Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: szpadyzor45 »

Pisałem do SEBA-MOTORS i odpisał, że korby na sworzeń 34mm też mają, lecz droższe o 50-70 zł. Razem z wymiana około 550zł. Ja narazie szukam całego wału używki w dobrym stanie. Mam jeden na oku w miarę blisko więc podjade i zobaczę w jakim stanie.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: szpadyzor45 »

Osobiście jestem w kropce i nie wiem, co zrobić. Oglądałem już 4 wały i wszystkie miały wyczuwalny luz, podczas "przekrzywiania" sworznia na boki, jednak w płaszczyźnie góra-dół luzu już nie czuć. Jak to wygląda u Was, bo właściciele zarzekają się, że silnik nie stukał. Czy tam w ogóle nie może się "bujać" sworzeń? Czy będzie to stukać/pogłębiać się z czasem? W drugim silniku mam wał w takim właśnie stanie i nie wiem czy go montować czy szkoda czasu...
Awatar użytkownika
Radzio97
Po kostki w błocie
Posty: 126
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:32
Motocykl: Yamaha XT600E DJ02 2003r
Lokalizacja: Puławy

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: Radzio97 »

Na boki to tam minimalny luz moze byc,bynajmniej po mojemu,ale nie chce wprowadzac cie w blad.Spytaj sie jakiegos kumatego mechaniora,albo pojedz z walem to ci powiem czy sie nadaje ten wal czy nie.
mirecki
Po kostki w błocie
Posty: 116
Rejestracja: 13 cze 2012, 11:25
Motocykl: XT 600 3TB '94
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: mirecki »

Radzio97 pisze:Na boki to tam minimalny luz moze byc
W mojej niemieckiej serwisówce do 3TB dopuszczalny jest 0,8-1,0 mm mierzone na główce i szczelina 0,25-0,75mm na czopie korbowym pomiędzy boczną płaszczyzną stopy a ramieniem wału. Tak że jak masz parę używek dostępnych wybierz Twoim zdaniem najlepszą i pomierz może się mieści w przedziale. Nie sądzę żebyś znalazł wał z korbą bez luzu osiowego, ba nawet po wymianie korby jakiś luz powinien być podejrzewam. Korba pracuje w kierunku promieniowym i to taki luz raczej dyskwalifikuje dany wał i powoduje stukanie.

A i przypominam: serwisówka to podstawa przy wszelkigo rodzaju dłubaninie przy silniku.
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: maciej82 »

na boki delikatny luz jest zawsze , powoduje to łożysko igiełkowe to nie to samo co panewka ślizgowa . ważne aby luz góra dół nie było go wcale , i tak samo na główce korbowodu
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: szpadyzor45 »

Pytając o luz na boki to chodziło mi o ruch w takiej płaszczyźnie jak na pierwszym obrazku, a góra dół jak na drugim(ruszając sworzniem oczywiscie).
60605475_1_644x461_xt-600-czesci-sandomierz.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mirecki
Po kostki w błocie
Posty: 116
Rejestracja: 13 cze 2012, 11:25
Motocykl: XT 600 3TB '94
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: mirecki »

Nam też o to chodziło. Podane przeze mnie wartości luzów tyczą się właśnie takiego luzu "na boki", możesz to rozumieć tak: jak złapiesz korbowód za główkę i zaczniesz tarmosić "na boki" właśnie to różnica położeń główki, czyli tej częći, gdzie wchodzi sworzeń tłokowy ma wynosić nie więcej jak 1mm.
A jak chcesz sprawdzić luz promieniowy korby (czyt góra-dół) to nie łap za sworzeń bo dochodzi Ci ewentualny luz na nim.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: szpadyzor45 »

Rozumiem, lecz ja pytałem o luz na główce korby. Wg strzałek na pierwszym zdjęciu ale poruszając sworzniem, a nie całym korbowodem
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: Pawlo »

szpadyzor45 pisze:Rozumiem, lecz ja pytałem o luz na główce korby. Wg strzałek na pierwszym zdjęciu ale poruszając sworzniem, a nie całym korbowodem
Chodzi ci o luz sworznia w główce korby?
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Wymiana korbowodu xt 600 43F 34l

Post autor: terenowiecc »

Wiem o co chodzi, tak samo jest u mnie i w wale, który mam w garage. Na sucho, na boki jest wyczuwalny niewielki luz, jak wkładam sworzeń na olej to jest to praktycznie niewyczuwalne.
Czy będzie stukać? U mnie było lekko słychać korbę ale i sworzeń był delikatnie wyrobiony, jak będzie teraz czas pokaże.
Jak główka nie ma przetarć/rys/przebarwień to polatać powinna a czy polata to się okaże :lol:
ODPOWIEDZ