Zużucie pierścieni
: 24 sie 2011, 08:25
Witam.
Z racji, że przejrzałem już parę serwisówek i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi zwracam się z pytaniem to szanownych kolegów.
Otóż, rozebrałem moją xt 600 3tb z powodu uszkodzonej pokrywy głowicy.
A, ze moja yamaszka lubiła wypić nieco oleju postanowiłem zrobić też głowice.
Dowiedziałem się również od pewnej osoby która, przy takich sprzętach dosyć czasu spędziła, że jak xt bierze olej, to wypadało by pierścienie zmienić, ale co do kwestii wymiany samych pierścieni jestem nieco sceptycznie nastawiony. Znowu tłok to już dla mnie dość duży wydatek.
Do rzeczy. Zdemontowałem cylinderek, po czym stwierdziłem jego praktycznie brak oznak zużycia (nie czuć żadnego progu)
Włożyłem pierścień (narazie tylko uszczelniający) do cylindra i na składaniu miałem około 1mm szczeliny, a z racji, że dotychczas bawiłem się z dużo mniejszymi sprzętami, nie jestem w stanie stwierdzić czy na tyle, zużyte pierścienie mogą powodować "branie oleju"
Dodam, że tłok nie był okopcony
Postaram się jeszcze dziś sprawdzić pierścień zgarniający, bo to on tu jest chyba istotniejszy.
Liczę na jakieś sugestie i informacje z Waszej strony.
Pozdrawiam
Z racji, że przejrzałem już parę serwisówek i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi zwracam się z pytaniem to szanownych kolegów.
Otóż, rozebrałem moją xt 600 3tb z powodu uszkodzonej pokrywy głowicy.
A, ze moja yamaszka lubiła wypić nieco oleju postanowiłem zrobić też głowice.
Dowiedziałem się również od pewnej osoby która, przy takich sprzętach dosyć czasu spędziła, że jak xt bierze olej, to wypadało by pierścienie zmienić, ale co do kwestii wymiany samych pierścieni jestem nieco sceptycznie nastawiony. Znowu tłok to już dla mnie dość duży wydatek.
Do rzeczy. Zdemontowałem cylinderek, po czym stwierdziłem jego praktycznie brak oznak zużycia (nie czuć żadnego progu)
Włożyłem pierścień (narazie tylko uszczelniający) do cylindra i na składaniu miałem około 1mm szczeliny, a z racji, że dotychczas bawiłem się z dużo mniejszymi sprzętami, nie jestem w stanie stwierdzić czy na tyle, zużyte pierścienie mogą powodować "branie oleju"
Dodam, że tłok nie był okopcony
Postaram się jeszcze dziś sprawdzić pierścień zgarniający, bo to on tu jest chyba istotniejszy.
Liczę na jakieś sugestie i informacje z Waszej strony.
Pozdrawiam