Strona 5 z 7

Re: Moje 1VJ !

: 09 cze 2011, 17:21
autor: mazi
Pozwolę sobie wkleić treść swojego postu sprzed ponad roku, kiedy robiłem pierwsze podejście do tematu sprzęgła w swoim motocyklu.
W najbliższy weekend będzie podejście numer dwa - przyszły zamówione graty.
----------------
Już przy kupnie zauważyłem, że sprzęgło w moim tłuku delikatnie ciągnie po rozgrzaniu silnika.
Późniejsze jazdy potwierdziły to.

W ostatni weekend zrzuciłem prawy dekiel, żeby zobaczyć w czym jest problem.
Oto ono:
Obrazek

Wstępne oględziny wykazały, że poprzedni właściciel niewłaściwie poskładał je.

W sprzęgle XT600 są dwa rodzaje tarcz - tarcze korkowe i tarcze pełne metalowe.
Wśród 8 tarcz korkowych możemy wyróżnić tarcze o dwóch średnicach wewnętrznych, tzn. dwie tarcze korkowe o większej średnicy niż średnica 6 pozostałych.
Obrazek
Serwisówka Clymera dość dobrze to opisuje.


Te dwie tarcze korkowe o większej średnicy należy umieścić w odpowiednich miejscach, oznaczonych na czerwono (numer 5) na poniższym schemacie:
Obrazek

U mnie tarcza zewnętrzna była zamieniona z tarczą o mniejszej średnicy, przez co to działać prawidłowo nie mogło.


Tutaj więcej fotek silnika ze zrzuconym deklem:
http://picasaweb.google.pl/yamahaxt.pl/ ... n8-cq6lQE#

Re: Moje 1VJ !

: 09 cze 2011, 17:59
autor: Gacek
Nieźle :lol: , tyle czasu jeździłeś i się nie obciąłeś ? Endumazi weź dla św spokoju pomierz gr tarcz przed montażem porównaj z manualem bo szkoda nowej uszczelki i roboty.Co do uszczelki kawałek kartonu tech nasączyć pokostem lub innym ol .odp. środkiem i chodzi lepiej jak oryginał przynajmniej otwory są takie jak powinny być i na swoim miejscu.

Re: Moje 1VJ !

: 09 cze 2011, 20:18
autor: sadek
Z sprzęgłem sprawa jest w miarę prosta, ostatnio tez przerabiałem, odpowiednia kolejność tarcz pamiętać o pierścieniu i ustawić luz na śrubce do regulacji. Sprężyny warto wymienić, jeśli nie trzymają wymiaru, nie są zbyt drogie, przekładki raczej nie powinny się mocno zużyć. Należy sprawdzić czy pokrywa dociskająca tarcze nie ma rantów tzn czy nie jest podebrana.
Mazi mogłeś wkleić link do poprzedniego postu a nie powielać .... ale co Admin to admin :D
Czy kupiłeś te tańsze tarcze ?

Re: Moje 1VJ !

: 09 cze 2011, 20:48
autor: mazi
sadek pisze:Z sprzęgłem sprawa jest w miarę prosta, ostatnio tez przerabiałem, odpowiednia kolejność tarcz pamiętać o pierścieniu i ustawić luz na śrubce do regulacji. Sprężyny warto wymienić, jeśli nie trzymają wymiaru, nie są zbyt drogie, przekładki raczej nie powinny się mocno zużyć. Należy sprawdzić czy pokrywa dociskająca tarcze nie ma rantów tzn czy nie jest podebrana.
Mazi mogłeś wkleić link do poprzedniego postu a nie powielać .... ale co Admin to admin :D
Czy kupiłeś te tańsze tarcze ?
Tak, poszalałem sobie. Wrzuciłem to tutaj żeby była ciągłość w jednym temacie :-)
Kupiłem tarcze NHC i sprezyny EBC. Wymiary serwisowe trzymaja.

Re: Moje 1VJ !

: 09 cze 2011, 20:49
autor: mazi
Gacek pisze:Nieźle :lol: , tyle czasu jeździłeś i się nie obciąłeś ? Endumazi weź dla św spokoju pomierz gr tarcz przed montażem porównaj z manualem bo szkoda nowej uszczelki i roboty.Co do uszczelki kawałek kartonu tech nasączyć pokostem lub innym ol .odp. środkiem i chodzi lepiej jak oryginał przynajmniej otwory są takie jak powinny być i na swoim miejscu.
O co chodzi z tym obcięciem ? :D

Uszczelka jest, tamto było z przed półtora roku :D

Re: Moje 1VJ !

: 09 cze 2011, 21:45
autor: sadek
endumazi pisze:Kupiłem tarcze NHC i sprezyny EBC. Wymiary serwisowe trzymaja.
W takim razie czekam na opinie jeśli chodzi o tarcze ;) jak się sprawuje sprzęgło szczególnie po ciężkim terenie, gdy złapie sprzęt większą temp. Abstrahując Panowie popadało dziś ..... nie będzie kurzu ... :) będzie błoto :D

Re: Moje 1VJ !

: 10 cze 2011, 18:57
autor: mazi
Jutro zechce poskladac. Zobaczymy.

Re: Moje 1VJ !

: 11 cze 2011, 18:53
autor: mazi
endumazi pisze:Jutro zechce poskladac. Zobaczymy.

I zrobione.
Na początku miałem zmienić same sprężyny, bo stare tarcze trzymaly wymiary... ale zamontowałem sprężyny i tarcze korkowe.

Nie ten sam motocykl. Każde dodanie gazu przekłada się na szybsze kręcenie tylnego koła. kopie doły non stop, nawet przy lekkim kręceniu manetką.

Ostrzejsze odkręcenie i motocykl idzie na koło co wcześniej nie było możliwe...

Po dłuższym upalaniu wreszcie nie mam problemu z wyrzuceniem jedynki na postoju.

Re: Moje 1VJ !

: 06 lip 2011, 20:46
autor: mazi
Obrazek
Obrazek

Re: Moje 1VJ !

: 01 sie 2011, 21:36
autor: mazi
Sezon w pełni, a moje moto stoi nieużytkowane... powód prozaiczny - brak czasu.

Mam nadzieję, że na dniach sytuacja ulegnie poprawie ;-)
Z nowości zamontowałem gniazdo zapalniczki... tylko nie było kiedy podłączyć kabelków.

Jako zapowiedź: niedługo wrzucę fotki nowego dodatku do 1VJ. Czekam na kamienie do giętarki i muszę wyspawać ramę.
Kto zgadnie co nowego powstanie do mojego XT... ? :-)