Strona 3 z 5

Re: piąty bieg się ślizga

: 08 cze 2014, 17:59
autor: mlody
Michaels19 pisze:no to chyba powili będę się brał za wymianę, ogólnie chyba wszystko wiem co i jak, nowe tarcze przed wymianą namaczam w oleju, kolejność składania znam jest 8 tarcz z czego 2 mają inna średnicę wewnętrzną i odpowiednie swoje miejsce, po zdjęciu dekla odkręcam sprężynki a potem dekielek kosza i wyciągam zawartość zakładam nowe i składam, czy jeszcze o czymś powinienem wiedzieć ?? jeszcze mam pytanie od czego jest ta cienka chyba miedziana rurka na górze dekla silnika dokręcona do wytłoczenia filtra oleju
Musisz jeszcze zwrócić uwagę jak będziesz składał żeby ten aluminiowy docisk dobrze ustawić. Jest na nim narysowana strzałka i z tego co pamiętam to na koszu są okrągłe znaki.

EDIT: http://pl.scribd.com/doc/22585709/1990- ... ice-Manual
strona 178

Re: piąty bieg się ślizga

: 08 cze 2014, 19:08
autor: rafalski
ArturS pisze:Górna śruba to pół biedy, gorzej gdy ukręci się dolna z kanałem olejowym. Wkręć szpilkę M5 (dobrze pamiętam rozmiar gwintu?) i będziesz wiedział jaka maksymalnie może być długa śruba.
szpilka jest m6 a jeżeli chodzi o zerwany gwint to dobrą alternatywą jest "helicoil" ja u siebie tak zrobiłem i jest gitara :confetti:

Re: piąty bieg się ślizga

: 08 cze 2014, 19:26
autor: Michaels19

Re: piąty bieg się ślizga

: 08 cze 2014, 20:28
autor: rafalski
Michaels19 pisze:to taki zestaw będzie dobry http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwi ... 61101.html
:browar:

Re: piąty bieg się ślizga

: 09 cze 2014, 16:08
autor: Michaels19
a jeszcze pytanie odnośnie siły dokręcenia, 10 nm to ile siły? , takie dokręcenie imbusowym śrubokrętem będzie ok nie za dużo siły pójdzie , chciałem nawet kupić klucz dynamo ale takie od 0 lub 5Nm są strasznie drogie więc odpada

Re: piąty bieg się ślizga

: 09 cze 2014, 16:50
autor: ArturS
Na czuja to można dokręcać nakrętkę koła. Przy momentach rzędu 8-12Nm nawet jednak kawa za dużo może oznaczać ukręcenie gwintu i później trzeba kombinować. Podstawa to klucz na niskie momenty (do 30Nm), na duże momenty klucz można olać, czy od biedy dokręcać lidlowskim z dokładnością 20-30%.

Re: piąty bieg się ślizga

: 09 cze 2014, 18:45
autor: rafalski
ArturS pisze:Na czuja to można dokręcać nakrętkę koła. Przy momentach rzędu 8-12Nm nawet jednak kawa za dużo może oznaczać ukręcenie gwintu i później trzeba kombinować. Podstawa to klucz na niskie momenty (do 30Nm), na duże momenty klucz można olać, czy od biedy dokręcać lidlowskim z dokładnością 20-30%.
popieram kolegę ArturS mi się udało dorwać klucz dynamo do 30nm na tablicy za 120 z wysyłką to nie takie znów koszta a przydaje się do wszystkiego praktycznie i nie trzeba później wydawać na zestawy do naprawy gwintów :biker:

Re: piąty bieg się ślizga

: 09 cze 2014, 19:39
autor: ArturS
Kumpel ostatnio kupił za 35zł+przesyłka :shock: Myślałem, że szit totalny, ale na macanie całkiem solidny, a po konfrontacji z moją atestowaną nakładką elektroniczną nie wykazał żadnych odchyłów. Być może w jakimś zakładzie mechanicznym pociągnąłby co najwyżej kilka miesięcy, ale do garażowej grzebaniny, gdzie się go używa raz na... rzadko, to spokojnie posłuży całe lata. Szukać okazji, niema co przesadzać z super firmówkami ;)

Re: piąty bieg się ślizga

: 09 cze 2014, 20:14
autor: rafalski
ArturS pisze:Kumpel ostatnio kupił za 35zł+przesyłka :shock: Myślałem, że szit totalny, ale na macanie całkiem solidny, a po konfrontacji z moją atestowaną nakładką elektroniczną nie wykazał żadnych odchyłów. Być może w jakimś zakładzie mechanicznym pociągnąłby co najwyżej kilka miesięcy, ale do garażowej grzebaniny, gdzie się go używa raz na... rzadko, to spokojnie posłuży całe lata. Szukać okazji, niema co przesadzać z super firmówkami ;)
ArturS ja mówiłem o kluczu dynamo firmy Proxxon dobra firma i za nieduże pieniążki oczywiście nówka, więc w tej kwocie to chyba okazja

Re: piąty bieg się ślizga

: 09 cze 2014, 20:19
autor: Pawlo
Mi też jeden gwint został "w ręce" i po tym kupiłem Jonnesway'a 6-30 Nm na 1/4 cala czyli mała grzechotka, ale po dorobieniu redukcji na 1/2 cala kręcę nim dużo częściej. Podstawą w dynamometrze jest mały zakres momentu, bo klucz jest wtedy dokładny. Tymi kluczami z alledrogo z momentami 10-210Nm można co najwyżej w piecu przerusztować 8-)