciel przed sprzedażą. Długo było cicho?

W sumie dziwne, że oszczędził ktoś kilkanaście złotych na klina. Możliwe, że gniazda są powybijane i sama wymiana klina nic nie da.

Na filmiku widać, że klin nadaje się do wyrzucenia. Musisz kupić nowy klin + podkładkę zabezpieczającą. Stara może się w końcu ułamać na skutek kilkukrotnego zginania i prostowania.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Stukanie w silniku

Post autor: Gacek »

Jak dla mnie ewidentnie z filmiku który zamieściłeś wynika ze pacjent który to skręcał dał ciała dociągał to na krzywo osadzony klin - ewidentnie zębatka współpracująca z balansem nie ma luzu przenosząca napęd z wału lata luźno .
Dałbym sobie głowę obciąć ze jak będziesz to demontował to będziesz miał problem z zdjęciem zębatki od balansu .
Ten silnik generuje na wale max 50 Nm dociąga się ten element 120 Nm .
I to powinno wystarczyć :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