Na 99% tak - ustawiasz zawory na znaku "I" Jest jakiś procent niepewności, że serwisówka, na którą się powołałem:
1. dotyczy nieco innych modeli silnika niż jest w Twojej XT
2. jest napisana z błędem, co już raz zauważyłem w sprawie zębatki zdawczej
Ale logika i zasada działania silnika mówią, że oba znaki muszą pojawiać się w kolejności:
- pierwszy zapłon
- drugi GMP
A skoro wał obraca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (lewoskrętnie) to
zapłon to znak "H" , a GMP musi być "I"
Możesz się w banalny sposób o tym przekonać. W otwór po wykręconej świecy zapłonowej wkładasz
jakiś długi "patyk" (oby nie metalowy bo może porysować tłok, może to być np. ołówek)
Kręcisz wałem dopóki "patyk" nie osiągnie maksymalnego wysunięcia z otworu - będzie to właśnie GMP.
Co drugi pełny obrót wału znacznik "I" powinien trafiać w okienko rewizyjne przy takim położeniu "patyka"
grzesiekxt pisze:... Tylko czy nie musi być tak że regulowane zawory mają być zamknięte ? ...
A jak napisałem?
"Możesz to "wyłapać" palcami, bo wtedy dzwigienki popychaczy będą mieć wyczuwalny luz (->
oba zawory zamknięte)"
Co do samodzielnej regulacji to popieram Twoje dążenie do samokształcenia. Jednak gdy tego jeszcze nie robiłeś,
i są spore teoretyczne wątpliwości, lepiej abyś to zrobił z kimś obeznanym w temacie (kolega, "wujek" itp)
Musisz wziąć po uwagę co jest ważniejsze: czy własna edukacja i satysfakcja czy potencjalne problemy w trakcie
pracy i ewentualne konsekwencje Twojego błędu (a mogą być poważne)
Bo mechanik w płatnym warsztacie nie zgodzi się na Twoją asystę, to pewne.
Z drugiej strony, jaka jest pewność, że zrobi to solidnie?
Zapewne każdy z nas miał kiedyś "przygodę" ze źle wykonaną usługą serwisową,,,
Powodzenia