Kickstarter
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Kickstarter
Masz rację ale:
Regulator na wyjściu potrzebuje pojemności by pozbyć się pulsacji napięcia, a co za tym idzie by dostał stabilną referencję odniesienia. Odłącz akumulator odpal motocykl i zobacz przebiegi. Piki napięcia będą przekraczać znacznie zalecane 14V, to będzie oscylacyjnie wymuszać duże przepływy prądu. W końcu nie wytrzyma któraś z diod w mostku 3 fazowym.
Regulator na wyjściu potrzebuje pojemności by pozbyć się pulsacji napięcia, a co za tym idzie by dostał stabilną referencję odniesienia. Odłącz akumulator odpal motocykl i zobacz przebiegi. Piki napięcia będą przekraczać znacznie zalecane 14V, to będzie oscylacyjnie wymuszać duże przepływy prądu. W końcu nie wytrzyma któraś z diod w mostku 3 fazowym.
- czadi
- Lubiący błoto
- Posty: 80
- Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
- Motocykl: XT 600 2KF
- Lokalizacja: Rawicz
Re: Kickstarter
Fryzjer, ja nie używam normalnie moto bez akumulatora z powodów,które podał Magic ale zdarzyło się że padł bezpiecznik i moto normalnie odpaliło i jechało ale jakiekolwiek światła czy kierunkowskazy to są bardzo słabe tak się po prostu nie da jeździć a pewnie w razie "W" to policja też by miała swoje do powiedzenia. Bardzo mnie interesuje patent z kondensatorem bo znudziło mi się już kupować akumulatory które żyją sezon co najwyżej dwa.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Kickstarter
Kondensator od LC4

Re: Kickstarter
Tutaj znalazłem w sieci jak to wygląda w XT350.Tutaj zamontowany jest kondensator 15 000uF.Czyli wychodzi,że kondensator powinien mieć minimum 10 000 uF pojemności.Skrót do stronki
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri ... t350/46349.
*************************.
Tak jak przeglądałem internet to używany kondensator do LC4, taki jak zapodał kolega Magic to koszt około 100zł.
Te od Car-Audio,kosztują nawet więcej.
Czy taki jak w załączniku zdał by egzamin??.Kosztują one grosze.Cena oscyluje w granicy 10zł za nowy kondensator.Według danych z obudowy wychodzi,że ma 10 000uF,oraz napięcie pracy 25V.Czyli identycznie jak ten od LC4.
Jedyną różnicą,jest sposób podłączenia przewodów.W tym od LC4,Car-audio,oraz zamontowanym w XT350,ze stronki powyżej,Przewody są podłączone przy pomocy nakrętek.
W tym ,tanim,wyprowadzone są cienkie druty.Czy tylko w tym tkwi różnica
??.Jeśli tak,to przecież nie problem zaadoptować taki kondensator do instalacji XT-eka.
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri ... t350/46349.
*************************.
Tak jak przeglądałem internet to używany kondensator do LC4, taki jak zapodał kolega Magic to koszt około 100zł.
Te od Car-Audio,kosztują nawet więcej.
Czy taki jak w załączniku zdał by egzamin??.Kosztują one grosze.Cena oscyluje w granicy 10zł za nowy kondensator.Według danych z obudowy wychodzi,że ma 10 000uF,oraz napięcie pracy 25V.Czyli identycznie jak ten od LC4.
Jedyną różnicą,jest sposób podłączenia przewodów.W tym od LC4,Car-audio,oraz zamontowanym w XT350,ze stronki powyżej,Przewody są podłączone przy pomocy nakrętek.
W tym ,tanim,wyprowadzone są cienkie druty.Czy tylko w tym tkwi różnica

- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Kickstarter
Czy ten kondesator jest bipolarny? W takim przypadku wziął bym jak największą pojemność, tylko nie zapominaj o odpowiednim montażu złącz ponieważ kondensatory szybko oddają energię przez co chwilowo płynie duży prąd. Najlepiej dolutowac jakiś grube przewody (np 2.5mm2) i zakuć na konektory 6.3. Ja bym tak zrobił 

