Strona 3 z 3

Re: Skrzynia, wodzik i koło zębate

: 24 lut 2016, 19:44
autor: Gacek
To co nazywasz ulepszeniem to było dodanie zew natrysku na zew bieżnie trybów skrzynki wałka atakującego " sprzegłowego ".Z tego powodu na karterach nowszych xt pojawił się przewód olejowy .W ostatnich wersjach yamaha wstawiła szerszy tryb 5 biegu na zdawczym walku i to było na tyle .

Re: Skrzynia, wodzik i koło zębate

: 25 lut 2016, 23:12
autor: moskit122
"Podobno" był też inny stop, w końcu koła zębate różnią się numerami mimo że powinny być takie same oprócz piątki, pytanie czy to szersze koło zębate wejdzie a przy okazji czy ten natrysk oleju idzie z jakiejś rurki czy przez kanał w karterze? (czyli inaczej, czy mogę to zamontować?). Trochę mało się w tym orientuję, głównie szukam na temat 43F ale to i tak "dorywczo". Spróbuję w weekend chociaż ten wałek rozmontować ale to jak dotrę do domu bo w mieszkaniu ani ściągacza ani palnika.

Re: Skrzynia, wodzik i koło zębate

: 25 lut 2016, 23:38
autor: Gacek
Z autopsi podpowiem ci coś - jak bym miał opcję to wolał bym starszy typ skrzyni :roll: w 3tb zmieniono przełożenia 5 na szybsze kola są mniejsze skutkuje to tym ze sprzegiełka zapinane z trybem 2 biegu zmniejszyły powierzchnię na jakiej współpracują -przenoszą na mniejszej powierzchni dolegania i u mnie to pada systematycznie :cry: .
Kanał olejowy zew smarowania to kawałek rurki dokręcony zew do karterów ale na ile się orientuję to i tak nie wiele wniosło bo pitting jak występował gęsto na starych modelach tak też zdarza się w nowych skrzynkach :| .
Ja trochę broiłem z tymi skrzynkami zdejmiesz .0.5 mm zew powierzchni i siedzi pod tym stal jak na płocie :lol: .

Re: Skrzynia, wodzik i koło zębate

: 27 lut 2016, 00:19
autor: moskit122
No wlasnie, gdyby była opcja... Raczej tej skrzyni w dobrym stanie nie dostanę, wszystkie które widziałem na sprzedaż są bardziej uszkodzone niż moja. Gdybym dorwal inna i jakieś zużyte koło to można by się pokusić o rozciecie i na mikroskop. A dalej zaazotowac, może by dłużej wytrzymalo. A że stala niestety tak u nich było i jest. Wały korbowe też są marnej jakości w porównaniu do europejskich ale jakos dali radę temu zaradzic i tak szybko nie padają.

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka

Re: Skrzynia, wodzik i koło zębate

: 27 lut 2016, 16:00
autor: czadi
Zmiana smarowania skrzyni na nowy typ nie jest aż tak prosta, w starych XT do modelu 2KF skrzynia jest smarowana przez sekcję pompy, która przepompowuje olej z silnika do zbiornika oleju czyli koła zębate są smarowane gorącym olejem a w nowych od modelu 3AJ koła zębate smarowane są przez sekcję pompy, która smaruje wał wałek rozrządu itp. czyli niby tym chłodniejszym olejem, dlatego jest ta rurka na zewnątrz silnika, która doprowadza olej od filtra oleju do kanału nad kołami skrzyni biegów w którym są otwory przez nie olej natryskiwany jest na koła zębate. Kanał z otworkami jest ten sam jak w starym systemie tylko olej dostarczany do tego kanału w starym systemie jest od strony magneta a w nowym od strony sprzęgła. Przeróbka starego systemu na nowy wymaga owej rurki która idzie na zewnątrz silnika, wywierceniu 2 otworów jeden przy filtrze oleju drugi w karterze ( miejsca są przygotowane ) zaślepić kanał od strony magneta ( ale tak żeby nie zaślepić wszystkiego bo zablokujemy przepływ oleju do zbiornika ) oraz wymienić pompę oleju na 3AJ, która ma szerszą sekcję smarującą wał i wałek rozrządu a także koła skrzyni biegów ( czyli ma większą wydajność ) i to wszystko a czy to pomaga z problemami skrzyni biegów to mogą powiedzieć ci co mają nowsze modele XT-ków.

Re: Skrzynia, wodzik i koło zębate

: 29 lut 2016, 00:54
autor: moskit122
Dzięki za poszerzenie wiedzy. Pompę i tak planowałem wymienić, szkoda tylko że nie mam drugiego nowszego silnika obok do porównania ale poprzegladam schematy i zdjęcia. Niestety czasu coraz mniej a starej skrzyni nadal nie rozkulem.

Wysłane z mojego LG-H635 przy użyciu Tapatalka