Strona 1 z 2
"Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 16 maja 2011, 22:35
autor: zul
Witam. Ukonczylem kapitalke silnika. Była ona zrobiona na dwa razy. Najpierw wymienilem tlok na wosnera, honowanie i glowice zregenerowalem, oraz wymienilem łancuszek rozrzadu.. po powrocie z rumuni korba dawala lekkie znaki i zostala wymieniona wraz z lozyskami. No i własnie po tym wszystkim ciagle silnik dzwoni wraz z dodawaniem gazu. Myslalem ze to przepustnica.. ale nie. Zastanawiam sie czy nie dzwoni to tlok ktory ma bardzo luzne pasowanie (zalecane przez producenta tłoka). Wiem że pare osob ma u siebie te tloki. Slychac u was to dzwonienie/warkot ? pozdro
Re: "Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 16 maja 2011, 22:39
autor: Gacek
Pierścienie raczej pewne .
Re: "Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 16 maja 2011, 22:43
autor: zul
Na tłoku ktory ma 4kkm ? Dzwonilo juz wczesniej przed drugim remontem. A na gladzi cylindrowej 0 sladu zuzycia... jescze widac slady po honowaniu!
Re: "Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 16 maja 2011, 22:52
autor: qpa
mam i nie dzwoni nic
Re: "Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 17 maja 2011, 05:21
autor: Gacek
Sorry za to zbyt pewne stwierdzenie

- miałeś tłok na wierzchu mierzyłeś luzy tłok pierścień w zamku ( nie chodzi mi o zużycie cylindra ) nie będę tu pisał o jakichś regułach bo w moim przypadku było by to śmieszne nie przerobiłem tego wiele jeżeli chodzi o wossnera . Ale z reguły to pierścienie zachowujące nawet normatywny wymiar emitują takie dzwonienie . Jeżeli chodzi o wossnera to sprawa wygląda banalnie po paru kkm pierścień z oryginalnie czarnego robi się świecący na poziomej powierzchni która nie współpracuje z tłokiem.
Re: "Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 19 maja 2011, 20:00
autor: kyrtap87
U siebie założyłem wossner-a i dzwonił cały czas do puki nie sprzedałem luzy zachowałem odpowiednie itd
Re: "Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 19 maja 2011, 23:00
autor: zul
A ile na nim zrobiles ?

do sprzedeaży '?
Re: "Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 20 maja 2011, 06:13
autor: Gacek
kyrtap87 pisze:U siebie założyłem wossner-a i dzwonił cały czas do puki nie sprzedałem luzy zachowałem odpowiednie itd
- może zdradzisz nam jakie to są odpowiednie luzy dla wossner ? szczególnie interesowały by mnie pierścienie.
Re: "Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 21 maja 2011, 04:17
autor: kyrtap87
szlif cylindra mi robili pod tłoka dałem komplet ,ale jak się nie mylę to powinno być 0,07 MM , jeśli chodzi o jazdę to około 80 h na nim jeździłem i dzwonił cały czas ,docierałem 1 dzien na spokojnie
Re: "Dzwonienie" silnika, a tłok firmy wosner
: 21 maja 2011, 05:36
autor: zul
Dzieki za info. A wogole to z jakich gorzyc Ty jestes ? Tych z kuj-pom czy innych ?