Sprawdz czy są przebicia izolacji uzwojeń alternatora. Multimetr na max zakres omomierza i po kolei między każdym wyjściem a masą powinno pokazywać więcej niż 20 MOhm. Oczywiście konektor rozłączony!
Po drugie sprawdz pobór prądu z akumulatora gdy zapłon (stacyjka) jest WYŁĄCZONY. Jeśli nie masz alarmu i innych elektronicznych "zabawek" (np. zegarka) wpiętych pod akumulator, to multimetr na zakresie miliamperomierza szeregowo do "+" akumulatora powinien wskazać 0 A.
Nieraz nietypowo uszkodzone regulatory napięcia lubią czerpać niewielki prąd (rzędu kilku mA) od strony swojego wyjścia!
Jeśli jest jakiś prąd to teraz odłącz regulator - prąd musi spaść do zera, a gdy się tak nie dzieje to masz przebicie do masy na kablach, za to regulator może (ale nie musi) być sprawny.
Do tego testu absolutnie musisz być pewien, że od akumulatora do stacyjki masz "czysto" tzn. nic nie jest wpięte pod takie stałe zasilanie.
Nie znam dobrze niemieckiego, ale przez dedukcję będzie tak:
Ladespule - cewka alternatora
Stromspule - cewka impulsatora
Rezystancja miedzi rośnie wraz ze wzrostem temperatury więc u Ciebie jest jakby odwrotnie???!!
Dużo zależy od klasy dokładności multimetru, bo te słabsze mocno przekłamują na krańcach zakresów, szczególnie
na tak małych rezystancjach w granicach ohma.
Wg mnie dobrze przyjrzyj się uzwojeniom alternatora skoro było już przy nich coś robione.
Masz pewność, że dobrze ktoś wykonał to przezwojenie?
Najprościej byłoby pożyczyć skądś regulator pod chwilowa podmiankę, wtedy dużo stanie się prostsze
ArturS pisze:...
Rezystancja ....??? (Ladespule)
1.9Ω przy 10°C, trzy przewody (biało/żółty - biało/żółty) - powinno być 0,2-0,6Ω przy 20°C
Rezystancja ....??? (Stromspule)
341Ω przy 10°C (brązowy - czerwony) - powinno być 160-240Ω przy 20°C
...
Niech no się jaki elektryk wypowie na temat zmian oporności w zależności od temperatury

I chyba jeszcze nie pisałem - podobno alternator był przewijany niedługo przed zakupem tereski
...