Strona 4 z 5

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 29 kwie 2011, 14:59
autor: Gacek
Bury pisze: Ponieważ jest tylko jeden napinacz, w miarę zużywania się łańcuszka zjawisko opóźniania faz rozrządu będzie się pogłębiać, co nie wystąpiłoby, gdyby napinacze były dwa po obu stronach łańcuszka.
- pomijając fakt ze przy takim ukł. samo ustawienie było by koszmarem to na dodatek życie byś musiał spędzić pracując na kosztowne randki tłoka z zaworami :lol: .

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 11 paź 2015, 21:34
autor: fakir
Co sądzicie o łańcuszkach zapinanych na zakuwkę ? (nie zawleczka, tylko zakuwanych jak te napędowe)
ufać takiemu rozwiązaniu, czy nabyć łańcuch w całości?

za łańcuchem na zakuwkę przemawia to że nie trzeba ściągać koła magnesowego.
Mój napinacz jest na przedostatnim ząbku, więc jego wymiana jest nieunikniona.

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 11 paź 2015, 21:57
autor: ArturS
Śliski temat. Lepiej się pomęczyć z kołem magnesowym.

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 12 paź 2015, 02:19
autor: Gacek
fakir pisze:Co sądzicie o łańcuszkach zapinanych na zakuwkę ? (nie zawleczka, tylko zakuwanych jak te napędowe)
ufać takiemu rozwiązaniu, czy nabyć łańcuch w całości?

za łańcuchem na zakuwkę przemawia to że nie trzeba ściągać koła magnesowego.
Mój napinacz jest na przedostatnim ząbku, więc jego wymiana jest nieunikniona.
Moim zdaniem wszystko zależy od tego z jaką poprawnością to zrobisz - z autopsji podpowiem najlepiej bylo by mieć cztery witki :) .

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 12 paź 2015, 15:09
autor: Pawlo
Zakuwane łańcuchy spokojnie dają radę, ale po prostu musi to być dobrze zrobione. U siebie mam zakuwany i hula. W silnikach samochodowych też się zakuwa i chodzą, także nie ma się czego bać :)

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 04 gru 2015, 22:49
autor: Bzinek
Panowie na moim kole magnesowym są znaki od prawej IT oraż H i jeszcze małe kółeczko na który znak należny ustawić rozrząd a na który zawory ?Obrazek http://zapodaj.net/ec6a9c198c9de.jpg.html

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 05 gru 2015, 15:03
autor: moskit122
Zamiast czekać na odpowiedź pomyśl trochę, w momencie końca kompresji i iskry zawory muszą być zamknięte a tłok w GMP, jak przyłożysz wałek z krzywkami na boki a wał ustawisz z tłokiem w GMP to na pewno jakieś znaki się pokryją.

A odkopując kawałek, o ile łańcuszek jest ławo dostępny to można zakładać fabrycznie zakuty, koło magnesowe to akurat łatwizna, w przypadku wielu kilku cylindrówek założenie takiego łańcuszka wiąże się z rozpoławianiem silnika a to już generalnie nie opłacalne. Zakuwałem dziesiątki łańcuszków i do tej pory żaden się nie zerwał.

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 05 gru 2015, 23:50
autor: Bzinek
Oczywiście że się pokryją, przeszukałem forum i zwyczajnie nie natknąłem się na opis ustawiania zaworów z moimi znakami, dlatego tez zapytałem ponieważ są trzy znaki a nie dwa, jeśli ktoś zna odp i nie jest problemem żeby jej udzielił z góry dziekuje.

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 06 gru 2015, 00:03
autor: moskit122
Rozrząd jak i zawory ustawiasz w gmp po kompresji, nie mam tego pod ręką ale zazwyczaj jeden znak pokrywa się z cechem na wale (kropką) i pojawia się w otworze inspekcyjnym w gmp (a kropka pokryje się ze znacznikiem na karterze) a drugi masz wcześniejszy i służy sprawdzeniu kąta wyprzedzenia zapłonu przy użyciu lampy, czasem są dwa cechy dla sprawdzenia przy różnych obrotach.

Re: [XT600] Szybkie pytanie - rozrząd

: 06 gru 2015, 07:43
autor: Gacek
Zapytam na marginesie dyskusji - spotkał się ktoś kiedyś na fabryczne informacje parametry odnoszące się do kątów pracy (otwarcia zamykania) zaworów ? :roll: .