Strona 4 z 7

Re: Kickstarter

: 29 mar 2017, 15:09
autor: Gacek
W tym momencie zgłupiałem - wiec zadam głupawe pytanie ? bo czegoś nie rozumiem :? 2kf nie odpali bez aku ?.

Re: Kickstarter

: 29 mar 2017, 16:09
autor: Magic
To co Ci zaproponowałem nie jest niczym nowym. Wiele motocykli posiada takie rozwiązania, między innymi TT 600, może zasugeruj się tym rozwiązaniem? Ładunek kondensatora ma być tak duży by zasilił cewkę WN, przy zapłonie. Generalnie za każdym razem jak kopniesz prądnica zacznie działać i doładowywać kondensator. Wartość którą podałem odczytałem kiedyś na kondesatorze od KTM LC4. Regulatora nie musisz wymienić. Znajdź kondesator 16V bądź 25V 10mF najlepiej na śruby montażowe, może od car audio?

Tak na marginesie:
Może ktoś pamięta jak kiedyś wrzucałem rozwiążanie elektronicznego termometru oleju? No więc na wejściu tego układu w obwodzie zasilania dałem jakieś 1000uF, co się okazało gdy odpiął mi się akumulator w czasie jazdy silnik nie zgasł i cały czas był zapłon. Teraz gdy po zimie odpalałem XT, chciałem to zrobić bez akku ale niestety pojemność C była za mała i napięcie na cewce pojawiało się dosłownie na 0.5-1.0s po kopnięciu. Może na ciepłym silniku by mi się udało go odpalić :)

Re: Kickstarter

: 29 mar 2017, 17:12
autor: Gacek
Magic możesz łopatologicznie mnie rozjaśnić ?
Moduły zapłonu w jakie wyposażano nowe xt pracują w oparciu o prąd który generuje prądnica ew akumulator .
W 2 kf i innych kopanych z tego co kumam do wzbudzania prądów służą osobne cewki a zasada pracy modułu jest oparta o wbudowany kondensator wiec po co jakiś dodatkowy kondensator jeszcze ładować do tego ? :roll:. 2 kf to jeszcze jakiś inny wynalazek ? :roll:.

Re: Kickstarter

: 29 mar 2017, 17:47
autor: czadi
Nie, 2kf odpala normalnie bez akumulatora.

Re: Kickstarter

: 29 mar 2017, 18:35
autor: Magic
Trzeba tu rozróżnić dwa typy zapłonu:
1. CDI czyli Capacitor Discharge Ignition to ten o którym wspomina Gacek. W tym układzie mamy cewke zasilająca zapłon, cewke WN, oraz moduł CDI w którym znajduje się wtornik napięcia z kondesatorem. Zapłon nie wymagana napięcia stałego akumulatora do poprawnej pracy ponieważ obwód zapłonu jest niezależny.
2. TCI czyli Transistor Coil Ignition. To zapłon który posiadam w swoim motocyklu. Nie posiada on dodatkowej cewki zasilającej zapłon, ponieważ cewka WN jest zasilana bezpośrednio z akumulatora a przepływ prądu jest sterowany przez układ TCI, w którym znajduje się tranzystor działający jak przełącznik zwierajacy cewke WN do masy.

Teraz pytanie jaki zapłon jest w Twoim motocyklu Fryzjer

Re: Kickstarter

: 30 mar 2017, 06:41
autor: fryzjer
Gacek pisze:W tym momencie zgłupiałem - wiec zadam głupawe pytanie ? bo czegoś nie rozumiem :? 2kf nie odpali bez aku ?.


Nie wiem motocykl mam rozebrany więc nie mam jak sprawdzić.A jakoś przez wszystkie lata jakie mam tego XT,nie przyszło mi do głowy,żeby spróbować zapalić go w ten sposób.Chociaż,nie raz zastanawiałem się dlaczego przy prawie padniętym akumulatorze, motocykl normalnie zapalał.A akumulator ma około 10 lat ;)

************
czadi pisze:Nie, 2kf odpala normalnie bez akumulatora.
Czyli u Ciebie normalnie odpala.Użytkujesz w ten sposób,motocykl?,Czy raczej traktujesz,to jako dodatkowy ""Gadżet""

******************
Magic pisze:Trzeba tu rozróżnić dwa typy zapłonu:
1. CDI czyli Capacitor Discharge Ignition to ten o którym wspomina Gacek. W tym układzie mamy cewke zasilająca zapłon, cewke WN, oraz moduł CDI w którym znajduje się wtornik napięcia z kondesatorem. Zapłon nie wymagana napięcia stałego akumulatora do poprawnej pracy ponieważ obwód zapłonu jest niezależny.
2. TCI czyli Transistor Coil Ignition. To zapłon który posiadam w swoim motocyklu. Nie posiada on dodatkowej cewki zasilającej zapłon, ponieważ cewka WN jest zasilana bezpośrednio z akumulatora a przepływ prądu jest sterowany przez układ TCI, w którym znajduje się tranzystor działający jak przełącznik zwierajacy cewke WN do masy.

Teraz pytanie jaki zapłon jest w Twoim motocyklu Fryzjer
.



Magic.Super prosto to wyjaśniłeś.Ja w w 2KF mam zapłon CDI,tak jak we wszystkich starych XT.

