Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Tomek G
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2016, 18:04
Motocykl: Yamaha XT 600

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: Tomek G »

A jeszcze jedno pytanie, gdy okaże się ze stuka główka korbowodu a nie dól to czy wymiana samago sworznia ma jakis sens i cos pomoże czy nie bawić sie w sciaganie cylindra na ramie , tylko wydzierać cały piec i na stół, ?? a rozbierać chcę w srodę bo i tak juz nie bede jezdził ( jade za granicę ) a pozatym serwis ma teraz fajna promocje do konca roku na części i dobrze bylo by teraz zamówić ...
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: Gacek »

Stopień zużycia podzespołów określasz po zwymiarowaniu - jest mało prawdopodobne aby sworzeń ci się wytarł a główka korby pozostała w nie tknietym stanie :roll: .Góry się nie robi na tym korbowodzie dół można jak najbardziej 8-) .
Jak ci klepie korba to mozesz zmienić oliwę na gesciejszą aby dolkulać sezon jak nie pomoze to pozostaje robota "remoncik".
Co do wyciagania pieca z ramy w nowych xt moim zdaniem to absurd aby nie wyciągać pieca " chore półśrodki"
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Tomek G
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2016, 18:04
Motocykl: Yamaha XT 600

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: Tomek G »

Witam ponownie ... silnik na stole rozkręcony na szybko i okazuje się że kupiłem skarbonkę, kolega Gacek miał racje .. do wymiany korbowód i tłok, sworzeń tłoka zatarty w główce korbowodu a miedzy tłokiem a cylindrem szpara jak w stodole miedzy deskami .. wał w okolicy łożyska korbowodu zmienił kolor na fioletowy... i znów kilka pytań :
1. dlaczego zatarł sie sworzeń ?? co sprawdzić aby to sie nie powtórzyło na nowych częsciach ??
2. łożyska podporowe wału maja dość duzy luz na boki?? jak sprawdzic czy mieszcza sie w normie?? ( bo chyba są to łozyska z większym luzem? )
3. napinacz rozrządu jest na 12 ząbku .. czy wymieniać ??
4. na co składać połówki silnika ?? hermetyk ? loctite ? czy cos innego ??
5. jakie miejsce smaruję kanał olejowy który jest zasilany metalowym przewodem zakończonym po obu stronach oczkami przykręconymi do silnika. Jeden koniec okolice filtra oleju u góry a drugi gdzieś w połowie silnika tez u góry ??? ważne bo zatkany był silikonem i nie doprowadzał oleju a zapomniałem sprawdzic za co jest odpowiedzialny a juz nie ma mnie w Polsce a chce to wiedzieć :D
5. "wałek" (bo nie wiem jak sie to fachowo nazywa) z wyżłobionymi kanałami który porusza wodzikami jest trochę wytarty w najwyższych punktach tych wnęk ... nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi, ale jak tak to powiedzcie czy to normalne i mozna jezdzic czy lepiej wymieciac ??
6 . gdzie w Warszawie znajduje sie zaklad w którym wymienią mi korbowód ??
Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi :D
wiewior298
Lubiący błoto
Posty: 79
Rejestracja: 13 maja 2016, 05:24
Motocykl: TT 600 4gv 1994
Lokalizacja: Rumia woj.Pomorskie

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: wiewior298 »