Re: Kickstarter
Aha dzięki Magic.Mam jeszcze pytanie.On jest chyba bipolarny.W necie znalazłem informację,że kondensatory bipolarne ,nie mają oznaczeń biegunów na obudowie.Magic.To jest prawda??
Jeśli bipolarny to znaczy NIE ZA DOBRY do zastosowania w przypadku jakim chcę go zastosować w moim motocyklu??
Z tego co wyczytałem,to kondensator bipolarny,to jak gdyby dwa połączone szeregowo kondensatory ,w jednej obudowie..
Czyli najlepiej szukać takiego NIE bipolarnego.
Mógłbyś napisać jak fachowo nazywa się taki typ kondensatora.

Jeśli bipolarny to znaczy NIE ZA DOBRY do zastosowania w przypadku jakim chcę go zastosować w moim motocyklu??

Z tego co wyczytałem,to kondensator bipolarny,to jak gdyby dwa połączone szeregowo kondensatory ,w jednej obudowie..
Czyli najlepiej szukać takiego NIE bipolarnego.
Mógłbyś napisać jak fachowo nazywa się taki typ kondensatora.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Kickstarter
Elektrolityczny Bipolarny. Teraz sobie mysle że o takiej pojemności nie znajdziesz bo ten typ wykorzystywany jest głównie do filtrów audio. W każdym razie idź do elektronicznego i poproś kondesator elektrolityczny 10mF na 16V bądź 25V. Ten 16 voltowy teoretycznie powinien być gabarytowo mniejszy.
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Kickstarter
Nie ma za co 

Re: Kickstarter
Więc tak.,odświeżam temat.
Kupiłem taki kondensator,nawet dwa ze względu na jedną przesyłkę i niską cenę
.Fotki w załączniku.Na razie,nie mam jak sprawdzić jak motocykl będzie pracował na takiej modyfikacji,bo jest on rozkręcony w ""drobny mak"".
Kondensator ma pojemność dużo większa niż ten z KTM LC4,bo ma aż 22 000uf.Według danych z obudowy.
Ten z KTM-a ma 10 000uF, pojemności.
Napięcie takie jak w tym od KTM,czyli 25V.
Kondensator ma oznaczone bieguny plus i minus.Jako,że firma ELWA już nie istnieje,więc są to zapewne tzw. Leżaki,ale nowe nie używane.Kondensator do podłączenia posiada takie płaskie blaszki o wymiarach
4mm x 0,6mm.,więc można dobrać jakąś wąską wsuwkę,w celu podłączenia do instalacji motocykla.Przynajmniej ja tak planuje zrobić
Jak by Ktoś z forumowiczów był zainteresowany,to przesyłam skrót do aukcji allegro z tymi kondensatorami.
http://allegro.pl/kondensator-kek-22-00 ... 12095.html
Kupiłem taki kondensator,nawet dwa ze względu na jedną przesyłkę i niską cenę

Kondensator ma pojemność dużo większa niż ten z KTM LC4,bo ma aż 22 000uf.Według danych z obudowy.
Ten z KTM-a ma 10 000uF, pojemności.
Napięcie takie jak w tym od KTM,czyli 25V.
Kondensator ma oznaczone bieguny plus i minus.Jako,że firma ELWA już nie istnieje,więc są to zapewne tzw. Leżaki,ale nowe nie używane.Kondensator do podłączenia posiada takie płaskie blaszki o wymiarach
4mm x 0,6mm.,więc można dobrać jakąś wąską wsuwkę,w celu podłączenia do instalacji motocykla.Przynajmniej ja tak planuje zrobić

Jak by Ktoś z forumowiczów był zainteresowany,to przesyłam skrót do aukcji allegro z tymi kondensatorami.
http://allegro.pl/kondensator-kek-22-00 ... 12095.html