Moduł do TTR 600
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Moduł do TTR 600
Podłączam się pod temat.
W mojej TTR brak iskry.
Przy kopaniu pojawia się prąd, światła świecą, kontrolka z Neutrala też.
Przemierzyłem wszystkie elementy:
-Pickup - oporność zgodna ze specyfikacją, daje jakiś skok napięcia przy kopaniu
-cewka zapłonowa - był brak przejścia na uzwojeniu wtórnym, kupiłem używany oryginał sprawny, oporność na wtórnym 19kOhm zgodna ze specyfikacją
-odpiąłem wtyczkę z modułu, zasilanie na moduł przychodzi, sygnał ze stopki/neutrala przychodzi, na Pickupie jest przejście
Podłączyłem dodatkowy akumulator równolegle z kondensatorem, kopałem na wyłączonych światłach i dalej nic. Próbowałem zmierzyć czy pojawia się jakiś sygnał z modułu do cewki. Nic mi się nie udało zmierzyć, ale też nie jestem pewien czego oczekiwać.
Motocykl stał nieuruchamiany kilka lat, podczas ostatniej wiosny został odpalony przez poprzedniego właściciela (na moich oczach) a następnie znów odstawiony do garażu. Odkupiłem motocykl jesienią, rozebrałem, przeserwisowałem i złożyłem z powrotem do kupy.
Z moich pomiarów wynika, że uszkodzony może być moduł. Dziwne jest jednak, że uszkodził się od leżenia w pudle (z drugiej strony cewka też wiosną działała a potem trafił ją szlag).
Czy jest ktoś ze Śląskiego, kto byłby w stanie podpiąć mój moduł do swojej TTR, żeby ostatecznie potwierdzić lub wykluczyć jego defekt? Ewentualnie czy macie jakiś pomysł gdzie szukać źródła braku iskry?
W mojej TTR brak iskry.
Przy kopaniu pojawia się prąd, światła świecą, kontrolka z Neutrala też.
Przemierzyłem wszystkie elementy:
-Pickup - oporność zgodna ze specyfikacją, daje jakiś skok napięcia przy kopaniu
-cewka zapłonowa - był brak przejścia na uzwojeniu wtórnym, kupiłem używany oryginał sprawny, oporność na wtórnym 19kOhm zgodna ze specyfikacją
-odpiąłem wtyczkę z modułu, zasilanie na moduł przychodzi, sygnał ze stopki/neutrala przychodzi, na Pickupie jest przejście
Podłączyłem dodatkowy akumulator równolegle z kondensatorem, kopałem na wyłączonych światłach i dalej nic. Próbowałem zmierzyć czy pojawia się jakiś sygnał z modułu do cewki. Nic mi się nie udało zmierzyć, ale też nie jestem pewien czego oczekiwać.
Motocykl stał nieuruchamiany kilka lat, podczas ostatniej wiosny został odpalony przez poprzedniego właściciela (na moich oczach) a następnie znów odstawiony do garażu. Odkupiłem motocykl jesienią, rozebrałem, przeserwisowałem i złożyłem z powrotem do kupy.
Z moich pomiarów wynika, że uszkodzony może być moduł. Dziwne jest jednak, że uszkodził się od leżenia w pudle (z drugiej strony cewka też wiosną działała a potem trafił ją szlag).
Czy jest ktoś ze Śląskiego, kto byłby w stanie podpiąć mój moduł do swojej TTR, żeby ostatecznie potwierdzić lub wykluczyć jego defekt? Ewentualnie czy macie jakiś pomysł gdzie szukać źródła braku iskry?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 paź 2016, 15:04
- Motocykl: yamaha TTR600
Re: Moduł do TTR 600
Jestem z Wielkopolski jak wyślesz moduł to go podepne pod swój motocykl.
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Moduł do TTR 600
Dzięki, ale na razie szukam kogoś lokalnie.
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Moduł do TTR 600
Oddałem moduł do Digitecha w Będzinie. Stwierdzili, że jest uszkodzony, dalsza diagnoza dopiero po otwarciu i rozpuszczeniu "zalewy" co moze potrwać kilka tygodni. Chyba zdecyduję się na tego Ignitecha, bo możliwość naprawy nie jest pewna a alternatyw jakoś mało.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Moduł do TTR 600
A czy kombinował ktoś z modułem z np. NX650 Dominator? Pasują do nich moduły z jakiegoś skutera Kymco
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Moduł do TTR 600
Widziałem, że o tym wspominałeś więc zrobiłem mały research. Znalazłem takie tematy:ArturS pisze:A czy kombinował ktoś z modułem z np. NX650 Dominator? Pasują do nich moduły z jakiegoś skutera Kymco
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=3151
http://hondadominator.pl/printview.php? ... 6c7c6cfe5f
http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-u ... 2,158.html
Muszę znaleźć jeszcze oryginalną mapę zapłonu NX650 i porównać ją z TT600R. Moduł ma prawo działać, pytanie brzmi jak bardzi zmieni się charakterystyka silnika i czy nie będzie problemów np. z odpalaniem z kopa.
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Moduł do TTR 600
Informacje po dalszym researchu:
W Service manual Dominatora nie ma wykresu mapy zapłonu, jest tylko informacja (idle speed jest dalej określone jako 1300rpm):

