Strona 2 z 9

Re: Mała prędkość maksymalna

: 23 kwie 2011, 10:36
autor: terenowiecc
Wątek do dyskusji nt. przebiegów:
viewtopic.php?f=13&t=989&p=6744#p6744

Nie róbmy OT w tym temacie ;)

Re: Mała prędkość maksymalna

: 23 kwie 2011, 11:32
autor: Pawlo
Jak problem jest tylko na 5 biegu, to trzeba będzie oszukać czujnik biegów. Tak były blokowane małe DR-ki. Rozwiązaniem było doprowadzenie masy przez odpowiedni opornik (liczba ohmów przypisana pierwszemu biegowi np. 120 ohmów) do modułu, który myślał, że jest cały czas wbity 1. bieg co daje pełną moc :twisted: Ale tak jak koledzy piszą, możliwości zablokowania jest naprawdę wiele ;)

Re: Mała prędkość maksymalna

: 23 kwie 2011, 12:03
autor: qpa
z xt jest czujnik biegów? łał! człowiek uczy sie przez cale zycie :mrgreen:

Re: Mała prędkość maksymalna

: 23 kwie 2011, 17:45
autor: Pawlo
qpa pisze:z xt jest czujnik biegów? łał! człowiek uczy sie przez cale zycie :mrgreen:
To że nie ma wyświetlacza biegów, nie oznacza, że moduł nie wie jaki obecnie jest wbity bieg :) Nie mówię również, że coś takiego na 100% było w zablokowanych XT-kach, bo tego nie wiem, ale jeśli problem występuje tylko i wyłącznie na piątym biegu to skłaniałbym się ku tej blokadzie ;) No chyba, że moto ma w inny sposób uciętą moc, że po prostu więcej nie pojedzie :D

Do poczytania:
http://xtzclub.pl/threads/2500-Jak-odd% ... HA-XTZ-660

Re: Mała prędkość maksymalna

: 23 kwie 2011, 18:34
autor: qpa
ale jak moduł coś wie? bo ja tego nie wiem :D

Re: Mała prędkość maksymalna

: 23 kwie 2011, 20:14
autor: Pawlo
qpa pisze:ale jak moduł coś wie? bo ja tego nie wiem :D
No, a jaki jest problem? Jest sobie jeden czujnik podłączony jednym przewodem do masy, drugim do modułu, który działa jak rezystor ze zmienną rezystancją - w moim DR 125 było to na takiej zasadzie:
1. bieg = 823 Ohm
Neutral = ∞ Ohm (nieskończoność)
2. bieg = 824 Ohm
3. bieg = 1 500 Ohm
4. bieg = 2 734 Ohm
5. bieg = 6 810 Ohm
6. bieg = ∞ Ohm (nieskończoność)

Moduł mierzy natężenie prądu na zasadzie amperomierza (podobnie jak wszystkie czujniki np. temperatury cieczy) i na podstawie danego natężenia wie który bieg jest wbity. Na 6. biegu moto nie chciało w ogóle jechać. Tą blokadę ominąłem w ten sposób, że ominąłem czujnik, dając masę przez rezystor 820 Ohm, przez co moduł myśli, że jest wbity pierwszy bieg = największa moc. Już jaśniej nie potrafię tego wytłumaczyć :mrgreen:

Re: Mała prędkość maksymalna

: 23 kwie 2011, 20:50
autor: Magic
to jest takie gadanie o dupie maryni i chłopak nic z tego nie rozumie. Zajrzy pod siedzenie, popatrzy ooo dużo kabelków i do niczego nie dojdzie. Dobrze że wspomniałeś o takiej blokadzie, pierwszy raz się z taka spotykam, ale cos w tym jest. Zadaniem modułu zaplonowego jest sterowanie kątem zapłonu. Przy ruszaniu potrzebna jest duża moc, zatem iskra na świecy pojawia się przed max. Górnym położeniem tłoka - większe sprężanie. To tak na marginesie, ale najpierw należy zajrzeć w gaznik i posprawdzać dysze(tak miałem w kawasaki) winę za mała moc, obwiniać można również napęd. Jeżeli twój łańcuch jest mocno napięty, porusza się z dużym oporem co negatywnie wpływa na wykorzystanie energii. Łańcuch w enduro musi byc bardzo luźny ale bez przesady. 5cm to tak średnio.

Re: Mała prędkość maksymalna

: 23 kwie 2011, 22:32
autor: qpa
Pawlo ale pokaż mi to w xt

Re: Mała prędkość maksymalna

: 24 kwie 2011, 08:28
autor: terenowiecc
Pawlo pisze:Nie mówię również, że coś takiego na 100% było w zablokowanych XT-kach, bo tego nie wiem, ale jeśli problem występuje tylko i wyłącznie na piątym biegu to skłaniałbym się ku tej blokadzie ;)
;)

Re: Mała prędkość maksymalna

: 24 kwie 2011, 15:58
autor: MarcinXT
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Łańcuch nie jest za mocno naciągnięty. Może faktycznie to kwestia dysz lub modułu. Ogólnie dziwi mnie duża dawka mocy do powiedzmy 110km/h, a potem to takie ledwo przyspieszanie. Jakoś nie wydaje mi się, by tak nagle rósł opór powietrza. No i jeszcze jeden fakt - w dowodzie mam wklepane 25kW, co daje 33,75KM.