Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
: 27 mar 2020, 16:22
Nie wiem jakie masz przełożenie pierwotne, tzn. czy masz koło zębate na wale i kosz sprzęgła taki jak w 3TB, czy w 43F/TT600R. Szary silnik w 3AJ ma takie przełożenie jak 3TB, to przy kole 18 cali i przełożeniach napędu 15/45 daje dość długie biegi, piątkę wrzuca się gdzieś w okolicy 70-80km/h żeby nie męczyć silnika niskimi obrotami. Podobne przełożenia, bo 15/44 w TT-R to już przełożenia pod off, a nie asfalt. Na asfalt jest właśnie 15/39.
Inna rzecz, że na koło podrywać trzeba umieć. Ja w tym jestem cienki bolek, na 5 prób jedna jest udana
Tenera 3AJ musi mieć pusty baniak i przełożenie 14/47 żeby z dójki na koło pójść bez strzału ze sprzęgła. Ale mam wrażenie, że to się już robi jak pierwszy bieg przy przełożeniach 15/45.
Jest jeszcze kwestia mocy na kole. To co podają nam japańcy, to moc silnika. Na hamowni wychodzą jakieś śmieszne wartości. Gdzieś na forum dominatora było o hamowaniu NX650. Zdrowy egzemplarz miał coś w okolicy 30KM na kole. Szczegółów nie pamiętam.
Inna rzecz, że na koło podrywać trzeba umieć. Ja w tym jestem cienki bolek, na 5 prób jedna jest udana

Jest jeszcze kwestia mocy na kole. To co podają nam japańcy, to moc silnika. Na hamowni wychodzą jakieś śmieszne wartości. Gdzieś na forum dominatora było o hamowaniu NX650. Zdrowy egzemplarz miał coś w okolicy 30KM na kole. Szczegółów nie pamiętam.