stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600 43f)

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: maciej82 »

widzisz ale takiego stukania jak ja to nikt jeszcze nie miał co dochodzi z cylindra a wszystko wygląda na ok . gdybać idzie na 100 tki sposobów . ja wole rozebrać i sie przekonać czy nie będzie za chwilka szkód na 1000ce złotych jak takie coś zlekceważę za dużo tam do niego włożyłem aby olać taki stuk
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: ArturS »

Stuki brzmiały tak
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WeLkjLvTOBY[/youtube]
Mnie natomiast zastanawia ilość nagaru na tłoku. Po 800km powinien być czyściutki. Poniżej foto tłoka po przebiegu ok 55tys.km
Obrazek
kompresja uchodziła głowicą, olej zresztą też
Obrazek
a tak wyglądał tłok, który już nie trzymał
Obrazek

Przemierz tłok, cylinder, przerwy na zamkach. Coś tu nie gra :niewiem:
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: maciej82 »

właśnie mnie to zastanawia jaki powinien byc dopuszczalny luz miedzy cylindrem a tłokiem co wynika z serwisówki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: maciej82 »

pomiary szczelina tłok cylinder to 0.15mm pierścienie chrom 0.4 mm żeliwny 0,7 mm
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: ArturS »

Wg serwisówki do TT600, z tej korzystam, bo jest czytelna https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Piston-to-cylinder clearance: 0.045 - 0.065 mm (limit 0.15 mm)
Top ring: 0.30 - 0.45 mm (limit 0.70 mm)
2nd ring: 0.30 - 0.45 mm (limit 0.80 mm)
Oil ring: 0.20 - 0.70 mm

Mierzyłeś wszystko po szlifie? :niewiem: Zastanawiam się jak mógł wpłynąć na to wszystko brak smarowania góry przez pierwsze kilometry i czy problem z tą śrubą w filtrze miał też wpływ na obieg oleju w dole silnika :niewiem: .
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: maciej82 »

pomiary ze szlifierni wykluczają uszkodzenie cylindra różnica miedzy cylindrem a tłokiem u mnie wynosi 0,050 , brak owalizacji zatarć przytarć itp . pozostanie szukać dalej . jak sie wkurzę to rozpołowię jeszcze raz silnik .Przy braku smarowania góry olej spływał z powrotem do skrzyni biegów przez filtr dół był cały czas smarowany .. I bądź tu mądry i pisz wiersze doktorat zaraz zrobię na tym silniku . albo zrobię opcje podaruje na części zanim zwariuje
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: maciej82 »

https://plus.google.com/photos/10689059 ... 0810861649
widok na zaworki oleju nie spala tylko za dużo paliwa
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: Gacek »

No własnie ten lewy wydechowy to deformacja zdjęcia czy jakieś uszkodzenie ? :roll:
Odgłosy z filmiku pierwsze wrażenie jakby bez oliwy chodził , jak dźwignia dekompresatora ci nie dzwoni to odgłos podobny do luzów w zamkach tłoka ,mowa o delikatnym dzwonieniu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: maciej82 »

pierścienie tłokowe są ok , nawet przerwy miedzy nimi mieszczą sie w normie wd serwisówki dźwignia dekompresatora tez ma właściwy luz i nie stuka , jak na tyle co rozebrałem , nawet ocena wzrokowa i pomiarowa nic nie widać . wieczorem będę rozbierał dalej.. a na fotce głowicy to bród na jednym zaworze wszystko tam jest ok
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: ArturS »

Tutaj masz podobny temat, ale z 660-tki - silnik bardzo podobny, więc może coś Ci się rzuci w oczy
http://www.xtzclub.pl/threads/10856-nie ... -z-silnika
ODPOWIEDZ