Czy ktoś z Was może się podzielić opinią na temat dorabianych szprych? Czy nie luzują się po krótkim czasie itp...
Ja natomiast spotkałem się z opinią, że z racji małej piasty z przodu w połączeniu z zagiętymi główkami szprychy powstaje bardzo duży moment który może pozrywać łby szprychy która jest wykonana ze zwykłej stali (nie wiem z jakiego rodzaju stali są dorabiane szprychy) zwłaszcza przy gwałtownym hamowaniu, a efekt takiego zdarzenia z pewnością nie należy do miłych.
Natomiast oryginalne szprychy są ponoć wykonane ze stali molibdenowo-chromowej i są znacznie wytrzymalsze i takie powinno się stosować.
Waham się i zastanawiam ile w tym prawdy, koszt oryginalnych szprych jest dość wysoki bo ok 500zł, natomiast dorabiane mogę mieć za ok. 160-180zł, mowa tu w dwóch przypadkach o komplecie razem z nyplami, w przypadku szprych dorabianych są one o średnicy 4mm, nyple natomiast posiadają średnice 8mm co wiąże się z rozwierceniem otworów w feldze z fabrycznych 7mm na 8mm.
Moje niestety nie nadają się do użytku, ponieważ kilka mam już pozrywanych, reszta nie daje się odkręcić od nypli i duża cześć jest mocno skorodowana.
Zastanawiam się ile prawdy w tym co napisałem, jeśli faktycznie do Yamahy XT nadają się tylko te oryginalne, to nie ma się co zastanawiać i zakładam oryginał
