Strona 3 z 3

Re: Spalanie ;D

: 21 sie 2012, 07:01
autor: ArturS
W KLE 500 taki kiedyś miałem. Zatankowałem, przy okazji zapominając przełączyć z RES na ON, przejechałem z 25-30km i pośrodku niczego moto przestało jechać :shock: Chcąc zadzwonić po pomoc musiałem się wspinać na górkę obrośniętą dziadami, bo inaczej zasięgu niet, a pchać 15km do najbliższego miasta mi się nie widziało :lol:

Re: Spalanie ;D

: 24 sie 2012, 11:04
autor: Gacek
W swoim czasie prowadziłem weryfikację kalkulację polegająca na kosztach przejechania jednego kilometra wliczając wszelkie koszty włącznie z zakupem pojazdu :) dotyczyło to akurat auta .
Przy całej sprawie buchałem śmiechem kiedy czytałem ludzi chwalących się kosztami eksploatacji nowo zakupionych fur :lol: .
Powiem tak - jak bym policzył xt to chyba bym zawału dostał ale dla mnie to pojazd typu hooby i jak bym się miął w takich kryteriach kalkulować to wynajęcie helikoptera taniej wychodzi :lol: .

Re: Spalanie ;D

: 25 sie 2012, 10:04
autor: Aruś
Jak juz w temacie... :)
Po regulacjach gaznika :P Chcialem sprawdzic ile mi XT spali w miescie maksymalnie, wiec jezdzilem nieoszczednie:P i okazalo sie ze wzięla tylko 5,9l/100km :D
Ciekawe bo wczesniej przy normalnej jezdzie brala 6-7... Zeby samo ustawienie tak pomoglo ? a w sumie wczesniej nie jezdzila zle, gaznik ustawialem bardziej z nudow :)

Re: Spalanie ;D

: 25 sie 2012, 10:32
autor: dzekson
Od kilku miesięcy postanowiłem nie szaleć swoją XT, tak mam ją dopracowaną, podregulowaną jak nowa chodzi, pali zimna czy ciepła od razu, max jedzie jakieś 140 km/h, ma dobre odejście. I zachciało mi się sprawdzić ile spala na setkę przy raczej spokojnej rekreacyjnej, turystycznej jeździe. Taką jaką na co dzień preferuję.
Wyniki przechodzą moje oczekiwania - obecnie średnia za 6 tankowań to 3,98 l/100km
Jeżdzę sam, no może trzeba doliczyć zawsze zapakowany kufer ale to max 10 kg. Drogi to asfalt i szuter oraz polne i leśne przecinki. Średnia prędkość wg GPSa to około 55 km/h

Link do statystyk:
spalanie mojej XT600

Regulacja gaźnika to na pewno droga do optymalizacji spalania. Styl jazdy, rodzaj terenu, obciążenie, typ opon oraz ciśnienie powietrza w nich to ma to też spory wpływ na apetyt na paliwo naszych XT.
Mój test dowodzi, że przy dobrze przygotowanym sprzęcie, spalanie może byc naprawdę wyjątkowo niskie.
Z czasem będę więcej cisnął gaz, więcej terenu, zobaczymy jak to przełoży się na zużycie benzyny,,,