Nawigacja w XT
- seboo
- Po kostki w błocie
- Posty: 196
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 10:51
- Motocykl: XT 600E
Re: Nawigacja w XT
No i niestety brak odporności na warunki atmosferyczne, a w jakimś pokrowcu - słaba widoczność i utrudniona obsługa.
Yamaha XT 600E 3TB '95
Suzuki GSF 1250SA '08
Suzuki GSF 1250SA '08
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Nawigacja w XT
Lark 35AT jak wpadnie do kałuży, to może być problem, a ten Soniak nadaje się nawet do kręcenia filmów pod wodą
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ewuRzONjZEY[/youtube]
Lipa jest jedynie w momencie zasilania, ale w komplecie są dwie obudowy, więc w drugiej można zatopić na stałe gniazdo ładowarki.Pewnie tak zrobię, bo telefonu używam jako gps-loggera, do tego w PL będzie robił to online, a na wyjazdach np co godzinę będzie wysyłał dane na serwer z przebytą drogą (testuję kilka aplikacji, na razi mnie wku...ją, więc w najgorszym razie sam sobie taką stworzę).

Ten telefon jest przede wszystkim tani (jak na telefon) - 580zł z przesyłką. Miałem kupić Samsunga Solid, ale musiałbym mieć drugi telefon do odbierania maili i do biegania (GPS+odpowiednie aplikacje+pasek HR), więc mam wszystko w jednym, tylko bateria lipnie trzyma w takim kombajnie, ale gdzie nie spojrzeć, mam ładowarkę, więc smolę to.
http://komorkomania.pl/2012/01/16/sony- ... ctive-test
Tylko jak na nawi trochę mały ekran, ale spory kawał czasu jeździłem z nokią E52, więc można się przyzwyczaić.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ewuRzONjZEY[/youtube]
Lipa jest jedynie w momencie zasilania, ale w komplecie są dwie obudowy, więc w drugiej można zatopić na stałe gniazdo ładowarki.Pewnie tak zrobię, bo telefonu używam jako gps-loggera, do tego w PL będzie robił to online, a na wyjazdach np co godzinę będzie wysyłał dane na serwer z przebytą drogą (testuję kilka aplikacji, na razi mnie wku...ją, więc w najgorszym razie sam sobie taką stworzę).

Ten telefon jest przede wszystkim tani (jak na telefon) - 580zł z przesyłką. Miałem kupić Samsunga Solid, ale musiałbym mieć drugi telefon do odbierania maili i do biegania (GPS+odpowiednie aplikacje+pasek HR), więc mam wszystko w jednym, tylko bateria lipnie trzyma w takim kombajnie, ale gdzie nie spojrzeć, mam ładowarkę, więc smolę to.
http://komorkomania.pl/2012/01/16/sony- ... ctive-test
Tylko jak na nawi trochę mały ekran, ale spory kawał czasu jeździłem z nokią E52, więc można się przyzwyczaić.
- blur
- Lubiący błoto
- Posty: 37
- Rejestracja: 16 lip 2010, 11:58
- Motocykl: XT350 ETZ250 WSK175 Simson SR1 i SR2
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nawigacja w XT
oj kolego to słabo się na tym Garminie poznałeś, map do garmina i to darmowych jest w cholerę, co więcej można swoje mapy zrobić rastrowe, na 100% znajdą się mapy twoich terenów widocznie nie szukałeś za dobrze, http://www.garniak.pl/index.php tutaj wszystko w temacie, ja posiadam 60CSx + uchwyt rowerowy ale planuję dokupić http://www.touratech-usa.com/Store/2264 ... 60C-series , zalety tego grmina to tanie karty micro SD nie tak jak w starszych kosmicznie drogie karty garminowskie, uniwersalność, używałem jej w wycieczkach po górach, jak i nawigacji samochodowej, mnogość akcesoriów, szybkość łapania fixa, czułość odbiornika, odporność na wstrząsy i błotko, zawsze z ostrej jazdy myłem go pod bieżącą wodą i nigdy nic nie zaciekło, na jednym komplecie naładowanych dobrych aku AA z podświetlaniem 12h non stop a bez podświetlania ponad 30h, możliwość nakładana map, mamy sobie na karcie mapę drogową oraz terenową tego samego terenu i wybieramy sobie którą chcemy, szybkie markowanie punktów, możliwość nawigowania po zapamiętanej trasie przejazdu, wady: cena - kilka lat temu jak $ sięgał dna kumpel przywiózł mi to z USA za 1000zł, ponieważ jest to urządzenie typowo outdorowe jego obsługa w rękawicach motocyklowych jest bardzo upierdliwa, małe przyciski, mały wyświetlacz jest niezbyt czytelny, co mi osobiście brakuje to funkcja uproszczonej nawigacji czyli wielka strzała na cały ekran oraz uproszczone rysunki skrzyżowań jak w pierwszych samochodowych Blaupunkt-ach, na moto śmigam bez okularów a że jestem dalekowidzem to ciężko mi potem coś odczytać, na wiosnę szykuje się wprawa do Rumuni już mam mapki załadowane, zrobiłem sobie też dodatkowy przewód zasilający i wepnę do na stałe do instalacji motocykla, ogólnie sprzęcik niezniszczalny, w terenie używam głównie kompasu na cały ekran i zapisuję ślady do późniejszej edycji, jak znajduję fajny teren to ślad wysyłam do kumpli i obojętnie jakiego garmina mają mogą sobie tą samą traską pośmigać. Mam smartfona ale zostawiam go w domu a w trasę Nokia 6310imarek_spectra pisze:Mam GPS 60 cx - super urządzenie ale dla mnie bezużyteczne. MAPY !!! po prostu garminowskie TOPO pl to w moim terenie o kant rozbic...Nawigowałem tradycynie z map papierowych a gps słyżył mi jedynie do okreslenia swojej pozycji.