**************
Magic pisze:To co Ci zaproponowałem nie jest niczym nowym. Wiele motocykli posiada takie rozwiązania, między innymi TT 600, może zasugeruj się tym rozwiązaniem? Ładunek kondensatora ma być tak duży by zasilił cewkę WN, przy zapłonie. Generalnie za każdym razem jak kopniesz prądnica zacznie działać i doładowywać kondensator. Wartość którą podałem odczytałem kiedyś na kondesatorze od KTM LC4. Regulatora nie musisz wymienić. Znajdź kondesator 16V bądź 25V 10mF najlepiej na śruby montażowe, może od car audio?

Tak na marginesie:
Może ktoś pamięta jak kiedyś wrzucałem rozwiążanie elektronicznego termometru oleju? No więc na wejściu tego układu w obwodzie zasilania dałem jakieś 1000uF, co się okazało gdy odpiął mi się akumulator w czasie jazdy silnik nie zgasł i cały czas był zapłon. Teraz gdy po zimie odpalałem XT, chciałem to zrobić bez akku ale niestety pojemność C była za mała i napięcie na cewce pojawiało się dosłownie na 0.5-1.0s po kopnięciu. Może na ciepłym silniku by mi się udało go odpalić :)
Widzę,że szykuje mi się trochę lektury.Czyli proponujesz oprócz tego kondensatora,który znajduje się w module CDI,zamontować jeszcze dodatkowy "rozruchowy" kondensator.Z bardzo dużą pojemnością.Rozumiem,że im większa pojemność kondensatora,tym większy wytworzy ładunek zasilający cewkę.Pytanie.dlaczego ma mieć napięcie powyżej 12V.Rozum mi podpowiada,że jeśli instalacja jest 12V,to i kondensator powinien mieć też 12V.Czy chodzi o to,że im ma większe napięcie,to wytworzy też dodatkowo większy ładunek.Mógłbyś to objaśnić.

Re: Kickstarter

: 30 mar 2017, 08:44
autor: Gacek
Fryzjer nie jestem elektronikiem ale wartość napięcia przebicia kondensatora dobiera się wg napięcia panującego w obwodzie którym pracuje .Wiec jak wsadzisz taki o wartości 12 wolt to zrobi ci :confetti: bo jak zapewne wiesz w xt napięcie ładowania dochodzi do 14,5 V. tylko po co ci taki kondensator jak moto pali ci bez baterii :? .
Nie czuje jak taki kondensator działał by w xt z nowszymi zapłonami zamiast akumulatora ,to co proponuje Magic. Wydaje mi się ze ładunek uległa by rozładowaniu po włączeniu stacyjki .
Ciekawi mnie (lecz nigdy świadomie nie testowałem )czy nowsze xt nie będzie pracować bez akumulatora :roll: bo wydaje mi się ze powinno normalnie śmigać .

Re: Kickstarter

: 30 mar 2017, 10:22
autor: Magic
Szybka odpowiedz bo jestem w pracy. Bez akumulatora też Ci motocykl zapali, ale możesz uszkodzić regulator bo będzie on próbował oddać energię do żarówek które raczej mało mają C (pojemności) ;)

Re: Kickstarter

: 30 mar 2017, 13:02
autor: fryzjer
Gacek pisze:Fryzjer nie jestem elektronikiem ale wartość napięcia przebicia kondensatora dobiera się wg napięcia panującego w obwodzie którym pracuje .Wiec jak wsadzisz taki o wartości 12 wolt to zrobi ci :confetti: bo jak zapewne wiesz w xt napięcie ładowania dochodzi do 14,5 V. tylko po co ci taki kondensator jak moto pali ci bez baterii :? .
.
No faktycznie :oops: Niezła gafa.Napięcie jakie jest podawane przez producenta kondensatora to Maksymalne napięcie pracy,a nie napięcie na jakim pracuje kondensator.Jeśli bym podłączył kondensator o mniejszym napięciu,od napięcia instalacji,to on by spuchł,a w ekstremalnej sytuacji eksplodował.Zapomniałem :oops: ,dodatkowo o tym napięciu ładowania,które jest przecież większe od 12V.,czyli trzeba szukać minimum 16V-oltowego.A najlepiej od 16V-oltowego wzwyż.
*************
Magic pisze:Szybka odpowiedz bo jestem w pracy. Bez akumulatora też Ci motocykl zapali, ale możesz uszkodzić regulator bo będzie on próbował oddać energię do żarówek które raczej mało mają C (pojemności) ;)
Dzięki Magic.O to dokładnie mi chodziło,jak pytałem we wcześniejszym poście co z regulatorem.Trochę obawiałem się że ""pójdzie z dymem"".Temat wytłumaczyłeś wyjątkowo prosto i przystępnie :browar:

Re: Kickstarter

: 30 mar 2017, 13:40
autor: Gacek
Magic jak to rozumieć ?
Magic pisze:Szybka odpowiedz bo jestem w pracy. Bez akumulatora też Ci motocykl zapali, ale możesz uszkodzić regulator bo będzie on próbował oddać energię do żarówek które raczej mało mają C (pojemności) ;)
:niewiem: .
Prady (tutaj przepraszam jak użyłem złego terminu ) jakimi będzie " bombardować" prądnica regulator uszkodzą go jeżeli na wyjściach z niego będzie małe - "obciążenie " odbiornikami ? .Do tej pory żyłem z świadomością ze to odbiorniki wymuszają przepływ prądu na regulatorze i umiera z zbyt dużego obciążenia :roll: .