Strona 2 z 2
Re: Śruby do głowicy
: 22 kwie 2011, 05:20
autor: sadek
Re: Śruby do głowicy
: 24 kwie 2011, 07:45
autor: Bury
Zaraz, ale o których śrubach jest ten temat? O szpilkach głowicy, czy pokrywy zaworów? Bo aukcja z linka powyżej dotyczy chyba szpilek pokrywy?
Co do tematu właściwych szpilek głowicy. Mam taki problem, że po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się , że mam dwie spośród czterech szpilek głowicy poluzowane. Efektem były oczywiście przedmuchy spod głowicy. Na takim silniku (na dwóch szpilkach skręconym) objechałem w tamtym sezonie Rumunię.
Ponieważ nie chciało mi się wyciągać silnika z ramy, żeby wymienić uszczelkę, dokręciłem tylko te dwie poluzowane szpilki. Klucz ustawiłem na 30 Nm, czyli nawet ciut więcej, niż fabryka podaje. Gwint trzyma.
Zastanawiam się dlaczego te szpilki się poluzowały??? Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
A jeśli się zrywa gwint, to chyba w bloku silnika, a nie na szpilce?
Re: Śruby do głowicy
: 24 kwie 2011, 08:31
autor: terenowiecc
Bury pisze:Zastanawiam się dlaczego te szpilki się poluzowały??? Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
A jeśli się zrywa gwint, to chyba w bloku silnika, a nie na szpilce?
Być może już ktoś wcześniej rozbierał piec i nie podociągał śrub z odpowiednimi momentami siły stąd były poluzowane. Zaś co do dokręcania to nie ma sensu tego robić z większą siłą niż podaje manual, bo jedyne co można zyskać w ten sposób to uszkodzony gwint...
Re: Śruby do głowicy
: 24 kwie 2011, 17:36
autor: siCk_BoY_
Mi też te szpile wyglądają na szpile od pokrywy a nie głowicy. U mnie śurby do głowicy nie są na imbusy.
Re: Śruby do głowicy
: 24 kwie 2011, 19:15
autor: Bury
terenowiecc pisze:nie ma sensu tego robić z większą siłą niż podaje manual
To jasne. Różnica 2 Nm jest pomijalna, mieści się w granicach rozkalibrowania klucza.
Re: Śruby do głowicy
: 24 kwie 2011, 19:20
autor: terenowiecc
Bury pisze:To jasne. Różnica 2 Nm jest pomijalna, mieści się w granicach rozkalibrowania klucza.
Miałem na myśli raczej większe różnice niż 2NM...
Re: Śruby do głowicy
: 22 maja 2011, 23:00
autor: siCk_BoY_
mam jeszcze jedno pytanie odnośnie kwestii śrub. Czy ktoś może wie czy śruby do głowicy z modelu 55w (rocznik 85) będą pasowały do 1VJ (rocznik 86)?
Re: Śruby do głowicy
: 24 maja 2011, 08:58
autor: Bury
siCk_BoY - czy jesteś pewien, że zerwałeś gwint w śrubach, a nie w cylindrze?
Re: Śruby do głowicy
: 24 maja 2011, 16:27
autor: siCk_BoY_
nie zerwałem gwintu tylko śrubę (Złamała się przy dokręcaniu). Musiałem ją wykręcać z cylindra. Z tego co się dowiedziałem, mój silnik musiał zostać kiedyś przegrzany bo gniazda zaworowe miałem lekko zniekształcone.W takim przypadku śruby pewnie też były przegrzane i straciły swoją pierwotną wytrzymałość. Pewnie od nowości nie były wymieniane, a motocykl ma 25 lat. Zamówiłem na razie dwie śruby (bo tylko dwie były dostępne w serwisie Yamahy) a dwie kolejne będą pewnie za miesiąc.