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 cze 2012, 11:25
- Motocykl: XT 600 3TB '94
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Nawigacja w XT
Potwierdzam opinię blura. Używałem i używam kilku terenowych modeli Garmina (Vista csx, 60 Cx, obecnie 62s) niemal codziennie w pracy i mogę potwierdzić jego funkcjonalność do motocyklowych zastosowań ale z jednym "ale": musimy się postarać (czytaj: zwykle stworzyć je samemu, chociaż zależy co kto potrzebuje) o interesujące nas mapy, co wymaga jednak jakiejś minimalnej znajomości kartografii i GISu. Bez map jest to po prostu bardzo dobry odbiornik GPS mający funkcjonalność nieco tylko większą niż GPS z pierwszej lepszej komóry. Zady i walety- dokładnie takie jak opisał to blur.
- blur
- Lubiący błoto
- Posty: 37
- Rejestracja: 16 lip 2010, 11:58
- Motocykl: XT350 ETZ250 WSK175 Simson SR1 i SR2
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nawigacja w XT
Powiedz kolego jako były użytkownik 60 a teraz 62 jakie są różnice ? i czy warto się przesiadać ? bo ja ze swojego jestem mega zadowolony a tam ani większy wyświetlacz ani kneflemirecki pisze: obecnie 62s.

- bigboykr
- Lubiący błoto
- Posty: 79
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:27
- Motocykl: KTM950ADV, CB750'77 cafe racer
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nawigacja w XT
Jak jesteś zadowolony to nie ruszaj.
Główną wadą 60x (miałem 60 CSx) jest jego pooowoooolnooość. Szczególnie, kiedy nawiguje w gęstej sieci drobnych uliczek (przykładowo mój w okolicach Katowice/Mysłowice nie wyrabiał). Nie daje też rady policzyć dużych odległości (przykładowo u mnie... od Krakowa do Chorwacji na CNE nie dawał rady).
Zalety 62s - nie ma powyższych wad
dodatkowo ma kilka innych zalet (rastry np), ale to drugorzędna rzecz.
Jak pasuje CI aktualny to nie zmieniaj. ALbo szukaj okazji. Ja 62st nowego z gwarancją kupiłem za równy 1000 zeta.
Główną wadą 60x (miałem 60 CSx) jest jego pooowoooolnooość. Szczególnie, kiedy nawiguje w gęstej sieci drobnych uliczek (przykładowo mój w okolicach Katowice/Mysłowice nie wyrabiał). Nie daje też rady policzyć dużych odległości (przykładowo u mnie... od Krakowa do Chorwacji na CNE nie dawał rady).
Zalety 62s - nie ma powyższych wad

