stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600 43f)
- maciej82
- Po kostki w błocie
- Posty: 220
- Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
- Motocykl: Yamaha XT 600 43f
- Lokalizacja: Piece
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
widzisz ale takiego stukania jak ja to nikt jeszcze nie miał co dochodzi z cylindra a wszystko wygląda na ok . gdybać idzie na 100 tki sposobów . ja wole rozebrać i sie przekonać czy nie będzie za chwilka szkód na 1000ce złotych jak takie coś zlekceważę za dużo tam do niego włożyłem aby olać taki stuk
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
Stuki brzmiały tak
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WeLkjLvTOBY[/youtube]
Mnie natomiast zastanawia ilość nagaru na tłoku. Po 800km powinien być czyściutki. Poniżej foto tłoka po przebiegu ok 55tys.km

kompresja uchodziła głowicą, olej zresztą też

a tak wyglądał tłok, który już nie trzymał

Przemierz tłok, cylinder, przerwy na zamkach. Coś tu nie gra
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WeLkjLvTOBY[/youtube]
Mnie natomiast zastanawia ilość nagaru na tłoku. Po 800km powinien być czyściutki. Poniżej foto tłoka po przebiegu ok 55tys.km
kompresja uchodziła głowicą, olej zresztą też
a tak wyglądał tłok, który już nie trzymał
Przemierz tłok, cylinder, przerwy na zamkach. Coś tu nie gra

- maciej82
- Po kostki w błocie
- Posty: 220
- Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
- Motocykl: Yamaha XT 600 43f
- Lokalizacja: Piece
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
właśnie mnie to zastanawia jaki powinien byc dopuszczalny luz miedzy cylindrem a tłokiem co wynika z serwisówki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maciej82
- Po kostki w błocie
- Posty: 220
- Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
- Motocykl: Yamaha XT 600 43f
- Lokalizacja: Piece
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
pomiary szczelina tłok cylinder to 0.15mm pierścienie chrom 0.4 mm żeliwny 0,7 mm
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
Wg serwisówki do TT600, z tej korzystam, bo jest czytelna https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Piston-to-cylinder clearance: 0.045 - 0.065 mm (limit 0.15 mm)
Top ring: 0.30 - 0.45 mm (limit 0.70 mm)
2nd ring: 0.30 - 0.45 mm (limit 0.80 mm)
Oil ring: 0.20 - 0.70 mm
Mierzyłeś wszystko po szlifie?
Zastanawiam się jak mógł wpłynąć na to wszystko brak smarowania góry przez pierwsze kilometry i czy problem z tą śrubą w filtrze miał też wpływ na obieg oleju w dole silnika
.
Piston-to-cylinder clearance: 0.045 - 0.065 mm (limit 0.15 mm)
Top ring: 0.30 - 0.45 mm (limit 0.70 mm)
2nd ring: 0.30 - 0.45 mm (limit 0.80 mm)
Oil ring: 0.20 - 0.70 mm
Mierzyłeś wszystko po szlifie?


- maciej82
- Po kostki w błocie
- Posty: 220
- Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
- Motocykl: Yamaha XT 600 43f
- Lokalizacja: Piece
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
pomiary ze szlifierni wykluczają uszkodzenie cylindra różnica miedzy cylindrem a tłokiem u mnie wynosi 0,050 , brak owalizacji zatarć przytarć itp . pozostanie szukać dalej . jak sie wkurzę to rozpołowię jeszcze raz silnik .Przy braku smarowania góry olej spływał z powrotem do skrzyni biegów przez filtr dół był cały czas smarowany .. I bądź tu mądry i pisz wiersze doktorat zaraz zrobię na tym silniku . albo zrobię opcje podaruje na części zanim zwariuje
- maciej82
- Po kostki w błocie
- Posty: 220
- Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
- Motocykl: Yamaha XT 600 43f
- Lokalizacja: Piece
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
https://plus.google.com/photos/10689059 ... 0810861649
widok na zaworki oleju nie spala tylko za dużo paliwa
widok na zaworki oleju nie spala tylko za dużo paliwa
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
No własnie ten lewy wydechowy to deformacja zdjęcia czy jakieś uszkodzenie ? 
Odgłosy z filmiku pierwsze wrażenie jakby bez oliwy chodził , jak dźwignia dekompresatora ci nie dzwoni to odgłos podobny do luzów w zamkach tłoka ,mowa o delikatnym dzwonieniu .

Odgłosy z filmiku pierwsze wrażenie jakby bez oliwy chodził , jak dźwignia dekompresatora ci nie dzwoni to odgłos podobny do luzów w zamkach tłoka ,mowa o delikatnym dzwonieniu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- maciej82
- Po kostki w błocie
- Posty: 220
- Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
- Motocykl: Yamaha XT 600 43f
- Lokalizacja: Piece
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
pierścienie tłokowe są ok , nawet przerwy miedzy nimi mieszczą sie w normie wd serwisówki dźwignia dekompresatora tez ma właściwy luz i nie stuka , jak na tyle co rozebrałem , nawet ocena wzrokowa i pomiarowa nic nie widać . wieczorem będę rozbierał dalej.. a na fotce głowicy to bród na jednym zaworze wszystko tam jest ok
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600
Tutaj masz podobny temat, ale z 660-tki - silnik bardzo podobny, więc może coś Ci się rzuci w oczy
http://www.xtzclub.pl/threads/10856-nie ... -z-silnika
http://www.xtzclub.pl/threads/10856-nie ... -z-silnika