Mapę udało mi się znaleźć na stronce producenta programowalnych CDI:
https://cdi-shop.de/en/programmable-cdi ... HTsma_D04I

Mapa zapłonu z serwisówki TTR:

Mapa zapłonu TTR zaprogramowana na module Ignitech:

Jak widać, mapy mają podobieństwa: ok 10st wyprzedzenia do około 1700-1800rpm, narastanie do 4000-5000rpm i ustabilizowanie na ok 30st. Różna jest rampa narastania, w TTR występuje jakby "przesterowanie" między 4000-5500rpm.
Nie udało mi się znaleźć żadnej konkretnej informacji na temat zapłonu w module AW0036 czyli regulowanym zamienniku dla Kymco. Jedynie szczątkowa informacja z jakiejś aukcji:

Informacja o zapłonie z serwisówki Kymco Agility 125:

Nie jestem pewny jak działa ta regulacja w module, nie wiem jaka jest różnica we wstępnym wyprzedzeniu zapłonu między Hondą, Yamahą i Kymco(wynikającego z fizycznego położenia impulsatora względem wału) i czy będzie się dało ją skompensować. Pokrętło nie ma żadnej skali ani punktu odniesienia, regulacja musi być przeprowadzona metoda prób i błędów.
Moduł ma prawo działać, jeśli jest dedykowany do Kymco to wgrana mapa powyżej 4000rpm najprawdopodobniej stabilizuje się około 28-30stopni czyli podobnie jak w TTR i NX. Niewiadomą jest praca w zakresie 1000-4000rpm, bo nie wiemy jak wygląda krzywa narastania. To, że motocykl będzie chodził na tym module nie znaczy, że będzie pracował optymalnie. Na wysokich obrotach pewnie będzie dawał radę ale podejrzewam, że może dziwnie się zachowywać przy odpalaniu i przyspieszaniu z niskich obrotów.
Jak dla mnie za dużo kombinowania żeby próbować uruchomić moduł Kymco a efekt i tak może być niezadowalający. Może byłaby to jakaś opcja na moduł awaryjny w razie niespodzianki na trasie, jednak trzeba by za wczasu przygotować sobie przejściowe wtyczki.
Zamówiłem Ignitecha a w międzyczasie czekam na konkretną diagnozę w Digitechu. Jeśli będą potrafili naprawić oryginał, to będę miał moduł na zapas. Jeśli będzie nienaprawialny to może wrócę do tematu Kymco.
W Service manual Dominatora nie ma wykresu mapy zapłonu, jest tylko informacja (idle speed jest dalej określone jako 1300rpm):