Jak pasuje CI aktualny to nie zmieniaj. ALbo szukaj okazji. Ja 62st nowego z gwarancją kupiłem za równy 1000 zeta.
Pozdrawiam
BigBoyKR
W stajni obecnie: XT 600Z (86),XTZ750 ST '89,CB 750'77 cafe racer , YP 250 (96). Kiedyś: XTZ 750 ST (91), CBR 1000F SC21 (88).
BigBoyKR
W stajni obecnie: XT 600Z (86),XTZ750 ST '89,CB 750'77 cafe racer , YP 250 (96). Kiedyś: XTZ 750 ST (91), CBR 1000F SC21 (88).
- blur
- Lubiący błoto
- Posty: 37
- Rejestracja: 16 lip 2010, 11:58
- Motocykl: XT350 ETZ250 WSK175 Simson SR1 i SR2
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nawigacja w XT
Nie często ruszam się po gęstej zabudowie ale rozwiązywałem to zmniejszając szczegóły mapy, wtedy szybko to się odbywało, a te długie odcinki też mi nie groziły, zawsze można to podzielić na etapy. Dzięki za info.
- bigboykr
- Lubiący błoto
- Posty: 79
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:27
- Motocykl: KTM950ADV, CB750'77 cafe racer
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nawigacja w XT
Zmniejszanie szczegółów na Śląsku mi nie pomagało. W ramach ciekawostek spróbować możesz nawigowania na 60x w Wenecji we Włoszech
tam i 62 dłuuugo mieliła.
Dłuższe odcinki możesz dzielić na etapy jak chcesz. Jest z tym więcej motania (dodawanie WP, ustalenie trasy). Dzielenia na etapy używam tylko wtedy, kiedy chcę jechać inaczej niż Garminowi się widzi.
Podsumowując. Skoro nie potrzebujesz zmian to po co przepłacać?

Dłuższe odcinki możesz dzielić na etapy jak chcesz. Jest z tym więcej motania (dodawanie WP, ustalenie trasy). Dzielenia na etapy używam tylko wtedy, kiedy chcę jechać inaczej niż Garminowi się widzi.
Podsumowując. Skoro nie potrzebujesz zmian to po co przepłacać?

Pozdrawiam
BigBoyKR
W stajni obecnie: XT 600Z (86),XTZ750 ST '89,CB 750'77 cafe racer , YP 250 (96). Kiedyś: XTZ 750 ST (91), CBR 1000F SC21 (88).
BigBoyKR
W stajni obecnie: XT 600Z (86),XTZ750 ST '89,CB 750'77 cafe racer , YP 250 (96). Kiedyś: XTZ 750 ST (91), CBR 1000F SC21 (88).
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 cze 2012, 11:25
- Motocykl: XT 600 3TB '94
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Nawigacja w XT
Dla mnie największe zalety to możliwość zapisywania znacznie większej ilości śladów (mnie akurat jest to potrzebne), czytelniejszy wyświetlacz, płynność działania na bardziej złożonych mapach. Rastry to też fajny dodatek zwłaszcza w formacie .jnx gdzie są mniejsze ograniczenia ilości kafelków, ale kożystałem z nich na razie na zasadzie ciekawostki i jeszcze nie przygotowywałem ich samodzielnie. Fajnie wygląda nawigowanie w terenie z warstwicami i drogami na podkładzie z orto. Denerwujące było natomiast szukanie po pierwszym uruchomieniu paru podstawowych funkcji (przerywanie nawigacji pod "find" albo parametry śladu) ale to ze względu na przyzwyczajenia z poprzedniego modelu. Jakby udało Ci się dobrze sprzedać starego i tanio kupić nowego to myślę, że za parę stów różnicy warto zrobić taki upgrejd jeśli wykożystasz jego większe możliwości, jeśli zostaniesz przy starych mapach no to już sam pomyśl czy bardziej podoba ci się stary szary czy pomarańczowy z dopłatą
. Ja nie miałem tego problemu, bo jak pisałem używam służbowego
Pzdr.M.


Pzdr.M.
- blur
- Lubiący błoto
- Posty: 37
- Rejestracja: 16 lip 2010, 11:58
- Motocykl: XT350 ETZ250 WSK175 Simson SR1 i SR2
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Nawigacja w XT
Trochę się napaliłem, już dosyć długo nie używałem mojego z mapą europy, dzisiaj załadowałem ustawiłem trasę do Rumuni i faktycznie zbyt mało pamięci
i trochę woolno przewija, to jest idealne do map TOPO. Powiedzcie panowie czy uchwyty są kompatybilne ? bo trochę się na nie wykosztowałem 

