Re: Kickstarter
: 29 mar 2017, 15:09
W tym momencie zgłupiałem - wiec zadam głupawe pytanie ? bo czegoś nie rozumiem
2kf nie odpali bez aku ?.

Gacek pisze:W tym momencie zgłupiałem - wiec zadam głupawe pytanie ? bo czegoś nie rozumiem2kf nie odpali bez aku ?.
Czyli u Ciebie normalnie odpala.Użytkujesz w ten sposób,motocykl?,Czy raczej traktujesz,to jako dodatkowy ""Gadżet""czadi pisze:Nie, 2kf odpala normalnie bez akumulatora.
.Magic pisze:Trzeba tu rozróżnić dwa typy zapłonu:
1. CDI czyli Capacitor Discharge Ignition to ten o którym wspomina Gacek. W tym układzie mamy cewke zasilająca zapłon, cewke WN, oraz moduł CDI w którym znajduje się wtornik napięcia z kondesatorem. Zapłon nie wymagana napięcia stałego akumulatora do poprawnej pracy ponieważ obwód zapłonu jest niezależny.
2. TCI czyli Transistor Coil Ignition. To zapłon który posiadam w swoim motocyklu. Nie posiada on dodatkowej cewki zasilającej zapłon, ponieważ cewka WN jest zasilana bezpośrednio z akumulatora a przepływ prądu jest sterowany przez układ TCI, w którym znajduje się tranzystor działający jak przełącznik zwierajacy cewke WN do masy.
Teraz pytanie jaki zapłon jest w Twoim motocyklu Fryzjer
Widzę,że szykuje mi się trochę lektury.Czyli proponujesz oprócz tego kondensatora,który znajduje się w module CDI,zamontować jeszcze dodatkowy "rozruchowy" kondensator.Z bardzo dużą pojemnością.Rozumiem,że im większa pojemność kondensatora,tym większy wytworzy ładunek zasilający cewkę.Pytanie.dlaczego ma mieć napięcie powyżej 12V.Rozum mi podpowiada,że jeśli instalacja jest 12V,to i kondensator powinien mieć też 12V.Czy chodzi o to,że im ma większe napięcie,to wytworzy też dodatkowo większy ładunek.Mógłbyś to objaśnić.Magic pisze:To co Ci zaproponowałem nie jest niczym nowym. Wiele motocykli posiada takie rozwiązania, między innymi TT 600, może zasugeruj się tym rozwiązaniem? Ładunek kondensatora ma być tak duży by zasilił cewkę WN, przy zapłonie. Generalnie za każdym razem jak kopniesz prądnica zacznie działać i doładowywać kondensator. Wartość którą podałem odczytałem kiedyś na kondesatorze od KTM LC4. Regulatora nie musisz wymienić. Znajdź kondesator 16V bądź 25V 10mF najlepiej na śruby montażowe, może od car audio?
Tak na marginesie:
Może ktoś pamięta jak kiedyś wrzucałem rozwiążanie elektronicznego termometru oleju? No więc na wejściu tego układu w obwodzie zasilania dałem jakieś 1000uF, co się okazało gdy odpiął mi się akumulator w czasie jazdy silnik nie zgasł i cały czas był zapłon. Teraz gdy po zimie odpalałem XT, chciałem to zrobić bez akku ale niestety pojemność C była za mała i napięcie na cewce pojawiało się dosłownie na 0.5-1.0s po kopnięciu. Może na ciepłym silniku by mi się udało go odpalić
No faktycznieGacek pisze:Fryzjer nie jestem elektronikiem ale wartość napięcia przebicia kondensatora dobiera się wg napięcia panującego w obwodzie którym pracuje .Wiec jak wsadzisz taki o wartości 12 wolt to zrobi cibo jak zapewne wiesz w xt napięcie ładowania dochodzi do 14,5 V. tylko po co ci taki kondensator jak moto pali ci bez baterii
.
.
Dzięki Magic.O to dokładnie mi chodziło,jak pytałem we wcześniejszym poście co z regulatorem.Trochę obawiałem się że ""pójdzie z dymem"".Temat wytłumaczyłeś wyjątkowo prosto i przystępnieMagic pisze:Szybka odpowiedz bo jestem w pracy. Bez akumulatora też Ci motocykl zapali, ale możesz uszkodzić regulator bo będzie on próbował oddać energię do żarówek które raczej mało mają C (pojemności)
Magic pisze:Szybka odpowiedz bo jestem w pracy. Bez akumulatora też Ci motocykl zapali, ale możesz uszkodzić regulator bo będzie on próbował oddać energię do żarówek które raczej mało mają C (pojemności)