Strona 4 z 5
Re: remont silnika
: 28 paź 2015, 14:01
autor: michcio1985
Walek biore, co tam za prog bo nie widze ?
Re: remont silnika
: 28 paź 2015, 14:06
autor: ArturS
michcio1985 pisze:Walek biore, co tam za prog bo nie widze ?
Na fotce trudno pokazać, u mnie z tego pojawił się lekki luz
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=LyN9gTj7mYo[/youtube]
Re: remont silnika
: 28 paź 2015, 20:58
autor: michcio1985
to już skrajny przypadek, u mnie w tej chwili jest luz ale z drugiej strony wału przy zębatce rozrządu. łożysko sie nie kołysze ale da rade obrócić palcami kółko, myśle że klej dałby rade żeby ciaśniej sie zrobiło.
Re: remont silnika
: 29 paź 2015, 16:07
autor: Gacek
michcio1985 pisze:to już skrajny przypadek, u mnie w tej chwili jest luz ale z drugiej strony wału przy zębatce rozrządu. łożysko sie nie kołysze ale da rade obrócić palcami kółko, myśle że klej dałby rade żeby ciaśniej sie zrobiło.
ciekawe jak dla mnie masz zdanie -opinię

- jak byś wsadził wał na kryzy i pomierzył bicie na czopach czujnikiem zegarowym następnie klepnoł go młotkiem w okolicy przeciwległej do sworznia (przeciwagę ) to szybko byś stwierdził ze to nie jest skrajność i że ludzie na pałę rozpoławiający silniki i je składający bez weryfikacji takich detali bez późniejszych dolegliwości w postaci wyrobionego czopu to farciarze

.
Re: remont silnika
: 29 paź 2015, 17:13
autor: michcio1985
Gacek nie bardzo rozumiem co napisałeś.. osobiście jeśli nie stwierdze że łożysko będzie ciasno siedziało to nie zaznam spokoju i każde puknięcie z silnika będzie kłuć serce

także temat wału nadal aktualny
Re: remont silnika
: 29 paź 2015, 19:54
autor: Gacek
Centrowanie wału mówi ci to coś ? prawidłowe rozpoławianie silnika prawidłowo powinno być przeprowadzone przy pomocy adekwatnego ściągacza - przy składaniu adekwatnie miedzy przeciwwagi powinien być zapodany adekwatny dystans aby wał nie uległ rozcentrowaniu - to samo tyczy unieruchamiania wału podczas dociągania zębatek koła magnesowego itp itd . To ze w wewn prowadnicach czop ciasno siedzi w łożysku nie świadczy wcale o poprawności ich centrowania , czopy są wykonane z miększego materiału niż łożysko wiec rozcentrowanie czopów wału w czasie objawi się w postaci zużycia czopu ew padnięcia łożyska

.
Re: remont silnika
: 29 paź 2015, 22:02
autor: moskit122
Ja zawsze radziłem sobie inaczej z tymi naprężeniami, nigdy dystansu do składania nie miałem, za to wał w zamrażalnik a kartery do gorącego oleju i wszystko składam rękoma, bez użycia siły. A ściągacze do każdego silnika, każdy komarek, wsk bo jakże inaczej?
Re: remont silnika
: 30 paź 2015, 07:34
autor: michcio1985
Dokladnie,skads ten luz sie bierze. Zawsze tak jak kolega napisal skladalem kartery na zimno cieplo I nie bylo problemu.
Re: remont silnika
: 30 paź 2015, 08:05
autor: Gacek
No własnie

to zużycie ma jakieś przyczyny i nie bez powodu przeciwwagi wału są idealnie obrobione wystarczy po sklejeniu polówek czujnik dołożyć pokręcić wałem .
Re: remont silnika
: 30 paź 2015, 09:52
autor: Gacek
michcio1985 pisze:cholera, na wałku balansowym od strony magneta mam wyślizgane z jednej strony osadzenie łożyska. trzeba szukać drugiego wałka bo tego klej nie zrównoważy, jakby ktoś miał to poproszę o PW
Mam prosbę wrzucił byś na wagę balans i podzielił się wynikiem

?