Z tę klasą oleju
API i zawartością
ZDDP,zużyciem wałka rozrządu,to czytałem kiedyś i temat dotyczył starszych silników samochodowych z lat 80,które pracowały na olejach nowoczesnych,w sensie wysokich
API.W jakimś innym artykule ,czytałem że oleje silnikowe-
API ewoluowały razem z silnikami.Więc to zużycie wałka rozrządu w tych silnikach było spowodowane tym,że te silniki nie były konstrukcyjnie przystosowane do pracy na oleju z niską zawartością
ZDDP
Tylko,że XT,TT to konstrukcja silnika z lat 80.Ale była produkowana do 2007 pod postacią
TTR, o ile się nie mylę.Więc teoretycznie silnik może śmigać na takim bardzo nowoczesnym oleju.Z drugiej strony w instrukcji jest podana klasa oleju
API SE,SF,więc może jednak ten silnik , konstrukcyjnie jest przystosowany do oleju z wyższą zawartością
ZDDP
Dodatkowo
YAMALUBE,do dzisiaj produkuje
full syntetyk ,właśnie w klasie
API SG .Więc może coś w tym jest.
Ja wziąłem sobie do serca te informację,i do swojego XT ,wlewam olej klasy
API SG.Olej mineralny,praktycznie najtańszy,ale zmieniam go 2 razy w roku
Kiedyś chciałem zalać motocykl full syntetykiem w klasie
API SG,ale cena 50-60zł mnie mocno

.Dodatkowo,takich olejów jest bardzo mało,na rynku.