Strona 2 z 7

Re: usterka w skrzyni

: 01 gru 2010, 21:43
autor: Gacek
pozyteczna jest biblia (manual XT) szkoda że nie po polsku :( pewnie połowa pytań zadawanych na forum nie miała by miejsca ) - ja nadal nie wiem jakie łozyska pasować w to wszystko :shock: generalnie nie ma wielkich kosztów 150 cały silniczek można się w markowych produktach zmieścić - tylko nie wiem jak traktować podzespoły skrzyni i wałka balansowego C- 3 czy zwykłe ?

Re: usterka w skrzyni

: 04 gru 2010, 09:03
autor: bald
C3 nie zaszkodzi, a w markowych różnica w cenie nie jest drastyczna.

Re: usterka w skrzyni

: 07 gru 2010, 11:40
autor: lisek666
panowie ja mam takie pytanie chodzi mi czy można z tego wałka zdjąć zaznaczone koło czy nie bardzo jak można to podpowiedzcie jak to zrobić.

Re: usterka w skrzyni

: 07 gru 2010, 19:01
autor: Gacek
ostatnia jest wprasowana nigdy nie rozbierałem ? co jej dolega - wytarta ?

Re: usterka w skrzyni

: 07 gru 2010, 19:11
autor: lisek666
muszę ściągnąć zaznaczoną zębatkę ponieważ zazębiała się z trybu 4 biegu w którym brakowało jednego ząbka i w zaznaczonym kole są ubytki w zębach.

Re: usterka w skrzyni

: 07 gru 2010, 20:13
autor: kyrtap87
jeśli chodzi o to czy da się, to pewnie że da , my z mechanikiem tak zrobiliśmy, bo kupiłem skrzynie od 3 tb //NA GORĄCO

Re: usterka w skrzyni

: 10 gru 2010, 11:50
autor: Gacek
w tych motocyklach generalnie nie było wiele zmian ja kupiłem od nowszego xt skrzynię w trochę lepszym stanie :( musiałem tylko usunąć zaślepki z wałka atakującego po za tym cała reszta ta sama .Nie pozostało mi nic innego jak delikatniej traktować sprzeta a do katowania kupić kata :lol: .

Re: usterka w skrzyni

: 21 gru 2010, 10:49
autor: Gacek
Mam pytanie czy ktos kiedyś robił łozyska na lewym karterze ? powiem ze mam mały dylemat :mrgreen: myślałem ze lewa strona będzie zabezpieczona simmeringami aby utrzymać ciśnienie oliwy wędrującej w kanały wałków w skrzynce a u mnie zastałem :shock: stan z łożyskami okrytymi teflonowym zamknięciem z jednej strony . Z manuala z rysunków wyglada ze łożyska są odkryte co by w moim odczuciu jest bezsensem :? czy ktos miał do czynienia kiedys z nieotwieranym silnikiem i może się podzielić swoimi spostrzeżeniami w tym temacie ? Trochę zaczynam chyba przeginać z tym wszystkim bo zaczynam wymieniać preferencyjnie sprawne elementy.

Re: usterka w skrzyni

: 21 gru 2010, 11:04
autor: Gacek
mam jeszcze dylematy o korbowód ? ile na tym można przelatać ? wg licznika mam 50 kkm i zastanawiam sie czy nie wymienić 22 kkm ja na nim zobiłem i od czasu jak robiłem górę nie wykazuję specjalnie większego zuzycia poza częścią czarnej powłoki zarysowanej na sworzniu .

Re: usterka w skrzyni

: 21 gru 2010, 19:51
autor: lisek666
Powitać Mr Gacka ja robiłem lewy krater i powiem tak,w lewym kraterze mam jedno łożysko całkowicie zakryte tzn łożysko wałka pośredniego i dwa łożyska były od kryte z jednej strony tzn łożysko na wałku balansowym i łożysko na wałku napędzającym zębatkę też było odkryte od strony kosza sprzęgłowego.oraz na wałku napędzającym były założone dwa uszczelniacze. tyle napotkałem wszystkiego. 8-)