Strona 7 z 9

Re: xt ohlins gazowy

: 16 kwie 2012, 18:55
autor: Gacek
ArturS pisze:Zadajesz trudne pytania :lol: Na forum advrider.pl jakbyś też coś namodził w temacie, to ktoś obeznany by się chyba znalazł. Albo prędzej na forum Afry, bo tam ludzie mocno dłubią ;)
Jak się w końcu ma amor+sprężyna z 3TB do 3AJ? Żadnego "mixa" z tego nie da się zrobić?
-
właściwie chyba nie :oops: zdemontowałem 3AJ I się delikatnie zdziwiłem dumper z 3tb to beton przy tym 3AJ jak bym wsadził sprężynę z 3 tb która jest dłuższa i przy twardo chodzącym 3 tb amortyzator nie wyrabiał skręcony do połowy zakresu to 3 AJ by nie tłumił od początku mimo ze badając pokrętło ustawiłem na 5 stopień . Sprężyna z 3AJ jest krótsza ale skręcana jest tez na krótszym odcinku .

Re: xt ohlins gazowy

: 16 kwie 2012, 19:46
autor: Krzsiek
W tym wątku jest dyskusja o tyle
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/y ... sion-33529

W efekcie której gość wstawił lagi i zawias od YZ 250, przerabiając przy tym mocowania tylu
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/y ... mods-43008

Re: xt ohlins gazowy

: 16 kwie 2012, 21:55
autor: Gacek
Krzysiek kostka mocowania już długi czas u mnie tkwi na tyle - to jakby nic dla mnie nie zmienia .
Teresa 3AJ ma 180 kilo wagi moje pudło 170 sporo go odchudziłem wiec powinno być na tyle lepiej z sagami .
Podejrzewam ze oba amortyzatory które posiadam są uszkodzone na odp od nikogo nie liczę bo raczej nikt się nie będzie bawił w rozbieranie amortyzatora dla mojego widzi mi się . :geek:
Mocno brakuje mi info budowy rysunku z przekrojem takiego amortyzatora wiedział bym co począć nie chce mi się tego wiercić do rozbiórki wolał bym któregoś dziada umrozic w azocie a następnie rozebrać.
Ale watek ciekawy 8-) fajnie sobie poradził airboxem a ja sie tak dłubałem :oops: .

Re: xt ohlins gazowy

: 17 kwie 2012, 05:17
autor: ArturS
3AJ waży 185kg full zatankowany 23l, czyli jeśli dobrze liczę 23 x 0,72 = 16,56kg, co daje ok 168,4kg. Tak na szybko szukam w goglach, że 3TB waży 176kg, zbiornik 15l czyli 10,8kg = 165,2kg. Różnica więc pomijalna.
Natomiast jest jeszcze jedna kwestia porównawcza, a mianowicie długość wahacza i samej kołyski. Wahacz wymiarowo jest taki sam. Kiwaczka jednak już nie. Jej górna część w 3TB jest nieco dłuższa, czyli potrzebny amor i sprężynach musi mieć inne parametry. Należałoby też porównać pod jakim kątem względem siebie pracuje kiwaczka-amor w 3AJ i 3TB, bo to też ma wpływ. Jakby nie było ramy tych dwóch wersji trochę się różnią. Może podskoczyć któregoś dnia do Ciebie? Posprawdzamy wszystko jak leci, przy okazji sprawdzisz czy mocno uklepaną mam sprężynę :lol:

Obrazek
Jednak dobrze jest robić zdjęcia wszystkiego co się w łapy bierze :lol:

Re: xt ohlins gazowy

: 17 kwie 2012, 07:37
autor: Gacek
ArturS - jesteś równy gość ;) :goodjob: z tymi zdjęciami .
Cały czas mnie kreci w jaki sposób sprawdzić wartości sił dla ugięć amora i sprezyn .
http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... eniai.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 16550.jpg/
Po prostu :mrgreen: delikatnie bo wszystko przeczy jakby sobie .
Przy okazji zastanawiam się czy niesymetryczna budowa kiwaczki z 3TB nie jest przyczyną faktu ze ten patent mi tak szybko pada :?