Mapę udało mi się znaleźć na stronce producenta programowalnych CDI:
https://cdi-shop.de/en/programmable-cdi ... HTsma_D04I

Mapa zapłonu z serwisówki TTR:

Mapa zapłonu TTR zaprogramowana na module Ignitech:

Jak widać, mapy mają podobieństwa: ok 10st wyprzedzenia do około 1700-1800rpm, narastanie do 4000-5000rpm i ustabilizowanie na ok 30st. Różna jest rampa narastania, w TTR występuje jakby "przesterowanie" między 4000-5500rpm.
Nie udało mi się znaleźć żadnej konkretnej informacji na temat zapłonu w module AW0036 czyli regulowanym zamienniku dla Kymco. Jedynie szczątkowa informacja z jakiejś aukcji:

Informacja o zapłonie z serwisówki Kymco Agility 125:

Nie jestem pewny jak działa ta regulacja w module, nie wiem jaka jest różnica we wstępnym wyprzedzeniu zapłonu między Hondą, Yamahą i Kymco(wynikającego z fizycznego położenia impulsatora względem wału) i czy będzie się dało ją skompensować. Pokrętło nie ma żadnej skali ani punktu odniesienia, regulacja musi być przeprowadzona metoda prób i błędów.
Moduł ma prawo działać, jeśli jest dedykowany do Kymco to wgrana mapa powyżej 4000rpm najprawdopodobniej stabilizuje się około 28-30stopni czyli podobnie jak w TTR i NX. Niewiadomą jest praca w zakresie 1000-4000rpm, bo nie wiemy jak wygląda krzywa narastania. To, że motocykl będzie chodził na tym module nie znaczy, że będzie pracował optymalnie. Na wysokich obrotach pewnie będzie dawał radę ale podejrzewam, że może dziwnie się zachowywać przy odpalaniu i przyspieszaniu z niskich obrotów.
Jak dla mnie za dużo kombinowania żeby próbować uruchomić moduł Kymco a efekt i tak może być niezadowalający. Może byłaby to jakaś opcja na moduł awaryjny w razie niespodzianki na trasie, jednak trzeba by za wczasu przygotować sobie przejściowe wtyczki.
Zamówiłem Ignitecha a w międzyczasie czekam na konkretną diagnozę w Digitechu. Jeśli będą potrafili naprawić oryginał, to będę miał moduł na zapas. Jeśli będzie nienaprawialny to może wrócę do tematu Kymco.
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Moduł do TTR 600
No to Żeś odpalił kawał porządnej roboty z tym modułem pewnie nie jednemu się przyda a tak wogule to moduly do nx używki są dużo tańsze niż do xt/ttr
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Moduł do TTR 600
Nie wydaje mi się, żeby oryginalny moduł NX pasował do TTR, bo pewnie mają inną wartość "wyprzedzenia wstępnego". Ten chiński moduł do Kymco ma pokrętło, którym teoretycznie można wyregulować tą wartość.Tygrys pisze:No to Żeś odpalił kawał porządnej roboty z tym modułem pewnie nie jednemu się przyda a tak wogule to moduly do nx używki są dużo tańsze niż do xt/ttr
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Moduł do TTR 600
stożunio pisze:Oddałem moduł do Digitecha w Będzinie. Stwierdzili, że jest uszkodzony, dalsza diagnoza dopiero po otwarciu i rozpuszczeniu "zalewy" co moze potrwać kilka tygodni. Chyba zdecyduję się na tego Ignitecha, bo możliwość naprawy nie jest pewna a alternatyw jakoś mało.
Mam feedback od Digitecha, operacja się udała ale pacjent zmarł.
Transformator przetwornicy jest uszkodzony i nie da się go zastąpić innym.
W tej chwili dostawcy używanych nie działają i nie będziemy mieć w najbliższych tygodniach możliwości pozyskania
modułu nadającego się do naprawy albo na dawcę podzespołów.