Strona 4 z 7
Re: KOŁA XT 18/17
: 30 lip 2012, 18:51
autor: ArturS
To awina, nadaje się do motorowerów i motocykli wagi lekkiej (byle nie cross). Było o nich na forum AT - słabe to i wiotkie.
Re: KOŁA XT 18/17
: 30 lip 2012, 19:02
autor: Gacek
Ale doczytałem się ze pewne wersje miały taką szerokość obręczy.
I tylko w tym aspekcie pytam .
Re: KOŁA XT 18/17
: 10 sie 2012, 16:16
autor: Gacek
Ogólnie to mam tępawe pytanie ?

czy ktos się orientuje jaką srednicę ma otwór w obreczy xt ? albo nypel - kur nie umiem znaleźć suwmiarki

zaginęła w garażowym bałaganie i pewnie odnajdę jak już nie będzie potrzebna

Re: KOŁA XT 18/17
: 10 sie 2012, 20:28
autor: ArturS
Jutro rano poszukam starego nypla i zmierzę

Te co mam w excelu są "trochę" grubsze

Re: KOŁA XT 18/17
: 10 sie 2012, 20:46
autor: Gacek
Tak ogólnie to zapytam o robotę Króla szprychy które ci wstawił mają gwint nacięty na pręcie czy wystający po za obrys grubości pręta szprychy ? .Naprawdę będę bardzo wdzięczny za info o wymiarach nyplach z xt- moze to banalnie zabrzmi ale 6 godzin w poszukiwaniu suwmiarki przerosło moją cierpliwość

.
Re: KOŁA XT 18/17
: 11 sie 2012, 16:05
autor: Gacek
Wychodzi ze kompatybilność obręczy exela do kół xt ma się nijak exel ma 7,42 otówór xt około 6.24 nypel .
Re: KOŁA XT 18/17
: 18 sie 2012, 13:35
autor: Gacek
ArturS - jak masz u siebie to rozwiązane ? dorabiane miałeś nyple czy całe szprychy ? czy masz obecnie na Excelu grubsze druty ? jak tak to rozwiercałeś otwory w piastach ? Miałem łyknąć koła od Arusia bo myślałem ze będzie to kompatybilne z szprychami XT ale jak doliczyć nowe szprychy i obrecze to około 2 k zł trza by na szybko szykować (to chyba bez sensu ładować tyle kasy w starego trupa )
Natknołem się na info ze w pewnych modelach wsadzano koło z obręczą 1,6 z przodu czy ktoś orientuje się jak jest z kompatybilnoscią takiej piasty (koła ) do nowszych wersji ?
Re: KOŁA XT 18/17
: 18 sie 2012, 19:12
autor: ArturS
Kurde, zupełnie zapomniałem o pomiarze szprych. Co do mojego kółka, to na początku chciałem kombinować z dorabianiem szprych w Częstochowie i zawieźć to do Króla do zaplotu. Wyszłoby jakieś 50-80zł taniej niż to co powiedział Król w wersji FULL, czyli zawożę piastę + felgę i wykładam zdaje się 250zł. Do Częstochowy wysłałem jedną z odzyskanych szprych i coś mi tam zaproponowano, ale nie do końca było wiadomo czy to zagra. Czas naglił, więc zdecydowałem się nie oszczędzać. I całe szczęście. Król od razu powiedział, że do excela muszą być grubsze nyple, a co za tym idzie są grubsze szprychy, więc otwory w piaście trzeba rozwiercać. Jednak po tylu latach piasta była tak wyrąbana, że tylko kilka otworów trzeba było poprawić, reszta wręcz idealnie była spasowana pod grube szprychy. Jeśli więc zdecydowałbym się na kombinowanie szprych we własnym zakresie to zwyczajnie zaliczyłbym wtopę, bo nawet przez myśl mi nie przeszło sprawdzić kompatybilność nypli yamahy z otworami excela. Całość (felga+"FULL" u Króla) mnie wyniosła poniżej 600zł. Tanio to nie jest, ale polowanie na sprawne 18" felgi na allegro odpuściłem po trzech tygodniach proszenia się o odpowiednie foty i jazdy na rewizje stanu faktycznego. Teraz wiem co mam, a że planuję Tereską zrobić kilka dalszych wypadów, to przynajmniej jest spokój ducha, że ta jedna rzecz jest lepsza niż fabryka

Re: KOŁA XT 18/17
: 18 sie 2012, 21:34
autor: Gacek
Nie wiem co mam myśleć oglądałem tylną obrecz w 2.15 szerokości i mam mieszane uczucia .
Jak wszystko pomierzyłem i policzyłem to mi szczeka opadła

.
Znajdę wiecej czasu to podlece do Olka i obejrzę jeszcze Avinę zweryfikuję to potem z excelem fabrycznie montowanym w yz f bo te obręcze wglądają mi na szosowe

Re: KOŁA XT 18/17
: 18 sie 2012, 22:05
autor: ArturS