Re: xt ohlins gazowy

: 17 kwie 2012, 07:54
autor: ArturS
Znaczy kiwaczka pada? To chyba domena wszystkich XT ;) Ciekawe jakby się zachowywał u mnie tylny zawias ze sprężyną z 3TB. Ale wychodzi na to, że chyba lepiej byłoby ją "podeprzeć" jakąś podkładką niż kombinować z mocniejszą sprężyną, bo sam amor może nie wyrobić. Dobrze to rozumiem? Zresztą po niedzielnej glebie stwierdziłem, że jednak taka wysokość XT mi wystarczy :lol: Mam za krótkie witki ;) Muszę chyba nową kanapę sobie dorobić żeby odzyskać z 3-4cm do ziemi i dopiero dalej kombinować z zawiasem ;)

ps.
chyba robimy tu za "pogromców mitów". Jeden z mitów mówi, że 3AJ ma najdłuższy amortyzator z najmocniejszą sprężyną. Mit obalony! :lol:

Re: xt ohlins gazowy

: 17 kwie 2012, 12:13
autor: Gacek
Sam tego nie rozumiem a nie chcę na siłę teraz palić motocykla aby to testować podczas jazdy .Ale namieszane mam do oporu w głowie , amortyzator z 3tb kompletny siedział mi ewidentnie za nisko mowa o sag statycznym z przedłużka i bez i bardzo miękko pracował (chodzi o tłumienie) skręcony był maksymalnie do połowy wartości zakresu gwintu sprężyny jak ostatnio przekroczyłem tą wartość aby utwardzić sprężynę odczułem ze na asfalcie się nadmiernie buja (czyli brakuje mu siły tłumienia).Ten z 3 AJ - zupełnie na nim nie latałem odczucia sa tylko na poziomie badania (porównania odczuć pracy )z garażu - był dosyć mocno skręcony - mowa o sprężynie ale po wsadzeniu utrzymywał jako taki sag lepiej niż 3 tb i z przedłużką i bez .
Jak pisałem wcześniej swoją wersję upalam z przedłużeniem (to robi trochę zamieszania) . Postanowiłem jeszcze (właściwie przed chwila wszedłem do domu) sprawdzić jak będzie 3aj się zachowywał z sprężyna z xt . Złożyłem to do kupy bez ściśnięcia sprężyny się nie obyło zamontowałem w motocyklu skręcając ledwie napięcie sprężyny bez przedłużki i lekko złapałem rybkę na twarzy bo ten amortyzator z odczuć lepiej pracuje ( tłumi) a bez sprezyny ew był miększy ( wydawało by się ze nie wyrobi na sprzynie z 3TB ) ale trzepiąc tyłem mniej się buja niż 3tb . Zaczynam to pomału schizofrenicznie odbierać :niewiem:, nie rozumiem czyżby kompresja z jaką są dobite amortyzatory powodowały taki odczuwalny przy nacisku bez sprężyny amortyzatora taki efekt ? natomiast w dynamicznej nazwijmy to pracy na złożonym zupełnie inne odczucia :mrgreen: . Zupełnie odwrotny skutek niż przewidywany :oops: .

Re: xt ohlins gazowy

: 09 maja 2012, 06:28
autor: rzorzo
Celem ominięcia rozterek z amorem zakupiłem dedykowaną sprężynkę. Progresywna, twardsza.
http://www.hyperpro-shop.de/epages/6186 ... A06-SSB010

Robią też przednie.

Re: xt ohlins gazowy

: 09 maja 2012, 06:38
autor: ArturS
Ja na razie dałem tokarzowi do dorobienia dwie podkładki pod sprężynę, każda po 5mm. W sumie całej regulacji napięcia wstępnego jest ok 10-12mm, więc po ich włożeniu, gdy będę miał całkowicie odkręconą śrubę to będzie identycznie jak mam teraz przy max wkręconej - da mi to możliwość podniesienia zadka jak się dodatkowo obładuję tobołami. Póki co okazało się, że moja tenerka jest dla takiego karła za wysoka na zbytnie kombinacje. Muszę kupić drugą kanapę i ją przerobić - szkoda mi tej co mam, bo to żelówka.
Co do progresów, to z przodu ponoć to nie najlepszy pomysł jeśli się głównie jeździ off. Nie wiem ja to ma się do tyłu.

Re: xt ohlins gazowy

: 09 maja 2012, 08:12
autor: Gacek
U mnie pozostała jak na razie sprężyna z 3tb przy amortyzatorze z 3aj nic nie mogę obecnie obiektywnie stwierdzić (nie testowałem tego w cięższym terenie )- skręciłem ją na poziomie wystawania paru uzwojeń sagi na poziomie 30 mm statyczny 65 - 70 mm rider przy niepełnej masie musiałem usunąć przedłużkę z tym amortyzatorem nie wchodzi (moto opadło na tyle ) :? ciężko teraz na windę go postawić .Na pokrętle tłumienia 1-2 poziom odczuwam niedostateczne tłumienie na 3 już jest OK . (testowałem tylko na dziurawej szutrowej drodze )