fioletowy kolor przeciwwag to norma bo podgrzewa sie je a potem wprasowywuje
ad1.ciężko jest stwierdzić może zabrakło smarowania czy na cylindrze i tłoku są ślady zatarcia ??(sprawdziłeś jakie ciśnienie daje pompa i pisałeś 3m czyli niby smarowało hmm)
ad2. łożyska walu maja oznaczenie c4 jest to luz powiększony ja bym na twoim miejscu (sam tak zrobiłem ) wymienił wszystkie łożyska silnika bo to grzech robić cały silnik a nie wymienić wszystkich łożysk koszt około 230zl mi tyle wyszło wszystko koyo
ad3.policz ile zostało ząbków wyciągając napinacz nie pamiętam ile jest ale jak jak będzie 5-6 to jeszcze chwile polata
ad4.tylko na sylikon silnikowy (temperaturowy)
ad5. skrzynie biegów rozbryzgiem
ad5. hmm myślę że masz zdjęte tylko gore i chodzi ci o wałek rozrządu który przez dźwigienki (klawiaturę) porusza zaworami?? krzywki musza mieć odpowiedni kształt każdy ślad zużycia może prowadzić do niewłaściwej pracy bardzo ważne jest aby miejsce które porusza sie w ślizgach w głowicy było w idealnym stanie też łatwo dostrzec rysy
ad6.w warszawie nie wiem ale polecam ta firmę http://www.intr-mot.pl/ zrobi korbę szlif dobierze tłok wymieni łożysko za zębatką rozrządu rozmowa przez telefon z tym panem to czysta przyjemność zrobił mi wszystko tanio ale bardzo długo zeszło.Po rozbiórce silnika pomierz tarcze sprzęgła i przekładki jak sie kwalifikują do wymiany to won, obejrzyj dokładnie skrzynie biegów i wodziki jak coś to wymieniaj, sprawdzić stan pompy oleju i oczyścić smog, oczywiście wymienić wszystkie uszczelniacze simeringi i oringi sprawdzić stan klinów i wszystkich trybów, sprawdzić szczelność zaworów i je dotrzeć to tak z grubsza reszta wyjdzie w praniu hehe ale sie rozpisałem ja u siebie 2 dzień po kilka godzin robię nową elektrykę i potem odświeżam plastiki i będzie wsio :bananasaluta:
Tomek G
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2016, 18:04
Motocykl: Yamaha XT 600

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: Tomek G »

Na tłoku nie ma sladów zatarcia żadnych cylinder jest ładny ale szlif zrobie, za info z warsztatem wielkie dzieki :D
ząbków w napinaczu z tego co pamietam jest 17 to jeszcze zostawie skoro tak mówisz,
silikonu troche sie obawiam bo poprzedni własciciel kleił i zatkało mi tez przewód ale uzyje go mniej i bedzie ok .
a ten wałek o którym pisałem to w sprzyni biegów bo nie dopisałem, osadzony na 2 łozyskach wąskich ..
jesli masz gdzies zapisane wymiary wszytkich łożysk to byłbym wdzięczy :D szkoda ze nie mam silnika z sobą bo miałbym co robic po pracy i na spokojnie zrobiłbym doladnie ale w do samolotu nie chilei mi go wziąć hehe
wiewior298
Lubiący błoto
Posty: 79
Rejestracja: 13 maja 2016, 05:24
Motocykl: TT 600 4gv 1994
Lokalizacja: Rumia woj.Pomorskie

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: wiewior298 »

poszukam oznaczen moze znajde moje zamowienie a chodzi ci o programator może ?? http://allegro.pl/yamaha-xt-600-93r-pro ... 04892.html tak wygląda a z tym lancuszkiem rozrzadu jak masz pieniądze to mozna lepiej wymienic bo na tym co masz to moze z 2 sezony polata a to zalezy ile km i jak sie upala
Tomek G
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2016, 18:04
Motocykl: Yamaha XT 600

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: Tomek G »

ooo dzieki dzięki, dobrze by było :D Tak dokładnie to samo, te wyzłobienia które poruszaja wodzikami są wytarte troche na czubkach .. i nei wiem czy soatawic jak jest czy wymienic, a łozyska te 2 wąskie tez wymieniać ?? znaczy wszystkie jakie są ?
wiewior298
Lubiący błoto
Posty: 79
Rejestracja: 13 maja 2016, 05:24
Motocykl: TT 600 4gv 1994
Lokalizacja: Rumia woj.Pomorskie

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: wiewior298 »

u mnie programator siedzial na jednym lozysku a z drugiej strony to w gnieździe w karterze i musze sie przyznać że zapomnialem o tym lozysku i je zostawilem bo uznalem że jest w dobrym stanie i nie przenosi żadnych dużych momentow :facepalm:
wiewior298
Lubiący błoto
Posty: 79
Rejestracja: 13 maja 2016, 05:24
Motocykl: TT 600 4gv 1994
Lokalizacja: Rumia woj.Pomorskie

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: wiewior298 »

a łożyska to tak wszystkie na wałe w skrzyni przeciw wagi i male w wybieraku sprzegla a u mnie jak generalny remont to 2 lożyska z zawiasu
Tomek G
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2016, 18:04
Motocykl: Yamaha XT 600

Re: Stuki na zimnym silniku ... POMOCY

Post autor: Tomek G »

to tak tez zrobie, wymienie wszystkie , tylko jak znajdziesz zamówienie z łozysk to bedzie miło .. zastanawiam sie jeszcze nad tłokiem. wossner ma dobre opinie ale oryginał chyba jednak bedzie lepszym rozwiązaniem czy sie mylę ?
ODPOWIEDZ