Strona 3 z 3
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 31 gru 2015, 18:29
autor: moskit122
Archi pisze:Miałem podobne przygody z w TT (ten sam gaźnik). Pisałem nawet tu na forum całkiem niedawno. Po wyczyszczeniu kręcił i kręcił i nie mógł zapalić. Nawet wtryskiwanie mgiełki paliwa bezpośrednio przez gaźnik przy otwartej przepustnicy nie pomagało (świeca była dobra i dawała iskrę). Rozwiązanie przyszło trochę przypadkowo. Przysłoniłem ręką wlot powietrza do tego głównego gaźnika (nie podciśnieniowego), zwiększyło się podciśnienie, mocniej zassało i moto zapaliło. Pochodziło minutę i zgasło, przy czym strzelało trochę z wydechu. Powtórzyłem zabieg kilka razy i działa do teraz i pali na zimnym bez problemu. Nie wiem czy to był przypadek, czy przysłonięcie wlotu gaźnika rzeczywiście pomogło, możesz spróbować, nic to nie kosztuje

Tylko u mnie jest taki problem, że teraz bez filtra powietrza nie chce zapalić nawet. Nie wiem po co miałbym bez niego jeździć, ale jak go czyściłem ostatnio i chciałem podjechać kawałek, to moto nie odpaliło. Kręciłem, aż aku siadło. Założyłem filtr, naładowałem aku i bez problemu Yamaszka zapaliła.
Kiedy zaglądałeś do zaworów?
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 01 sty 2016, 13:11
autor: Archi
moskit122 pisze:
Kiedy zaglądałeś do zaworów?
Luz w normie, sprawdzane 2 miesiące temu. Wątpię, żeby mi go przepaliło, bo by mi go całkiem rozwaliło. Nie stuka nic na pracującym silniku.
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 01 sty 2016, 14:14
autor: Gacek
Archi pisze:moskit122 pisze:
Kiedy zaglądałeś do zaworów?
Luz w normie, sprawdzane 2 miesiące temu. Wątpię, żeby mi go przepaliło, bo by mi go całkiem rozwaliło. Nie stuka nic na pracującym silniku.
szkoda ze nie przebadałeś łopatologicznie z jakimi katami zawory pracują ci na mijance przy naciągniętym rozrządzie wydech lubi się grubo później zamykać i na nie odpalonym silniku tłok w początkowej fazie lubi pociągnąć z domykającego się wydechu zamiast ssącego

.
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 01 sty 2016, 17:04
autor: Archi
Dzięki za radę, przez zimę pewnie tam zaglądnę jeszcze. Te kąty są w serwisówkach albo na forum gdzieś opisane? Bo zdaje mi się, że ktoś jakiś czas temu o tym wspominał

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 02 sty 2016, 01:01
autor: moskit122
Najprostszy test to parę ml oleju na zawory od strony ssącej, jak zawory nie będą szczelne to będzie pluć a wtedy będziesz mógł rozkminiać dalej. Bo synxa czy vacummate raczej pod ręką nie masz, z resztą rzadko kto używa wakuometrów do singli...
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 03 sty 2016, 01:31
autor: Gacek
moskit122 pisze:Najprostszy test to parę ml oleju na zawory od strony ssącej, jak zawory nie będą szczelne to będzie pluć a wtedy będziesz mógł rozkminiać dalej. Bo synxa czy vacummate raczej pod ręką nie masz, z resztą rzadko kto używa wakuometrów do singli...
Wytłumacz mi bo nie bardzo kumam

jak się ma wlanie oliwy w zawory do testowania ?

czego ? druga sprawa dostępność pomiaru podciśnienia panującego na króćcach

do łopatologicznej rozkminki nie potrzeba żadnych spec urządzeń w króćcu ssącym jest patent zdejmujemy zaślepkę zakładamy adekwatnej fi wężyk a dalej wszystko robimy jak w podstawowej szkole na ćwiczeniach z fizyki

.
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
: 04 sty 2016, 19:20
autor: moskit122
Gacek pisze: Wytłumacz mi bo nie bardzo kumam

jak się ma wlanie oliwy w zawory do testowania ?

czego ? druga sprawa dostępność pomiaru podciśnienia panującego na króćcach

do łopatologicznej rozkminki nie potrzeba żadnych spec urządzeń w króćcu ssącym jest patent zdejmujemy zaślepkę zakładamy adekwatnej fi wężyk a dalej wszystko robimy jak w podstawowej szkole na ćwiczeniach z fizyki

.
Jak kapniesz olej na zawór to w suwie sprężania widać bąble jeśli zawór jest zawalony nagarem lub wręcz pryska jeśli jest podwieszony, a co do podciśnień to oprócz konkretnej wartości która już sama dużo mówi możesz określić sobie krzywą narastania podciśnienia co da Ci ogląd i na kondycję zaworów jak i poprawność faz rozrządu (rozciągnięty łańcuszek, błąd przy montażu, przestawienie w innym miejscu) i tego raczej bez "spec urządzeń" nie zrobisz.